Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-05 14:35
Ik ben opzoek naar een camera rugtas, zelf heb ik al een ThinkTank Retrospectiv en deze tas komt erbij.

Waarom backpack
Deze zomer ga wandeltochten maken in de Dolomieten en de camera gaat mee. Mijn huidige schoudertas is dan niet praktisch en ik zou dan ook een rugzak die goed en comfortabel te dragen is.

Wat moet er in of aan
Nikon Z7II body
Nikkor 24-70
Nikkor 14-30
Nikkor 70-200
FTZ adapter
Eventueel een Mavic Mini 2 met controler

Laptop mag mee, hoeft niet (16 inch MBP)

Statief (Benro) eraan
Ruimte voor een jas
Drink fles

Overige aandachtspunten
Ventilatie - vanwege zweet
Stevig

Opties
LowePro Sling....maar lijkt mij niet zo praktisch
LowePro FlipSide Trek (verschillende opties)
LowePro FlipSide (kan moeilijk nog extra zaken meenemen)

Wat zijn goede opties voor hiking? Draagcomfort is van belang en ruimte voor andere zaken dan camera's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lone
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:29
Jaren geleden heb ik ook deze zoektocht gedaan en ben toen tot de conclusie gekomen dat een foto/wandel combinatie rugzak niet werkt voor mij. Teveel compromissen, bijvoorbeeld dat ik voor verschillende soorten tochten verschillende formaten rugzakken gebruik. Ik ben uit eindelijk voor systeem met pouches gegaan zoals deze: https://www.thinktankphoto.com/products/lens-changer-50-v3-0 icm met normale wandelrugzakken. De camera hangt als ik wandel aan een BlackRapid sling (https://www.blackrapid.com/sport-breathe/) en als hij in de tas moet in een lowepro tas (zoiets als deze maar dan een oudere versie: https://www.lowepro.com/n...-50-aw-ii-lp36702-config/. Het voordeel van dit systeem is dat ik lenzen kan wisselen zonder dat de rugzak af hoeft en dat het op en afschaalt met de hoeveelheid lenzen die ik mee neem.

[ Voor 10% gewijzigd door Lone op 23-06-2021 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-05 14:35
@Lone thanx, zelf heb ik lens changers (wanneer ik bijn ThinkTank belt gebruik). Alleen voor op het circuit. Ik wil namelijk de camera niet dragen en hoeft juist niet in het zicht.

Use case. Ik zal wandelen naar een locatie en daar zullen foto's worden gemaakt. Dus ik vermoed dat meer dan een uur de camera niets doet, en tijdens zonsopkomst of -ondergang ik met een statief voor een langere periode foto's maak waarbij is soort van stationair ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mijn vakantie cameratas is eigenlijk altijd gewoon mijn rugzakje (ook voor in de stad) handdoekje erom en gewoon erin. Voordeel is stuk minder opzichtig en ruimte voor andere zaken. In jouw geval zou ik een mooie passende rugzak zoeken en je camera etc of in een handdoek of in wat pouches.
Zeker de Zwerfkei heeft volop keuze anders Bever

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Als je langdurig gaat hiken, zou ik eerder een normale trekking rugtas met frame kopen en daarnaast een camerainsert kopen. Dat zijn van die cubes die je dan los in je tas kan doen en op maat koopt van wat je erin wil vervoeren. Hierdoor hou je ook compartimenten over voor andere zaken als eten en drinken en kleding. Met een frame heb je vaak betere ondersteuning bij langere wandeltochten en betere ventilatie.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Donselaar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-05 19:51
Kijk eens naar de Mindshiftgear Rotation 180 pro.

https://fstoppers.com/ori...dventure-backpacks-517599

Ik heb de V1 nu 7 jaar en gebruik hem vooral als ik buiten de verharde paden ga waarbij de ondergrond niet altijd geschikt is om een tas op te zetten. Je moet door de losse compartimenten even nadenken wat je waarin stopt, maar als je daar eenmaal aan gewend bent werkt het heel handig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-05 22:10

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Ik kan vanavond even kijken welke ik heb
Ik heb deze https://www.flipflopwande.../lowepro-camera-backpack/ maar daar is zeker niet zoveel ruimte voor alles.

Heb je ook echt alles nodig? want...gewicht...

Dit is wel echt een aanrader: https://www.peakdesign.com/collections/clips/
Is wel duur maar met die clip kan je je camera makkelijk aan riem of schouderband vast klikken (heb em zelf ook)

[ Voor 11% gewijzigd door Mike2k op 23-06-2021 15:20 ]

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05:58
Vorig jaar een review geschreven over de Lowepro Photo Active BP 300 (link)

Ben er nog steeds erg tevreden mee. Zelf met Nikon D750, 70-200 f4, 20mm en 50mm, daarnaast ruimte voor drinkzak, jas, brood etcetera.

Of het voor jou groot genoeg is zou je is moeten proberen. Als je in de buurt woont (Groningen) kan dat eventueel ook bij mij.

Heb ook de Mindshift Backlight 26 liggen. Die voldoet denk ik nog iets meer aan je eisen en is misschien wat comfortabeler, maar ook groter en zwaarder en camera via de achterkant bereikbaar (ipv zijkant wat ik tijdens een hike idealer vind).

Was ook wel gecharmeerd van de F-stop tassen met bijpassende inserts. Iets prijziger en groter, maar echt gericht op wandelaars.

[ Voor 8% gewijzigd door Pepper92 op 23-06-2021 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

De F-stop Loka met medium insert en regenhoes is erg geschikt voor wat je wil volgens mij. Bij KE is nu een 10% kortingsactie op een heleboel tassen (even opletten dat je bij het afrekenen een kortingscode moet invullen, gaat niet automatisch) waardoor de combi nu 278 euro kost. Smak geld maar wat mij betreft een goede investering voor zo'n stevige en lichte tas.

https://www.kamera-expres...ium=cpc&utm_term=12364309

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-05 13:03
Hoeveel extra niet-foto gerelateerde spullen wil je meenemen?
Aan de ene kant heb je het over backpacking/hiking (waarbij ik denk aan een wandeltocht van meerdere dagen. Extra kleding tentje mee, enz.)
daarna noem je alleen een jas en een drinkfles (waarbij ik denk aan een wandeltocht van hooguit een paar uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meijeh
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:58
SnoeiKoei schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:34:
De F-stop Loka met medium insert en regenhoes is erg geschikt voor wat je wil volgens mij. Bij KE is nu een 10% kortingsactie op een heleboel tassen (even opletten dat je bij het afrekenen een kortingscode moet invullen, gaat niet automatisch) waardoor de combi nu 278 euro kost. Smak geld maar wat mij betreft een goede investering voor zo'n stevige en lichte tas.

https://www.kamera-expres...ium=cpc&utm_term=12364309
Dit kan ik zeker beamen. 2 jaar terug deze set ook aangeschaft voor hetzelfde doel. Geen seconde spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-05 11:11

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Zelf ook heel blij met F-stop tassen. Begonnen met de Guru maar die werd al snel te klein en nu een Ajna. Heerlijke tas en echt een werk paard zeg maar, super stevig spul en imho ook comfortabel.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-05 13:03
De Guru heb ik afgelopen winter ook uitgeprobeerd i.c.m. de medium-slope ICU, maar daarvan vond ik de opening net te klein voor een 80D met 70-200 F/2,8.
Zat wel comfortabel op de rug.

[ Voor 9% gewijzigd door wappiewappie op 24-06-2021 15:16 ]

Pagina: 1