De discussie wordt steeds meer welles nietes of airfryer is beter dan oven en omgekeerd. Als we toch aan het ombuigen zijn vind ik dit wel een frissen opmerking:
Friet gaat gewoon in de frietpan.
De beste frieten haal je toch uit de vetput, hoezo met lucht aan het hannesen om je snacks op temperatuur te krijgen, je hebt dure (duurder dan voor in de vetput) frieten en snacks nodig.
Hoeveel gezonder het is dat blijft ook maar de vraag, de snacks voor in de oven of airfryer zitten bomvol met olie/vet om er nog iets van te maken.
En je airfryer kan snel op temperatuur zijn maar een kroket is met de vetput op temperatuur in een paar minuten klaar maar in de airfryer mag hij wel een 10 - 20 min zitten (afhankelijk van een goede tot een slechte luchtbakker).
Dan terug naar de originele vraag:
Wie weet of er een inbouw air fryer wordt gemaakt?
Volgens mij is dan het antwoord een hetelucht oven (al dan niet met turbo stand) zo raar niet. Hij zoekt geen airfryer voor op het aanrecht. Ook niet voor in een kastje, hij vraagt om een inbouw. Zelf kan ik een goede oven met turbo stand aanraden, ook met drie keer ogen knipperen op temperatuur en werkt bij gebrek aan een vetput prima.
Uiteraard zullen diverse zuurpruimen melden dat je broodjes en je visjes en je handschoenen ook in de airfryer kunnen, alle/veel gereedschap kun je voor verschillende doelen gebruiken. Dat is meer een anti-pattern (om toch maar en tweakers term te gebruiken) dan intended usage. Met een tosti-ijzer kun je ook frikandellen warm (en eetbaar krijgen). Destijds bewees een collega van mij dat zelfs de kebab tussen een tosti-ijzer kan.
Met een rijstkoker zul je ook de blikgroenten wel op temperatuur kunnen krijgen.
Nog een leuk feitje, een vetput kun je ook inbouwen dat lijkt mij nou echt de bom!