[Tele2] Sonos Beam kan niet verbinden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:42
Hallo Tweakers,

Mijn partner heeft aan zijn ouders voor vaderdag een Sonos Beam cadeau gegeven. Echter lopen wij nu meteen tegen het installatie probleem aan. De smartphone krijgt geen verbinding met de Sonos.

Bij het installeren geeft de applicatie al aan dat het mislukt (bij stapje wifi) en dat je mogelijk het apparaat niet kan bedienen d.m.v. de mobiele app.

Het betreft een WIFI verbinding op 2.4GHZ met WPA2 beveiliging. Mobiele telefoons etc heeft gewoon internet verbinding. Wachtwoord klopt ook (dat is getest). Optie in de modem staat aan dat apparaten met elkaar mogen praten (chrome cast etc werkt gewoon prima)

Tele2 hebben wij hierover gebeld en die geeft aan geen support te leveren op randapparatuur. Maar als tip gaven ze wel mee dat het mogelijk door port forwarding komt. Ik heb dus alle poorten die Sonos aangeeft opengezet en de modem daarna herstart. Echter blijft het probleem terugkomen.

Hebben jullie nog tips?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:21
Zit misschien je tele2 netwerk op
Kanaal 13?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
laurens0619 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:28:
Zit misschien je tele2 netwerk op
Kanaal 13?
Zover ik heb kunnen zien zat ie op Auto

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
Zet m eens vast op een kanaal

En zet alsjeblieft die poorten dicht

[ Voor 40% gewijzigd door laurens0619 op 25-06-2021 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
laurens0619 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:29:
Zet m eens vast op een kanaal

En zet alsjeblieft die poorten dicht
Hoezo de poorten dicht? Dit is juist wat Tele2 doorgaf dat dit moet worden uitgevoerd
https://support.sonos.com/s/article/688?language=nl_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:13
@Jboy1991 Niemand anders dan het huishouden hoeft de sonos te bedienen. Open poorten zijn niet nodig en onveilig. Daarnaast gaat dat helpartikel over firewall software op de pc, niet van je internetverbinding.

Aangezien de sonos waarschijnlijk vlakbij de TV staat, met waarschijnlijk een over ethernet verbonden iptv box, kan de sonos niet via een ethernetkabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Jboy1991 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:19:
[...]

Hoezo de poorten dicht? Dit is juist wat Tele2 doorgaf dat dit moet worden uitgevoerd
https://support.sonos.com/s/article/688?language=nl_NL
die handleiding gaat over firewalls op een computer, die kunnen in de weg zittne
je firewall naar internet toe heeft er geen fluit mee te maken. Ook al zet je hem open, werkt toch niet (want lan discovery broadcast enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Och stom van mij... Maar wat kan dan de oorzaak zijn? Netwerkkabel kunnen wij nog proberen inderdaad, maar vind het maar gek dat het via wifi niet werkt. Thuis hebben we ziggo en we hebben het hier getest, hier werkt alles perfect (zowel via kabel als wifi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:13

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Op het moment is het voor iedereen deels gissen. Door een kabel te trekken vanaf die Tele2 modem naar de soundbar halen we in ieder geval een boel mogelijke oorzaken uit de som.

Kan het ook zo zijn dat er meerdere access points actief zijn? Of is het echt als enige die Tele2 modem met antennes eraan?

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14:19
@Jboy1991 Probeer ff op een andere telefoon (Apple werkt prima). Anders de versie 1 app van Sonos gebruiken.

(ter info: kreeg het zelf ook niet voor elkaar om mijn arc te koppelen aan de sonos 2 app. En ik heb al 10 jaar Sonos spullen in huis. Gelukkig had ik nog een ouwe iPad ergens liggen en daarmee ging het zonder problemen. Zodra de beam gekoppeld is met je account werkt het verder prima op Android. Heeft verder niets met je netwerk te maken maar je telefoon moet eerst rechtstreeks verbinding maken met je beam om de netwerk info door te geven. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Jboy1991 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:39:
Och stom van mij... Maar wat kan dan de oorzaak zijn? Netwerkkabel kunnen wij nog proberen inderdaad, maar vind het maar gek dat het via wifi niet werkt. Thuis hebben we ziggo en we hebben het hier getest, hier werkt alles perfect (zowel via kabel als wifi)
Had je al iets met mn kanaal
Suggestie gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-05 17:01
De WiFi verbinding is wel goed genoeg?
Dat was bij mijn Ikea Sonos ding het probleem. Voor m’n telefoon was het bereik goed genoeg, maar de Sonos was niet lang genoeg bereikbaar om de verbinding op te zetten.
Ff testen door hem vlak bij het modem te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Het duurde even voordat wij weer konden testen. Vandaag de Beam bekabeld aangesloten en opnieuw ingesteld

Deze foutmelding krijgen wij telkens te zien in de app bij het instellen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pfqD02vRSx3GAyL0Z5fOtTtuHTw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sm1ULbh0ElfqOgYUjXA2hO2Y.jpg?f=fotoalbum_large

Deze foutmelding krijgen we zowel op android als op apple. Beide apparaten zijn verbonden op het zelfde netwerk. Er is geen sprake van vlans of verschillende subnets

Even later krijgen we deze melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/STYTX2eC3PZRKcHgYKIAzUIKBRI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7EBl3kfx5EMJmwnq1SlXOl6e.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Jboy1991 op 06-07-2021 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevi-n1
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Probeer eens de variabelen te minimaliseren.

Sluit enkel de beam aan via de kabel op het tele2 modem.
Zet alle overige apparaten met wifi uit en gebruik enkel je eigen telefoon.
Start alle apparaten beam/telefoon/modem opnieuw op en probeer het nog eens.

Werkt het nog steeds niet dat weet je in ieder geval dat een ander netwerk apparaat niet de boel loopt te verstoren.

Probeer dan bijv. een andere telefoon/tablet. Geeft dat hetzelfde resultaat? Probeer dan eens de Beam te installeren bij iemand anders thuis? Werkt dat ook niet, dan ligt het mogelijk aan de beam. Zo niet dan ligt het mogelijk toch aan het tele2 modem.

Hopelijk gaat het zo wel lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
laurens0619 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 19:34:
[...]

Had je al iets met mn kanaal
Suggestie gedaan?
iets mee gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jboy1991
Ik heb wifi channel aangepast

Sonos is aangesloten via bekabeling op poort 4 (zojuist aangepast naar poort 1). Wat mij opviel is dat volgens het dhcp de Sonos geen intern-IP krijgt maar juist het publieke IP-adres...

Ik login als User in de modem maar merk dat ik weinig mogelijkheden heb. Admininterface is voor mij onbekend.

Update:
Na volledig modem reset (en herstart) krijgt de het juiste interne IP. Alles lijkt nu te werken

[ Voor 13% gewijzigd door Jboy1991 op 06-07-2021 16:17 ]

Pagina: 1