Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysticwizard
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-05 10:19
We zijn momenteel aan het kijken voor een nieuwe tablet. Dit voornamelijk om;
* Te browsen
* Films te kijken (enkel op reis of voor de kinderen)
* Simpele spelletjes te spelen (voor kleine kinderen).

We gaan deze tablet zeker niet zeer frequent gebruiken en deze zal voornamelijk voor de kinderen gebruikt worden tijdens bv. reizen ed. Een high-end tablet is al zeker niet aan ons besteed.
Ik heb me reeds wat ingelezen maar ik zit nog met enkele vragen om een juiste keuze te kunnen maken.
De samsung tab A7 en lenovo P11 lijken OK keuzes in de lagere prijsklasses. Al is het jammer dat de P11 geen mogelijkheid heeft tot een sim kaart 4G en geen 3.5mm voor oortjes (we zijn nogal old fashioned op dat vlak).

Is het mogelijk om een iphone in te stellen als hotsput voor een android product of lukt dit niet? Indien wel zou de keuze voor al dan niet sim ons niet echt beïnvloeden.

We willen ook geen duurkoop door te kiezen voor een goedkopere tab A7, we willen ons budget gerust wat optrekken naar 350-400 of zelfs iets meer indien we daar een pak meer waar voor ons geld kunnen krijgen. Echter zie ik de bomen niet echt door het bos... Bij voorkeur gaan we voor een 64gb variant zodat we toch wat future proof zitten.
Van ipad lijkt precies enkel de ipad 32gb wifi 2020 (€369) of 128gb (€450) een optie te zijn. Is deze zoveel beter of beter voor 1 van de 2 eerstgenoemde kiezen?

Bedankt!

Wat zouden jullie ons aanbevelen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:56

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb je vraag afgesplitst van Ideeën- & Feedbacktopic voor Tablets & Telefoons. Aangezien het daar niet thuis hoort.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 21-06-2021 20:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:14
Elke mobiele telefoon die als hotspot ingesteld wordt kan via Wifi het signaal delen.
Echter bij iPhone met iPad combi kan het ook via Bluetooth e.d. technieken, en wordt de verbinding makkelijker opnieuw gemaakt nadat ze eenmaal gekoppeld zijn.

Ik zou gewoon voor de iPad gaan, die gaat als je er zuinig op bent zeker 5 jaar mee, mogelijk langer, waar de goedkopere Android tablets na 1 a 2 jaar vaak al geen of weinig updates meer krijgen.
Ik zou wel de 128 Gb iPad nemen zodat je het nodige er op kunt opslaan. Zeker onderweg in de auto of vliegtuig zal een data signaal om te streamen niet altijd aanwezig zijn, dus dan kun je wat zaken lokaal er op hebben staan. 32 Gb is echt wel krap want ook het besturingssysteem en applicaties nemen ruimte in, kijk maar op je iPhone hoeveel ruimte je nog over hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@mysticwizard Als er toch al iPhones zijn zou ik sowieso voor een iPad gaan.

Is toch ook veel handigere met iCloud (opslag, deling, Parent control etc)

Daarnaast hoef je natuurijk niet de winkelprijs te betalen. Staan er genoeg (nieuw of tweedehands) op V&A of MP.

Met dat budget moet je zeker een mooie aankoop kunnen doen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:11
mysticwizard schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:13:
We zijn momenteel aan het kijken voor een nieuwe tablet. Dit voornamelijk om;
* Te browsen
* Films te kijken (enkel op reis of voor de kinderen)
* Simpele spelletjes te spelen (voor kleine kinderen).

We gaan deze tablet zeker niet zeer frequent gebruiken en deze zal voornamelijk voor de kinderen gebruikt worden tijdens bv. reizen ed. Een high-end tablet is al zeker niet aan ons besteed.
Ik heb me reeds wat ingelezen maar ik zit nog met enkele vragen om een juiste keuze te kunnen maken.
De samsung tab A7 en lenovo P11 lijken OK keuzes in de lagere prijsklasses. Al is het jammer dat de P11 geen mogelijkheid heeft tot een sim kaart 4G en geen 3.5mm voor oortjes (we zijn nogal old fashioned op dat vlak).

Is het mogelijk om een iphone in te stellen als hotsput voor een android product of lukt dit niet? Indien wel zou de keuze voor al dan niet sim ons niet echt beïnvloeden.

We willen ook geen duurkoop door te kiezen voor een goedkopere tab A7, we willen ons budget gerust wat optrekken naar 350-400 of zelfs iets meer indien we daar een pak meer waar voor ons geld kunnen krijgen. Echter zie ik de bomen niet echt door het bos... Bij voorkeur gaan we voor een 64gb variant zodat we toch wat future proof zitten.
Van ipad lijkt precies enkel de ipad 32gb wifi 2020 (€369) of 128gb (€450) een optie te zijn. Is deze zoveel beter of beter voor 1 van de 2 eerstgenoemde kiezen?

Bedankt!

Wat zouden jullie ons aanbevelen?
Gewoon de A7 nemen in 64Gb , hij is nu €173 bij samsung zelf . kinderbumper eromheen en gaat lang mee .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

swhnld schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:13:
Ik zou gewoon voor de iPad gaan, die gaat als je er zuinig op bent zeker 5 jaar mee, mogelijk langer, waar de goedkopere Android tablets na 1 a 2 jaar vaak al geen of weinig updates meer krijgen
Mijn TAB A 2016 kreeg nog tot vorig jaar updates en of ik nog updates krijg?
Dus iig 4 jaar das toch wel heel wat meer dan 1-2 jaar.
Ik zit dus nu in het 5e jaar... 8)
PS: Ik zou nog altijd naar een Lineage over kunnen gaan, heb er voor de krijgloop al diverse een 2e leven gegeven op het niveau van Android 10. En die TAB A's kwamen uit 2011/2012!

ik sloot me hier bij aan:
nuffy schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:16:
[...]Gewoon de A7 nemen in 64Gb , hij is nu €173 bij samsung zelf . kinderbumper eromheen en gaat lang mee
Zeker voor zo'n prijs krijg je imho erg veel. Maar NPO en Netflix haperen...
pricewatch: Samsung Galaxy Tab A7 Wi-Fi (2020) 64GB Grijs
De reviews vallen me tegen.....oa haperende NPO/Ziggo e.d. app, dat was juist een eis dat het wel Ok moest zijn.
Mijn TAB A uit 2016 loopt juist heel soepel met NPO.

[ Voor 24% gewijzigd door route99 op 24-06-2021 22:04 . Reden: Van mening veranderd... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:14
@route99 Samsung doet het idd het beste in Android land. Hier een overzicht wat nog ondersteuning krijgt, en met welke frequentie:
https://security.samsungmobile.com/workScope.smsb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:41

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Ik zou voor onder de 400 eu altijd voor een iPad gaan, dat is echt een nobrainer. Ben je tenminste zeker van 5 jaar support op het OS als het niet langer is.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
route99 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:35:
[...]
Mijn TAB A 2016 kreeg nog tot vorig jaar updates en of ik nog updates krijg?
Dus iig 4 jaar das toch wel heel wat meer dan 1-2 jaar.
Ik zit dus nu in het 5e jaar... 8)

ik sloot me hier bij aan:

[...]
Zeker voor zo'n prijs krijg je imho erg veel. Maar NPO en Netflix haperen...
pricewatch: Samsung Galaxy Tab A7 Wi-Fi (2020) 64GB Grijs
De reviews vallen me tegen.....oa haperende NPO/Ziggo e.d. app, dat was juist een eis dat het wel Ok moest zijn.
Mijn TAB A uit 2016 loopt juist heel soepel met NPO.
Volgens mij is dat haperen reeds opgelost ? Zou mij persoonlijk ook storen zeker om het geen hardware probleem is , power zat.
De specs zijn door de jaren heen zijn weinig veranderd dus gewoon de laatste android versie kiezen zodat je lang kan updaten. Er word wel eea weggelaten ( lichtsensor ) en bijv . bespaart op goedkopere materialen ( scherm ) maar nog steeds goed .

Lenovo als voorbeeld heeft goeie specs op papier maar een heel slecht updatebeleid en volgens de lokale repair-toko is het van binnen nog lang geen samsung .

De ipad is 2x zo duur maar zeker niet 2x zo goed voor dat geld . Het OS moet je ook maar net liggen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@nuffy Het haperen werd meermalen genoemd, dat zag ik later pas.
Volgens mij is dat haperen reeds opgelost ?
Als je dat vraagteken onderbouwd weg kunt halen?
Then we are speaking.....dan wordt die versie een stuk interessanter, dus als je echt bewijs hier voor aanvoeren kunt? Ik zou hem obv de reviews echt niet kopen.
Mijn TAB A 10.1 LTE 2016 kan NPO streaming probleemloos aan.

Vergelijk die TAB A 10.1 eens met de "onderkant qua prijs" van de iPad's? Ik heb die TAB A7 er ook bijgezet.
https://tweakers.net/pric...;1609544;1609550;1604834/

De beeldverhouding van de iPad is dan het oude 4:3 en die van de TAB A 16:9, ik zou zelf voor 16:9 gaan tav kijkplezier. De resolutie van de TAB A vind ik zelf prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02-2023
route99 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:42:
@nuffy Het haperen werd meermalen genoemd, dat zag ik later pas.

[...]
Als je dat vraagteken onderbouwd weg kunt halen?
Then we are speaking.....dan wordt die versie een stuk interessanter, dus als je echt bewijs hier voor aanvoeren kunt? Ik zou hem obv de reviews echt niet kopen.
Mijn TAB A 10.1 LTE 2016 kan NPO streaming probleemloos aan.

Vergelijk die TAB A 10.1 eens met de "onderkant qua prijs" van de iPad's? Ik heb die TAB A7 er ook bijgezet.
https://tweakers.net/pric...;1609544;1609550;1604834/

De beeldverhouding van de iPad is dan het oude 4:3 en die van de TAB A 16:9, ik zou zelf voor 16:9 gaan tav kijkplezier. De resolutie van de TAB A vind ik zelf prima.
Je vergelijkt een Tab A uit 2019 die bij 2 winkels verkrijgbaar is. Het nieuwere broertje kost de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
Mijn kinderen hebben allebij een tab A7. We hebben er van die kinder hoezen omheen gedaan en op de tablets zelf kids stand ingeschakeld waarin wij bepalen welke apps ze mogen gebruiken en hoe lang de tablet gebruikt mag worden.

Ik vind het prima tablets voor niet al te veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Emgeebee schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:48:
[...]Je vergelijkt een Tab A uit 2019 die bij 2 winkels verkrijgbaar is. Het nieuwere broertje kost de helft.
De A7 staat er toch ook bij.... ? en alles zit onder de TS-budgetgrens van 400 euro... .
Dus imho een correct vergelijk conform de vraag van de TS, toch? Ik zie geen probleem ten aanzien daarvan. TAB A en A7 hebben beiden Android 10.

Nu nog een waterdicht bewijs dat de problemen rondom het haperen van de streaming uit de A7 reviews echt opgelost zijn. Het werd daar meermalen genoemd, dus imho zijn er ook stevige antwoorden... nodig om aan te geven dat er nu totaal geen probleem meer is. Ik kan dit nog steeds niet onderbouwd teruglezen.
Zoals ik al eerder schreef: Als het echt opgelost is.... then we are speaking....

Tip voor jou: Mijn antwoord staat er hierboven 2x onder elkaar.... das teveel eer. Kun je dat weghalen voor de leesbaarheid van het forum? Tnx. (als je quote doe dat selectief, das effectiever en leest prettiger)

[ Voor 15% gewijzigd door route99 op 25-06-2021 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
route99 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:03:
[...]

Nu nog een waterdicht bewijs dat de problemen rondom het haperen van de streaming uit de A7 reviews echt opgelost zijn. Het werd daar meermalen genoemd, dus imho zijn er ook stevige antwoorden... nodig om aan te geven dat er nu totaal geen probleem meer is. Ik kan dit nog steeds niet onderbouwd teruglezen.
Zoals ik al eerder schreef: Als het echt opgelost is.... then we are speaking....
1 manier is kijken in de samsung browser. ziggogotv

nog een oplossing is teruggaan naar de oude versie 2.3.44 hier een linkje :https://gathering.tweaker...message/66154664#66154664

het is de 2.3.65 versie die problemen geeft .

schijnt 3 weken geleden een update te zijn geweest maar die werkt niet voor iedereen . 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Wel een gedoe om eerlijk te zijn.

Ik vind over het algemeen de Opera browser beter werken dan de Samsung browser.
Pagina: 1