Andermans kind corrigeren

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 12.624 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:44
Bernard0343 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:40:
[...]

Wacht even... Volgens mij gaat het in dit topic over het corrigeren van een peuter en niét over het het stoppen van vandalisme of een zedenmisdrijf, dat is nogal de ander kant van het spectrum. Je maakt een vergelijking die nergens op slaat. Een peuter pak je héél anders aan dan een puber / adolescent of een volwassene. Bij een kind van 2 á 3 jaar (zoals in de TS) is het geweten nog niet goed ontwikkeld, een kind wéét misschien nog niet dat het fout zit. Het is heel goed mogelijk dat de bitchslappende peuter alleen maar de oorzaak (slaan) en het gevolg (huilen) ziet, maar nog niet 'bedenkt' dat het andere kind huilt omdat het pijn heeft (en dat dit niet leuk is). Als je de situatie dan stopt (wat iedere volwassene 'behoort' te doen) moet je wél de 'belangen' van beide kinderen in het oog houden. Ik ben nog geen (vreemde) peuter tegengekomen die niet reageerde op een volwassene die plots voor hem / haar stond en een duidelijke 'stop-instructie' (iets als: "Hé! Slaan mag niet, nú stoppen") gaf. Daarvoor hoef je een kind niet (stevig) beet te pakken.

Oudere kinderen en volwassenen pak je anders aan, pubers die met prullenbakken gooien krijgen van mij een andere aanpak, om nog maar te zwijgen van een viespeuk die zich aan een ander vergrijpt.

Maar iemand aanraken, vastpakken of verdergaande fysieke handelingen zal ik alleen maar inzetten als er écht geen enkele andere mogelijkheid is, vooral omdat ik geen zin heb om een ander te 'slopen' omdat ik de ander te lomp aanpak. Ik heb geen CFB-training gevolgd.
U valt nu ook al over de voorbeelden, het gaat niet om de voorbeelden maar het moraal erachter, om het feit dat mensen als struisvogels hun verantwoordelijkheid ontlopen omdat ze bang zijn dat er consequenties aan vast kunnen zitten. Want dit is precies waarom de meeste mensen zich niet zouden bemoeien met ruzies, of het nu kinderen zijn of volwassenen doet er niet toe.

En ook als het pubers zijn die prullenbakken omver slaan moet u netjes de dialoog aangaan en niet gelijk gaan zitten te schreeuwen. Dus hoe behandeld u die anders dan een jonger kind? Dialoog is DE manier, overal, kinderen of volwassenen, doet er niet toe. Maar zodra er geweld bij te pas komt, mag ik gerust een arm vastpakken om te de-escaleren ongeacht leeftijd.

U bent die peuter nog niet tegengekomen, ik wel, die stond met een mes te zwaaien naar leeftijdsgenootjes.
Overal zijn excessen. En alles hoor je per situatie anders aan te pakken. Natuurlijk. niks is zwart of wit, alles is grijs.

En hoe weet jij dat iemand een viespeuk is? van horen zeggen? Ga je die dan ook aanpakken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:38
hhj schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 08:35:
In overdekte speelhallen komen 'bepaalde type ouders', waarvan, het me niet verbaasd dat hun kinderen zich zo gedragen. Dat doen de ouders namelijk zelf ook.
Het lijkt mij prima dat jij degene bent die bij een kind dat zich zo gedraagt de grenzen aangeeft, zijn ouders doen dat blijkbaar niet . Net als dat je ingrijpt als je op straat iemand iets ziet doen dat echt niet door de beugel kan. Ik denk overigens niet dat het kwartje bij de ouders gaat vallen als je een sneer over de opvoeding maakt, sommige mensen leren nou eenmaal nooit en zelfreflectie is niet iedereens sterke kant. Maar dat wil niet zeggen dat jij niet weerbaar hoeft te zijn en alle wangedrag moet pikken.

Advies: mijd dat soort plekken, anders moet je telkens de confrontatie aan met 'dat bepaalde type ouders' en dat verziekt behoorlijk je dag.
Sorry, maar wat een gelul. Met je "op dat soort plekken komen een bepaald type ouders".

Op typische kinderlocaties komen allerlei soorten ouders. Voelt het lekker daar in je ivoren toren?

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
T-Forever schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 16:54:
[...]

U valt nu ook al over de voorbeelden, het gaat niet om de voorbeelden maar het moraal erachter, om het feit dat mensen als struisvogels hun verantwoordelijkheid ontlopen omdat ze bang zijn dat er consequenties aan vast kunnen zitten. Want dit is precies waarom de meeste mensen zich niet zouden bemoeien met ruzies, of het nu kinderen zijn of volwassenen doet er niet toe.

En ook als het pubers zijn die prullenbakken omver slaan moet u netjes de dialoog aangaan en niet gelijk gaan zitten te schreeuwen. Dus hoe behandeld u die anders dan een jonger kind? Dialoog is DE manier, overal, kinderen of volwassenen, doet er niet toe. Maar zodra er geweld bij te pas komt, mag ik gerust een arm vastpakken om te de-escaleren ongeacht leeftijd.

U bent die peuter nog niet tegengekomen, ik wel, die stond met een mes te zwaaien naar leeftijdsgenootjes.
Overal zijn excessen. En alles hoor je per situatie anders aan te pakken. Natuurlijk. niks is zwart of wit, alles is grijs.

En hoe weet jij dat iemand een viespeuk is? van horen zeggen? Ga je die dan ook aanpakken?
Het zijn de voorbeelden die je zelf aandraagt, verbaast het je dat je deze dan in mijn reply terugkrijgt? Volgens mij ben ik vrij duidelijk over mijn standpunt dat ik andere mensen niet aanraak. Dus ook de viespeuk die zich, in jouw voorbeeld, aan een ander vergrijpt of de pubers die, in datzelfde voorbeeld prullenbakken slopen, zal ik niet aanraken, maar verbaal tot de orde roepen. Volgens mij is dat duidelijk zat uit mijn voorgaande posts.

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

com2,1ghz schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:10:
Krijg je met al dat individualisme. Iedereen voelt zich direct aangevallen wanneer hij/zij of hun kind aangesproken wordt. Hoor je tegenwoordig ook met die voetbalouders dat ze helemaal tekeer gaan omdat ze vinden dat hun kind niet goed genoeg worden behandeld.
Net als dat scholen aangeklaagd worden omdat ze het niet eens zijn met de leraar want hun kind doet niet zo.

We zitten hier in een tijdperk waarin het normaal is geworden dat je niet eens je kinderen kan toevertrouwen aan je buren. Want men accepteert geen kritiek.

Laats ook bij het speeltuin. Valt een kind van de fiets. Huilend en al. Waren een paar volwassenen omheen die met hun eigen kind bezig waren. Gewoon een beetje kijken en doorgaan met hun ding. Mensen durven geen verantwoordelijkheid op zich te nemen.
Het is een andere discussie maar ik denk dat je met 'individualisme' de kern van het probleem raakt.

Poah dikke Massey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzacabonara

pizzacabonara

It's a put on..

gold_dust schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:24:
[...]

Fixed that for you. Het zijn geen specifieke steden die slecht zijn, het is overal slecht. Heel slecht zelfs. Wij zien het ook, na 6 maanden weer in Nederland. Wij mijden alle speelplekken die niet vrijwel leeg zijn. Ik laat mijn kinderen ook niet alleen op straat spelen in Nederland, niet alleen vanwege het gebrek aan omgangsnormen, tussen kinderen onderling al, maar ook vanwege de tokkies op scooters en import die in BMWs rond scheurt.

Wij zien nu hetzelfde op school, er zijn conflicten waar onze kinderen betrokken bij zijn. De leerkracht doet er niks aan, dus gaan wij ons er mee bemoeien met een vriendelijk bericht met een verzoek om met de betrokken kinderen te gaan praten. Dat wordt volledig genegeerd. Vervolgens een verbale confrontatie tussen ons en de leerkracht waardoor die zich aangevallen voelt maar waarbij beetje bij beetje uit komt dat dat andere kind waar onze zoon over klaagt toch wel problematisch is. Uiteindelijk ziet ze ons nu als de schuldigen en voelt ze zich aangevallen maar ze ziet niet in haar onwil met de kinderen wil praten als ze ruzie hebben het eigenlijke probleem is.
Ah ben dus niet de enige die er zo over denkt.

Poah dikke Massey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzacabonara

pizzacabonara

It's a put on..

Malfunctions schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:29:
[...]

Sorry, maar wat een gelul. Met je "op dat soort plekken komen een bepaald type ouders".

Op typische kinderlocaties komen allerlei soorten ouders. Voelt het lekker daar in je ivoren toren?
Die pretparken zijn gewoon kudt en trekken toch een bepaald pluimage aan. Dat mag jij overigens best onzin vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door pizzacabonara op 02-07-2021 21:57 ]

Poah dikke Massey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:25
Er liep in de supermarkt ook een keer zo’n uk met zijn mini winkelwagentje tegen me aan. Ik zeg: kun je niet een beetje uitkijken? Hij zegt: Moet jij een deuk in je pik?
Ik lag op de grond van het lachen. Opvoedkundig wellicht niet verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:22

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Bob Popcorn schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 08:40:
[...]

Nou, dan kan het topic dicht he, als je niet ontvankelijk bent voor tegengeluid :X
En hiermee sluit ik dit topic ook. Wat een generaliserende posts, blijkbaar was mijn ingreep ook niet duidelijk genoeg.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.