Toon posts:

HDtv!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het fenomeen HDtv begint eraan te komen. Ontvangst in hogere resoluties dus. Maar sommige tv's zijn al HDtv ready, is de Philips 32pw9616 serie dit ook, en als deze dat niet is, welke tv dan wel !?

Tnx alvast, Wika

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Nou HDTV ready en HDTV tja... Ik heb een aantal keer HDTV mogen zien op een SOny buis. Er waren er slechts 3 in de wereld, kosten zo'n slordige 100.000,-

Hier in Nederland leeft het al helemaal niet meer aangezien de laatste HDTV producent (NOB) er ook al de brui aan heeft gegeven.

Op de NAB (National Associaton of Broadcasters) in Las Vegas was het idd een lauw item maar dan in projectie formaat en niet in consumenten televisie.

Problemen zijn o.a. bandbreedte en de nog te dure buizen en camaera's en edit suite's en... en... en. De komplete infrastructuur moet om en dat kost vele doekoes.

Voorlopig kun je nog gewoon een "normale" tv kopen want HDTV duurt nogwel ff als het al komt.

Het 16:9 formaat zou ook in 2000 standaard zijn (dat werd mij ooit in 1996 verteld) en we zouden op de maan wonen ook dat is volgens mij nog niet het geval. ;)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:13
HDTV's zijn tegenwoordig niet meer zo duur. In de US of A zijn ze verkrijgbaar voor een redelijke prijs en hier in Nederlands zie je ze ook enkele keren als je goed zoekt. Ook een handvol projectors en projectie systemen zijn HDTV ready. Maar voorlopig kun je wel zonder.

Voor de mensen die weinig weten van het HDTV verhaal:
HDTV is ondertussen al iets van 15 jaar oud. In het begin liep het een beetje vast omdat de techniek vooral was gebaseerd op die van Japanse bedrijven die er ook patent op hadden. De Amerikaanse overheid wachtte hierom met enige invoering van HDTV zodat de techniek verder kon worden ontwikkeld in eigen land.
Tv zenders zagen niet veel in HDTV en langzaamaan verdween de 'H' en werd het Digital TV. Dit houdt in dat een signaal kan worden gecomprimeerd en worden verzonden over een smaller kanaal dan de analoge versie. Deze techniek werd vervolgens veel toegepast bij sataliet. Echter was het veel interessanter om meerdere kanalen uit te zenden in lagere kwaliteit, dan een enkel kanaal in hoge kwaliteit.
Met een enkele uitzondering van HBO en PBS zal het voorlopig ook wel zo blijven. En al helemaal hier in Nederland/Europa. Er gebeurd hetzelfde als wat er met breedbeeld aan de gang is. De zender willen niet uitzenden omdat niemand een HDTV heeft, en de consument wil er geen kopen, omdat er niet in het formaat wordt uitgezonden.

Dus wil je een HDTV kopen, het is een leuk speeltje, maar tegen de tijd dat je TV aan vervanging toe is heb je er nog steeds niks aan gehad. En om even op je vraag terug te komen, nee, ik weet geen typenummers van HDTV's en ik vermoed dat de 32pw9616 geen HDTV is. De beste kans op een betaalbare HDTV is denk ik een CRT rear projectie TV, kosten: tussen de 5000,- en 10.000,- gulden.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Wel eens gehoord van tv-beeld-projectie d.m.v. een laser; groot beeld, goede beeldkwaliteit.
Introductie op enige schaal laat op zich wachten voor zover ik kan nagaan. Lijkt me wel een fraai staaltje tv-techniek met dito genieten.

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Search :Z
HDTV