Hoi allen,
Zoals meerdere op dit forum graag ik jullie mening m.b.t. wat offerts welke wij hebben opgevraagd voor zonnepanelen.
Zo'n 6 a 7 panelen zullen op een schuin dak gelegd worden en overige op een plak dak, allebei op het zuiden.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen.
Edit: hieronder aanvullende informatie. Tevens al besloten dat offerte 2 het niet gaat worden. Als ik uitreken hoeveel opbrengst wij na 15 jaar zouden hebben komt offerte (1) het beste uit. Echter moet de installatie hier denk nog wat wijzigen aangezien deze nu een string opstelling is voor het schuine en platte dak. Is het bijvoorbeeld ook mogelijk om 2 string opstellingen te doen waarbij 1 string het schuine dak is en de andere string het platte dak?
:fill(white):strip_exif()/f/image/kuDSIbgPzRCeFreMJ5wPxOA8.png?f=user_large)
Hieronder nog een andere
:fill(white):strip_exif()/f/image/Hk4veMJvwwFDVZcY2MCSO4pL.png?f=user_large)
Zoals meerdere op dit forum graag ik jullie mening m.b.t. wat offerts welke wij hebben opgevraagd voor zonnepanelen.
- 10 DMEGC DM370M6-60HBB met Afore HNS4000TL voor €3888 excl.
- 8 Trina Solar 400WP met SE3000H en P401 voor €3940 excl.
- 10 LG385N1C-E6 met SE3500H en P401 voor €5686 excl.
- 10 LG385N1C-E+ met Enphase IQ7+ voor €5783 excl.
- 10 Sunpower MAXEON 3 - 395 met SE3500H en P485 voor €6416 excl.
Zo'n 6 a 7 panelen zullen op een schuin dak gelegd worden en overige op een plak dak, allebei op het zuiden.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen.
Edit: hieronder aanvullende informatie. Tevens al besloten dat offerte 2 het niet gaat worden. Als ik uitreken hoeveel opbrengst wij na 15 jaar zouden hebben komt offerte (1) het beste uit. Echter moet de installatie hier denk nog wat wijzigen aangezien deze nu een string opstelling is voor het schuine en platte dak. Is het bijvoorbeeld ook mogelijk om 2 string opstellingen te doen waarbij 1 string het schuine dak is en de andere string het platte dak?
Foto's en beschikbare (dak)ruimte
HIeronder een voorbeeld van 1 van de offertes, volgens mij passen er wel 6 panelen op het schuine dak.:fill(white):strip_exif()/f/image/kuDSIbgPzRCeFreMJ5wPxOA8.png?f=user_large)
Hieronder nog een andere
:fill(white):strip_exif()/f/image/Hk4veMJvwwFDVZcY2MCSO4pL.png?f=user_large)
Schaduw
Qua schaduw is er alleen een schoorsteen, vanaf foto's gezien in de linkerbovenhoek.Jaarverbruik
Ons jaaverbruik was afgelopen jaar ~3200 kWh, wij willen nog een airco installeren. Met ons huidige dak kunnen we net aan ons verbruik opbrengen. Het is niet noodzakelijk om dit te doen.Huidige elektriciteitsaansluiting
Aansluiting is 3-fase.Budget en doel
Qua budget willen we zeker onder de €7k blijven.Wie gaat het project uitvoeren
Wij hebben nu offertes opgevraagd bij Smith Solar (1), Niyta Energy (2) Opgewerkt Energie (3-5).Bijhouden van data
Via een app of op pc op dagbasis zou ik leuk vinden.[ Voor 46% gewijzigd door MaikVeritas op 28-06-2021 10:04 ]