Ziggo go Apple tv buitenland

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-06 09:15
Goedeavond,

Voor in de camper ben ik op zoek naar een goede manier om legaal tv te kunnen kijken via een tv ipv een tablet.

Ik heb een VPN verbinding op mijn netgear router en een ziggo abbonnement.

Als ik via een Apple tv verbinding maak met mijn VPN vanuit het buitenland, werkt een ziggo go app dan?

Zo niet, werkt de ziggo go app via iPhone / iPad en kan ik streamen naar een apple tv / chromecast? Ik heb een jaartje geleden in NL naar een apple tv 3e generatie proberen te streamen maar dat ging toen in 90% van de gevallen fout.

Indien bovenstaand niet gaat, is er een andere manier om ziggo go in het buitenland op een tv met hdmi aansluiting te bekijken?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Kan de apple tv vpn?

Hier was laatst vergelijkbaar topic
Tuinhuis netwerk instellen icm Ziggo TV app

Met een firetv icm openvpn lukt dit iig

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
Ik lees hier dat de 3e mogelijkheid misschien werkt voor wat ik zoek?

https://www.vpngids.nl/instellen/vpn-instellen-apple-tv/

Met een FireTV installeer ik een ziggo go app? En als ik daar dan een vpn verbinding maak met thuis werkt deze ook in het buitenland? Dat is zo te zien nog een goedkopere optie dan de apple tv, maar wellicht met minder opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Scott81 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:02:
Ik lees hier dat de 3e mogelijkheid misschien werkt voor wat ik zoek?

https://www.vpngids.nl/instellen/vpn-instellen-apple-tv/

Met een FireTV installeer ik een ziggo go app? En als ik daar dan een vpn verbinding maak met thuis werkt deze ook in het buitenland? Dat is zo te zien nog een goedkopere optie dan de apple tv, maar wellicht met minder opties
Ja dat kan ook, vpn op een router ertussen. Let wel ff op welke router je koopt want openvpn gaat op standaard routers vaak niet harder dan 3-8mbit

Je beschrijving met firetv klopt. Ik denk juist meer mogelijkheden omdat er gewoon android op draair

[ Voor 7% gewijzigd door laurens0619 op 22-06-2021 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scott81
Ok bedankt, ik ga eens kijken of ik wat info erover kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
Ik ben een filmpje tegengekomen dat het inderdaad op de Apple TV, Chromekast en FireTV stick moet werken, maar ze geven wel aan dat het niet via VPN werkt (YouTube: Ziggo GO app voor Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV)

Gaat dit dan toch niet werken? Of hebben we het dan over VPN via bijvoorbeeld ExpressVPN ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Je hebt 2 soorten (legale) manieren om via internet tv te kijken:
1 App die alleen op de internet verbinding werkt van je provider
2 App die in heel Europa werkt (maar niet erbuiten)

Over het algemeen is iedere app die direct op de TV draait een App die alleen via de provider werkt. Voorbeelden zijn
-"Ziggo GO voor Apple TV, Android TV" en FireTV
- KPN de Smart TV App

Het alternatief is een App die via iedere internet verbinding werkt via Europa
Voorbeelden zijn
- Ziggo GO voor browser/android/ios
- KPN Online "Online TV"
- NlZiet

Het makkelijkste is dus een APP te gebruiken die vanaf iedere europese verbinding werkt. Mocht je daarbuiten zitten dan kun je met een willekeurige VPN een europees IP krijgen en zo kijken. Nadeel is dat die "Europa Apps" niet beschikbaar zijn op de TV of TV Devices (en dat is geen toeval ;)). Uitzondering is NLZiet

Wil je je provider app gebruiken dan zul je dus een VPN naar huis moeten opbouwen en vanuit daar het IPTV verkeer laten kopen. Dan heb je dus een vpn server thuis nodig (check) en een client. Een Apple TV kan geen vpn client zijn, een firetv wel. Als je er een vpn router tussen zet dan werkt het dus ook met de Apple TV (of welk apparaat dan ook)

--------------------------------
Persoonlijk gebruik ik NLZiet voor mijn vakantiehuis icm firetv. Geen gedoe met VPN etc
In dat topic wat ik linktte gebruik de TS de Ziggo Go App op een firetv icm openvpn app naar een openvpn server thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
Okay bedankt, NLZiet is natuurlijk een optie maar weer een extra abonnement erbij. De VPN verbinding naar thuis heb ik inderdaad al, op mijn iPhone en Macbook al via openVPN.

Ik heb iPhone / iPad waar de Ziggo Go app op werkt, als het streamen naar een kastje hiermee zou werken zou het probleem opgelost zijn maar dat werkt volgens mij ook niet.

Ik ga toch eens proberen met de FireTV stick dan, de VPN naar thuis moet dan niet zo'n probleem zijn en hopen dat het in het buitenland werkt. Nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
@Scott81 Ja dat is de makkelijkste (maar niet meest gebruiksvriendelijke) manier
Stream opzetten op je iPhone en dan via AirPlay naar je TV

Maar dan moeten je iPhone en Apple TV met een netwerk verbonden zijn waar ze a) onderling mogen communieren en b) internet heeft.

Dus de vraag is, hoe krijgt je apple TV en telefoon in de camper wifi. Als je al een mifi router hebt dan zit daar wellicht een vpn client in?

Als je de netwerk afhankelijkheid niet wilt hebben kun je ook een kabeltje doen tussen je iDevice en de tv
https://www.apple.com/sho...htning-digital-av-adapter
YouTube: Apple Lightning Digital AV Adapter productvideo (NL-BE)

Echter het blijven allemaal beetje pruts oplossingen :P
Ik vind die FireTV zo fijn werken dat ik al mijn KPN decoders in de kliko heb gegooid en nu thuis en in het vakantiehuis via NLZiet TV kijk :) (wel mindere kwaliteit, dat moet ik toegeven)

[ Voor 6% gewijzigd door laurens0619 op 23-06-2021 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
Volgens mij werken die Apple kabels ook niet voor Ziggo Go, mijn vriendin had er eentje voor de iPad en die werkte wel met Netflix, maar bij Ziggo kreeg ik een foutmelding.

Op de meeste campings is wifi, een mifi router had ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, al zie ik dat die behoorlijk prijzig zijn.

Ik denk dat een fireTV evengoed verbinding moet kunnen maken met het campingwifi, en dan kan er telefoon onafhankelijk tv gekeken worden denk ik. Als ik daar een openvpn app op heb die automatisch met thuis verbind hoef ik volgens mij waar ik ook ben alleen maar te verbinden met wifi en kan ik kijken (via VPN naar thuis)

Of zeg ik nu iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
@Scott81
OW misschien blokkeren ze dat. Had ze wel een orignele kabel?
Ik heb een keer een nep kabel gehad en die werd na 30 minuten kijken zo warm dat die uitviel....

Het probleem met camping Wifi is:
- Dat devices vaak onderling geen verkeer kunnen opzetten > Airplay werkt niet
- TV Streamers vaak geen verbinding kunnen maken met het wifi netwerk (e.g. captive portal werkt niet). De amazon FireTV lijkt hier een uitzondering op maar ik heb het nooit getest: https://www.cnet.com/news...nt-wi-fi-access-hands-on/

Persoonlijk zet ik er zelf een router tussen, dat noemen ze een WISP of Travel Router bijvoorbeeld de travel routers van: https://www.gl-inet.com/products/

Die router gaat dan naar het camping wifi en je clients verbinden met de router.
Echter is mijn ervaring dat dit ook vaak mis gaat, dat ding heeft natuurlijk ook geen schermpje om de captive portal credentials in te voeren. Ik heb al vaker met MAC spoofing moeten klooien om mijn WISP authenticated te krijgen op het camping Wifi.

Voordeel van de GL Inet is echter wel weer dat hij zelf een vpn kan opbouwen.

Als dat Captive portal ding op de FireTV werkt, dan denk ik dat dat de beste oplossing is.

[ Voor 7% gewijzigd door laurens0619 op 23-06-2021 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menline
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-06-2022
Apple TV heeft een blokade ingebouwd voor de ziggo go app in het buitenland.
zolang je op het ziggo netwerk zit gaat alles goed, helaas heb je die in het buitenland niet.

maar,

Weet iemand of ik de ddns op mijn synolgy nas kan gebruiken om toch de ziggo go app in het buitenland hiervoor kan gebruiken ?

[ Voor 42% gewijzigd door menline op 11-03-2022 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

menline schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:57:
...
maar,

Weet iemand of ik de ddns op mijn synolgy nas kan gebruiken om toch de ziggo go app in het buitenland hiervoor kan gebruiken ?
Ja, dat wordt namelijk hierboven uitgelegd

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:35

FreakNL

Well do ya punk?

menline schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:57:
Apple TV heeft een blokade ingebouwd voor de ziggo go app in het buitenland.
zolang je op het ziggo netwerk zit gaat alles goed, helaas heb je die in het buitenland niet.

maar,

Heeft niks met buitenland te maken. Werkt in Nederland ook niet op een niet-Ziggo lijn. En dat heeft “Apple TV” niet gedaan, dit is Ziggo beleid.

Oplossing is een VPN naar huis (via router of endpoint) of Ziggo Go op je laptop (icm HDMI kabel). Dat doet het gewoon in heel Europa.

De oplossing van de laptop is de meest robuuste. Alleen misschien iets minder gebruiksvriendelijk. Maar mijn ouders gebruiken het al jaren tijdens vakanties en overwinteringen, die ga ik niet op pad sturen met ingewikkelde dingen die dan weer stuk gaan terwijl ik er niet bij kan.

Ik merk het aan mezelf ook (reis veel zakelijk), vroeger veel in de weer met Chromecast, Apple AV adapters etc. Was altijd wel iets wat niet werkte. Tegenwoordig hang ik gewoon mijn laptop aan de TV. Werkt altijd.

[ Voor 31% gewijzigd door FreakNL op 12-03-2022 05:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Kid Buu

Huh, Pietje?

Ik woon in Spanje en gebruik het via een omweg. Ik gebruik de Ziggo Go app via mijn iPad of iPhone en speel via AirPlay af op de Apple TV. Die manier kan ik het zonder VPN simpel gebruiken.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Pagina: 1