Binnenkort krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis en ik ben daar van plan om vanaf het begin een goed netwerk aan te leggen (bedraad + wifi). Ik ben al een aantal weken informatie aan het verzamelen en lijstjes aan het maken. Ook in ons huidige huis een kabel getrokken en aangesloten als oefening
Naar elke kamer ligt een loze leiding (19mm), inclusief trapkast en gang 1e verdieping.
Ik zoek een?
Goede componenten voor een thuisnetwerk
Wat is je budget?
Zo max. 1000 euro, iets meer of minder is prima
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Totaal geen voorkeur, maar op basis van wat ik kon vinden is TP-link een goede prijs/kwaliteit
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
- 2-1 kap woning, drie verdiepingen met plat dak. Ongeveer 65m2 per verdieping
- 3 punten buiten voor aansluiten camera (toekomst)
- 3 punten voor AP, waarbij ik wil beginnen met 2 AP's om te kijken of dat genoeg is. Uitbreiding is makkelijk mogelijk
- Ik heb op dit moment weinig verstand van netwerken, maar in de toekomst wil ik dit wel verbeteren en gaan werken met VLAN, guest netwerk, etc. Vandaar mijn keus voor managed switch
- Overal komen dubbele LAN-poorten, alleen bij de TV en mogelijk kantoor verwacht ik een extra kleine switch nodig te hebben. Totaal aantal vaste LAN-poorten in huis is ongeveer 16 + drie camera's
Ik heb de volgende componenten uitgezocht, graag jullie commentaar of dit gaat werken en/of hoe het beter kan. Misschien heb ik iets over het hoofd gezien?
En hier de producten die niet in de price-watch staan:
Digitus 24p Keystone Patch paneel
Keystone CAT6
UTP Kabel Belden CAT6 grijs 7965e
Rutenbeck Basiselement dubbel-cat-6-standaard
Naar elke kamer ligt een loze leiding (19mm), inclusief trapkast en gang 1e verdieping.
Ik zoek een?
Goede componenten voor een thuisnetwerk
Wat is je budget?
Zo max. 1000 euro, iets meer of minder is prima
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Totaal geen voorkeur, maar op basis van wat ik kon vinden is TP-link een goede prijs/kwaliteit
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
- 2-1 kap woning, drie verdiepingen met plat dak. Ongeveer 65m2 per verdieping
- 3 punten buiten voor aansluiten camera (toekomst)
- 3 punten voor AP, waarbij ik wil beginnen met 2 AP's om te kijken of dat genoeg is. Uitbreiding is makkelijk mogelijk
- Ik heb op dit moment weinig verstand van netwerken, maar in de toekomst wil ik dit wel verbeteren en gaan werken met VLAN, guest netwerk, etc. Vandaar mijn keus voor managed switch
- Overal komen dubbele LAN-poorten, alleen bij de TV en mogelijk kantoor verwacht ik een extra kleine switch nodig te hebben. Totaal aantal vaste LAN-poorten in huis is ongeveer 16 + drie camera's
Ik heb de volgende componenten uitgezocht, graag jullie commentaar of dit gaat werken en/of hoe het beter kan. Misschien heb ik iets over het hoofd gezien?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Netwerk switches | TP-Link JetStream TL-SG3428MP | € 282,14 | € 282,14 |
1 | Netwerk switches | TP-Link TL-SG105E-Gigabit (5-poorts) | € 19,01 | € 19,01 |
1 | Access points | TP-Link EAP225-Outdoor | € 72,48 | € 72,48 |
2 | Access points | TP-Link EAP620 HD | € 133,85 | € 267,70 |
1 | Netwerkaccessoires | TP-Link Omada Cloud Controller OC200 | € 59,95 | € 59,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 701,28 |
En hier de producten die niet in de price-watch staan:
Digitus 24p Keystone Patch paneel
Keystone CAT6
UTP Kabel Belden CAT6 grijs 7965e
Rutenbeck Basiselement dubbel-cat-6-standaard