Vorige week is mijn solarset met de Solaredge HD SE4000 HD WAVE omvormer. Vandaag kreeg ik eindelijk de moniroeing toegang. Omdat de wifi connectie niet helemaal lekker leek, heb ik mijn accespoint verplaatst en de omvormer aan/uit gezet.
Nu krijg ik dat ding met geen mogelijkheid weer aan mijn WIFI. En omdat je geen installateurs account heb kan je ook niet veel. Als ik de Setapp gebruik om de status uit te lezen geeft hij aan 'WIFI NC':
:strip_exif()/f/image/87D0HKJG96JRgefQJDTwjLvK.jpg?f=fotoalbum_large)
Vervolgens zie ik via de MySolaredge App onder 'status omvormer' dat hij geen ethernet heeft, maar ook geen wifi verbinding:
:strip_exif()/f/image/hbiLAE5Sp3ZeXcN29AUAfMHx.jpg?f=fotoalbum_large)
De logische vervolgstap is dus om weer even de wifi verbinding opnieuw in te stellen en daarvoor ga ik in MySolaredge App naar 'Omvormer communicatie', helaas zie ik daar de volgende melding waar ik eerder een wifi signaal kon selecteren:
:strip_exif()/f/image/9sVi3t41LWV770l60tUmiwDS.jpg?f=fotoalbum_large)
> Ik kan dus wel met de telefoon direct een WIFI verbinding maken
> De omvormer wil zelf geen connectie met mijn Wifi maken
> De omvormer staat ingesteld op ethernet
> Wifi verbinding instellen is niet mogelijk.
Wie heeft de gouden tip om de omvormer in te stellen op 'wifi' in plaats van 'UTP'? De handleiding die ik vind gaan vooral over de omvormers met display. Deze omvormer heeft geen display maar gebruikt de SetApp waar ik dus geen autorisatie voor heb.
Ik neem bijvoorbeeld aan dat er een specifiek commando is die je met die klikswitch kan maken om bv WPS te activeren.
Nu krijg ik dat ding met geen mogelijkheid weer aan mijn WIFI. En omdat je geen installateurs account heb kan je ook niet veel. Als ik de Setapp gebruik om de status uit te lezen geeft hij aan 'WIFI NC':
:strip_exif()/f/image/87D0HKJG96JRgefQJDTwjLvK.jpg?f=fotoalbum_large)
Vervolgens zie ik via de MySolaredge App onder 'status omvormer' dat hij geen ethernet heeft, maar ook geen wifi verbinding:
:strip_exif()/f/image/hbiLAE5Sp3ZeXcN29AUAfMHx.jpg?f=fotoalbum_large)
De logische vervolgstap is dus om weer even de wifi verbinding opnieuw in te stellen en daarvoor ga ik in MySolaredge App naar 'Omvormer communicatie', helaas zie ik daar de volgende melding waar ik eerder een wifi signaal kon selecteren:
:strip_exif()/f/image/9sVi3t41LWV770l60tUmiwDS.jpg?f=fotoalbum_large)
> Ik kan dus wel met de telefoon direct een WIFI verbinding maken
> De omvormer wil zelf geen connectie met mijn Wifi maken
> De omvormer staat ingesteld op ethernet
> Wifi verbinding instellen is niet mogelijk.
Wie heeft de gouden tip om de omvormer in te stellen op 'wifi' in plaats van 'UTP'? De handleiding die ik vind gaan vooral over de omvormers met display. Deze omvormer heeft geen display maar gebruikt de SetApp waar ik dus geen autorisatie voor heb.
Ik neem bijvoorbeeld aan dat er een specifiek commando is die je met die klikswitch kan maken om bv WPS te activeren.