onafhankelijke-contractchecker.nl / DOW Advies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-05 13:17
Ik word regelmatig gebeld door mensen die mij een energiecontract willen aanpraten. Ik vroeg me af hoe ze aan mijn gegevens komen en dankzij wat doorvragen is er maar één partij overgebleven die de oorzaak kan zijn: allekabels.nl. Daarover in dit topic meer.

De website staat op naam van DOW Advies B.V. (KVK-nr. 73404764) en opereert onder de namen De Onafhankelijke Contract Checker en Landelijke Energie Checker.

Iemand ook ervaringen met dit bedrijf? En wat kunnen we -anders dan een klacht bij de AP- nog meer doen om dit bedrog te stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik mis een beetje waarom dit in SF staat. Daarom verplaats ik het topic ook richting AZ.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@StephanVierkant Oplichting?
Hebben ze jou opgelicht dan?

Of vind je het gewoon mega irritant? (net zoals velen)

BTW: hier zijn al tig topics over geweest... ;) Over dit soort verkooppraktijken. :(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Het gaat me niet om de irritante verkooptechniek in het algemeen, maar om dit specifieke bedrijf dat blijkbaar handelt met gestolen data. En je hebt gelijk, het gaat (nog?) niet om oplichting, maar op z'n minst over bedrog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

StephanVierkant schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:39:
Ik word regelmatig gebeld door mensen die mij een energiecontract willen aanpraten. Ik vroeg me af hoe ze aan mijn gegevens komen en dankzij wat doorvragen is er maar één partij overgebleven die de oorzaak kan zijn: allekabels.nl.
Zeker? Meestal zijn de klagers mensen met een KVK registratie. De rest van NL heeft niet zoveel last meer van deze praktijken maar bedrijven zijn vogelvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
downtime schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:59:
[...]

Zeker? Meestal zijn de klagers mensen met een KVK registratie. De rest van NL heeft niet zoveel last meer van deze praktijken maar bedrijven zijn vogelvrij.
Ja, de combinatie van onjuiste achternaam, onjuiste geboortedatum en het rekeningnummer zijn maar bij één partij bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:20
Ik krijg ook regelmatig zulke partijen aan de lijn, vermoedelijk ook vanuit mijn KvK-gegevens en wellicht ook datalekken/handel in gegevens; het gaat steevast om een al jaren niet meer correct huisadres. Wat ik maar probeer vol te houden, al blijft het een rotklus, is ze de voorbeeldbrief van de Autoriteit Persoonsgegevens sturen met verzoek om aan te geven hoe ze aan m'n gegevens komen, meestal aangevuld met een verzoek om ze ook te verwijderen. Als ze dat niet doen, wat de standaard is, dan kun je na afloop van de vier weken een klacht indienen, waarbij je wel bewijsstukken moet kunnen overleggen, bijvoorbeeld een kopie van de brief met datum e.d.

Het AP heeft alleen wel een enorme backlog aan werk dus snel effect heeft het in ieder geval niet maar ze behandelen klachten (met voldoende bewijssstukken) wel daadwerkelijk - een alternatief bestaat volgens mij ook niet. Als ze gegevens gebruiken die echt alleen bij bijvoorbeeld Allekabels vandaan kunnen komen dan kun je wel al meteen een tip insturen, wellicht vinden ze het interessant genoeg om er ook op die manier naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
StephanVierkant schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:39:
Ik word regelmatig gebeld door mensen die mij een energiecontract willen aanpraten. Ik vroeg me af hoe ze aan mijn gegevens komen en dankzij wat doorvragen is er maar één partij overgebleven die de oorzaak kan zijn: allekabels.nl. Daarover in dit topic meer.

De website staat op naam van DOW Advies B.V. (KVK-nr. 73404764) en opereert onder de namen De Onafhankelijke Contract Checker en Landelijke Energie Checker.

Iemand ook ervaringen met dit bedrijf? En wat kunnen we -anders dan een klacht bij de AP- nog meer doen om dit bedrog te stoppen?
Sta je ingeschreven bij de KVK? Zo ja, dan zijn zij de schuldigen. Sinds mijn vrouw en ik ingeschreven zijn bij de KVK (met 1 jaar verschil) werden we allebei platgebeld. Het is ook al uitgekomen dat de KVK de gegevens verkoopt. En nu ze verkocht zijn worden ze gewoon overal doorgestuurd.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:12:
[...]

Sta je ingeschreven bij de KVK? Zo ja, dan zijn zij de schuldigen. Sinds mijn vrouw en ik ingeschreven zijn bij de KVK (met 1 jaar verschil) werden we allebei platgebeld. Het is ook al uitgekomen dat de KVK de gegevens verkoopt. En nu ze verkocht zijn worden ze gewoon overal doorgestuurd.
Nee, ik sta niet (meer) ingeschreven. Maar nogmaals: de combinatie van gegevens die de bellers hebben, is niet bekend bij de KvK en kan enkel en alleen van Allekabels.nl komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YRH
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:23

YRH

Deze bedrijven gaan tegen zo'n beetje alle geldende wetten in, als je een klacht bij de AP indient starten ze gewoon een nieuwe zaak waarmee ze verder gaan bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
YRH schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:22:
Deze bedrijven gaan tegen zo'n beetje alle geldende wetten in, als je een klacht bij de AP indient starten ze gewoon een nieuwe zaak waarmee ze verder gaan bellen
Er zit denk ik niets anders op dan iets meer informatie verzamelen, zoals wie achter die B.V.'s zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:20
StephanVierkant schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:24:
[...]

Er zit denk ik niets anders op dan iets meer informatie verzamelen, zoals wie achter die B.V.'s zit.
En dus wel zelf een melding doen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
@StephanVierkant
Zelf heb ik hier ook last van, al zijn het bij mij andere energiecowboys. Ik werd ineens out of the blue gebeld door Westbespaarcoach, maar krijg ook sinds vorige maand mail van United Consumers. Bij mij lijkt het alleen voort te komen uit het lek van Ticketcounter. Ik heb er zelf ook een topic over lopen ([AVG] Ondubbelzinnig toestemming verwerken persoonsgegevens). Beiden hebben het over een woonplaats waar ik totaal niet vandaan kom. En ik sta niet bij de KvK ingeschreven, ook niet in het verleden.

Krijg je ook ineens (meer) spam binnen op jouw e-mailadres? Mijn e-mailadres dat spamvrij was explodeerde ineens met winacties, bitcoin aanprijzingen en dergelijke, maar de gestolen gegevens vanuit Ticketcounter zijn ook terechtgekomen bij een aantal Nederlandse/Belgische bedrijven. Zo krijg ik sinds vorige maand ineens mail dat ik mij had aangemeld voor nieuwsbrieven spam van Dekbed Discounter, Koopjedeal (deze twee hebben blijkbaar dezelfde moedermaatschappij), Outspot en Traveldeal. Van de eerste drie weet ik inmiddels bij welke website ik mij zogenaamd zou hebben ingeschreven (portalclubnederland), een website dat erg zijn best doet om niet gevonden te worden door zoekmachines maar zogenaamd wel allerlei winacties opzet. Op papier zit die echter in Anguilla, maar wordt gehost in Nederland. Ik weet inmiddels ook dat ik ben opgegeven vanaf een Nederlands IP adres, het is alleen nog de vraag of dat de dief zelf is of simpelweg een middleman, of dat op dat adres een gehackte computer staat.

Wat je dus kunt doen, is naar bedrijven die spontaan zonder toestemming contact met je opnemen een AVG verzoek te doen, je hebt recht op inzage in de gegevens die een bedrijf over jou verwerkt. Vraag op welke gegevens ze van je hebben en vooral hoe ze eraan zijn gekomen. Daarmee heb je dan ook meer bewijzen die je kunt aanleveren bij de AP en/of om aangifte te doen bij de politie.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:09

Bob Popcorn

Plop!

Meestal zijn het niet de partijen zelf die de data verzamelen, maar die kopen het weer in bij een bedrijf dat (bijvoorbeeld) KvK data matcht met datalekken en zo z'n eigen database verrijkt/vervuilt. Walgelijke praktijken. :r

Kan niet stoppen met ontploffen!

Pagina: 1