Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Verwijderd
Dat is makkelijk gezegd maar verre van waar. Ze zullen een ontslagvergunning moeten krijgen en die heb je zo 1-2-3 zonder degelijke zwaarwegende redenen niet te pakken.Frontysco schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:21:
In de basis kun je uitgaan van 1/3e maand per gewerkt jaar.
Voor je vriendin betekent dat dus iets minder dan 2/3e maand als vergoeding, niets dus. Meer zijn ze niet verplicht.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2021 15:34 ]
MSX 2 rulez more
[ Voor 0% gewijzigd door Ardana op 01-07-2021 08:04 . Reden: MO-tags toegevoegd ]
No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.
[ Voor 95% gewijzigd door Ardana op 24-06-2021 19:12 ]
[ Voor 94% gewijzigd door Ardana op 24-06-2021 19:12 ]
[ Voor 92% gewijzigd door Ardana op 24-06-2021 19:12 ]
[ Voor 84% gewijzigd door Ardana op 24-06-2021 19:13 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Ardana op 24-06-2021 19:13 ]
[ Voor 89% gewijzigd door Ardana op 24-06-2021 19:13 ]
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Ergens anders een baan zoeken (terwijl ze daar nog werkt) kan natuurlijk altijd, maar pas op met zelf op stappen. Ze verspeelt daarmee het recht op een WW. Het UWV wil een ontslagbrief zien, want volgens mij heeft het juridisch loket gelijk: Het is geen tijdelijk contract meer dat is afgelopen.Omdat het niet fijn is ergens te werken waar je voelt dat ze je liever kwijt dan rijk zijn wil mijn vriendin een vertrek overwegen.
[ Voor 116% gewijzigd door Ardana op 24-06-2021 19:52 ]
Verwijderd
Volgens mij verwijs jij naar de normale transitie vergoeding. Daar doel ik in dit geval niet op, ik weet dat ze daar recht op heeft. Het gaat mij om het ''uitkopen'' zoals Intelligo zegt ter compensatie voor het feit dat ze een contract voor onbepaalde tijd opgeeft.In de basis kun je uitgaan van 1/3e maand per gewerkt jaar.
Helemaal mee eens, echter dan nog is het handig om te weten wat redelijkheid en billijk is en wat je rechten zijn in deze situatie. Anders kan je de situatie totaal niet beoordelen. Niemand heeft zin om hier een lang slepend verhaal van te maken. Echter moet je wel weten wat het speelveld is om überhaupt iets nuttigs over de situatie te kunnen zeggen. Vandaar deze post.Ik snap nooit zo goed waarom er direct met gestrekt been in gegaan wordt, dat kan altijd nog.
Waarom niet het gesprek aan gaan met de werkgever om te horen hoe en wat.
Bedankt voor je antwoord. Ik heb je vragen even genummerd.Ik heb een aantal wedervragen:
1. Waarom wil de werkgever "de samenwerking beëindigen"? Heeft de werkgever dit op papier gezet?
2. Je zegt dat de overeenkomsten stilzwijgend verlengd zijn? Hier heeft zij geen mails of brieven over gekregen?
3. Valt ze onder een bepaalde CAO? als er in de CAO andere voorwaarden staan, gaat de CAO voor.
4. Heeft ze verslagen van functionerings- en beoordelingsgesprekken?
5. Heeft ze al kopie van haar personeelsdossier opgevraagd? (Ja, dat mag ze krijgen).
Het betreft geen payrol constructie.Even een ander belangrijk aspect is ze in dienst bij de Werkgever zelf of via een payroll constructie?
[ Voor 6% gewijzigd door iceblack24 op 24-06-2021 22:06 ]
Waarom niet? Dit is in een voor de meeste mensen stressvol jaar een heel naar bericht dat mogelijk uit de lucht komt vallen. Dat je daar burnout verschijnselen van krijgt is niet heel raar. Die vererger je alleen maar als je daar doorheen probeert te werken. En dat er geen ontslagprocedure ingestart mag worden in de eerste twee jaar ziekte is iets waar de ingehuurde jurist TS ook zeker op zal wijzen. Dus verstandiger om ook op dit punt de hoofdboodschap van je post te herhalen denk ik: bel een arbeidsjurist.Bernard0343 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:15:
[...]
- Hoe k#t de situatie ook is, als het kan blijf doorwerken, meld je niet ziek!
1. De transitievergoeding bedraagt 1/3e maandsalaris per gewerkt dienstjaar, dus dat kun je makkelijk uitrekenen. Dat is in dit topic ook al eerder genoemd. Wat redelijk is verschilt echter per situatie. Van belang is dat als er inderdaad sprake is van een vast contract (wat denk ik zo is) de werkgever niet zomaar van je vriendin 'af kan'. Dat kan namelijk alleen met: 1) instemming van je vriendin (wederzijds goedvinden) waarbij je kan onderhandelen over de voorwaarden, 2) toestemming van het UWV (kan alleen bij ziekte of ontslag wegens bedrijfseconomische redenen of 3) toestemming van de kantonrechter. Voor zowel instemming van UWV als van de kantonrechter zal de werkgever echt met een goed dossier moeten komen. Bovendien zijn dergelijke procedures kostbaar, waardoor ik dat niet zo snel zie gebeuren.iceblack24 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:19:
vragen:
1. Wat zou een redelijke vergoeding zijn voor haar vertrek (in aantal maanden salaris)?
2. Denken jullie dat de redenering van het juridisch loket juist is en ze dus een vast contract heeft?
Daar heb je gelijk in, maar op dit moment heeft, voorzover ik begrijp, werkgever, mondeling, mogelijk zonder (betrouwbare) getuigen aangegeven dat hij de arbeidsrelatie wil beëindigen. Het lijkt me dat WG dit éérst schriftelijk moet aangeven, want dán kan het balletje pas gaan rollen, daarvoor kan WG altijd aangeven dat werknemer hem 'verkeerd begrepen' heeft.rphilipsen schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:43:
@Bernard0343 fair, maar dat soort overwegingen zou ik dus echt bij professionele bijstand neerleggen. Burnoutklachten zijn geen grap, die kan de werkgever ook prima verergeren door zo te handelen.
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Graag gedaan en dank voor je vriendelijke post! Handig voor mensen die ooit in eenzelfde situatie komen, laat je nog even weten hoe dit afloopt?iceblack24 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:12:
Beste @rphilipsen @SlqmLqck @Bernard0343 en @LankHoar
Ontzettend bedankt voor jullie tijd om zo uitgebreid te antwoorden.
Dit is precies naar wat ik opzoek was. Kijk op de zaak van andere en ervaringen van mensen in dezelfde situatie.
We gaan kijken hoe de zaak zich verder ontwikkeld.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq