Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit wordt de eerste 1440p pc die ik bouw.
Hij is voor mijn dochter die ermee gaat gamen, streamen, beetje videobewerken en hopelijk gaat ze er ook wat voor school mee doen.
Ik wil een PC die met haar mee kan groeien, en die ik eventueel nog kan upgraden of aanpassen als ze nieuwe interesses krijgt.
Moet ook geschikt zijn voor overklokken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb er nu nog 1500 euro voor beschikbaar, maar ik heb dus al een grafische kaart en een monitor gekocht.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beide gekocht via Vraag en Aanbod.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag stil en energiezuinig, en gewoon ATX formfactor.
8core processor, geschikt voor pcie 4.0
Ik heb onderstaande onderdelen al verzameld en zoek nu nog het hart van de PC.
Ben nu aan het twijfelen tussen Intel en AMD.
Ga je overklokken?
Ja, maar met mate.
Wat verwacht je van ons?[i]
Suggesties voor een goede processor mobo en geheugencombo om als basis te gebruiken.
met plek voor 2 SSD,s
Ik zie momenteel geen duidelijke winnaar tussen intel en AMD, heb ook beide platforms in huis en geen voorkeur.
En hardware advies op het gebied van streaming of het maken van youtube video,s.
Als ik extra rekening moet houden met moederbord audio of meer storage space dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt,
Red
Dit wordt de eerste 1440p pc die ik bouw.
Hij is voor mijn dochter die ermee gaat gamen, streamen, beetje videobewerken en hopelijk gaat ze er ook wat voor school mee doen.
Ik wil een PC die met haar mee kan groeien, en die ik eventueel nog kan upgraden of aanpassen als ze nieuwe interesses krijgt.
Moet ook geschikt zijn voor overklokken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb er nu nog 1500 euro voor beschikbaar, maar ik heb dus al een grafische kaart en een monitor gekocht.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Videokaarten | Nvidia GeForce RTX 3070 Ti Founders Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitoren | Alienware AW2721D Wit, Zwart | € 735,68 | € 735,68 |
| Totaal | € 735,68 | |||
Beide gekocht via Vraag en Aanbod.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag stil en energiezuinig, en gewoon ATX formfactor.
8core processor, geschikt voor pcie 4.0
Ik heb onderstaande onderdelen al verzameld en zoek nu nog het hart van de PC.
Ben nu aan het twijfelen tussen Intel en AMD.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Compact Dark Tempered Glass | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 760W Platinum | € 109,90 | € 109,90 |
| 2 | Solid state drives | Samsung 980 Pro 1TB | € 185,- | € 370,- |
| Totaal | € 579,80 | |||
Ga je overklokken?
Ja, maar met mate.
Wat verwacht je van ons?[i]
Suggesties voor een goede processor mobo en geheugencombo om als basis te gebruiken.
met plek voor 2 SSD,s
Ik zie momenteel geen duidelijke winnaar tussen intel en AMD, heb ook beide platforms in huis en geen voorkeur.
En hardware advies op het gebied van streaming of het maken van youtube video,s.
Als ik extra rekening moet houden met moederbord audio of meer storage space dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt,
Red
Op de digitale snelweg is geen maximumsnelheid.