Toon posts:

ADSL, welk modem/router geschikt, voor mij

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
En niet te duur.

Ik ga adsl aanvragen,(en delen met een paar buren), met meerdere ip-adressen. Adsl komt dan bij mij binnen, en dan wil ik dat verdelen, waarbij ieder een eigen ip-adres krijgt.

Liefst een adsl-modem/router waarbij ik vanaf mijn computer de bandbreedtes en de hoeveelheid dataverkeer per persoon kan instellen.

Waar kan ik vergelijkende productinformatie vinden over adsl-modems/routers.

Ik heb search al gebruikt, maar misschien heb ik een link over het hoofd gezien.

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

wat dacht je van freesco

moet je alleen een oude 486 hebben/kopen met diskette station en natuurlijk 2 netwerk kaarten. Je hebt dan een prachtige router voor je adsl.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 15:34

Lagune

Its time for warp

Ik zou een gewone linux distributie nemen , meer functionaliteit dan de gestripte freesco , op het internet zijn vele scripts te vinden voor het routeren/masquaraden
Alhoewel als je geen zin hebt om linux te leren (weet niet of je het al kent?) dan is freesco misschien wel weer beter
:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde een eigenlijk een hardware-modem/router/switch/hub of zoiets (neemt minder plaats in en verbruikt minder stroom).

Het is ook niet voor mxstream, maar voor Bbned.

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021

Verwijderd

Wil je een hardware of software router?

Je wil nogal wat in kunnen stellen, voor een hardware router zul je dan uit komen op een Cisco of zo, als die ook ADSL hebben? (denk het wel)

Software zal MS Proxy Server 2.0 moeten worden

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 11:36 schreef keepitcool het volgende:
Wil je een hardware of software router?

Je wil nogal wat in kunnen stellen, voor een hardware router zul je dan uit komen op een Cisco of zo, als die ook ADSL hebben? (denk het wel)

Software zal MS Proxy Server 2.0 moeten worden
Whahahaha :Z

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 10:31

seninha

god's right foot

(jarig!)
Je kan ook je ethernet modem (die krijg je van KPN) even tweaken. Dan werkt de modem als een router. Ik heb het hier al draaiend. Op dit moment zijn m'n maat en ik tegelijk online. Kijk even hier [topic=192381/1/25]

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 23:51 schreef seninha het volgende:
Je kan ook je ethernet modem (die krijg je van KPN) even tweaken. Dan werkt de modem als een router. Ik heb het hier al draaiend. Op dit moment zijn m'n maat en ik tegelijk online. Kijk even hier [topic=192381/1/25]
1 Ik heb nog geen modem/router etc
2 Ik heb geen mxstream
3 Ik wil ook geen mxstream

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:31
Op zondag 19 augustus 2001 00:21 schreef maarten- het volgende:

[..]

2 Ik heb geen mxstream
als je dat nou in je eerste bericht duidelijk maakt... voorkomt dat dit soort ongein. :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 00:21 schreef maarten- het volgende:

[..]

2 Ik heb geen mxstream
Ander puntje je kan verder ook geen bandbreedte limiten instellen wat jij dus wel wilt.

Als je veel wil kunnen instellen bv. gebruikers en meerdere limieten. Wordt het een hele dure router >:) of handiger is dan gewoon een gateway bakje neer te zetten die je dan tergerlijker tijd ook als weet ik niet wat dienst kan laten doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp nu dat ik teveel wil voor te weinig geld.
Ik denk dat ik nu gewoon maar iets bestel wat gangbaar is.
Bij www.rssysteme.com hebben ze onder andere de SMC Barricade 7004BR, de Zyxel Prestige 314 en de 7-poorts SMC Barricade 7008BR
Veel verschillen zie ik niet.
De SMC lijkt een betere firewall te hebben, en is in een 7-poorts versie verkrijgbaar.
Ik vraag me af of het dan nog wel nodig is om meerdere ip-adressen aan te vragen.
Misschien weet iemand een link waar alles omtrent router/switch en beveiliging, en wel of niet meerdere ip-adressen, een beetje simpel (in het Nederlands)wordt uitgelegd.

Verwijderd

[topic=185140/1/25]
En lees maar es goed door
Pagina: 1