Hoe herken ik de juiste RJ45 connector?

Pagina: 1
Acties:

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:27
RonnieKo schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:22:
Goed, door de grond: Je kan de kabel ook door een mantelbuis trekken. Dan heb je geen afgeschermde kabel nodig. Ligt een beetje aan het tracé wat je moet hebben een mantelbuis met trekdraad gemakkelijk is :) Over hoeveel meter hebben we het eigenlijk?
Zo'n 10 meter door de grond. Maar waarschijnlijk dat ik niet alles netjes in een buis krijg, dus dat ie een klein stukje door gewone grond/lucht zal gaan...
Ben(V) schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:49:
Afschermingg voor een netwerkkabel is zinloos en kan potentieel alleen maar voor problemen zorgen.
Rj45's aanknijpen moet je niet aan beginnen.

Gebruik cat 6 utp kabel met stugge aders.
Afmonteren op wcd, patchpaneel of keystone.
Als je echt een Rj45 nodige hebt neem dan zo'n "toolless" versie met ingebouwde lsa en een punchdown tool waarmee je de stugge ader in de lsa punched.
Kabel onder de grond in buis leggen die je dicht lijmt, bijvoorbeeld rioleringbuis 32mm.
En ja, dat had ik het liefste ook gedaan, maar dat is bij deze IP camera echt niet mogelijk vanwege het waterdichte seal wat je eromheen dient te schroeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZUIcxtj1Vd01SmEPRgN4eu5Dyw0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mLxyyoLza5ft6co73BwMJ9rq.jpg?f=user_large

[ Voor 48% gewijzigd door zunrob op 17-06-2021 21:46 ]

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:06
Accretion schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:12:
[...]

Maar, los van die discussie, je steekt die kabels toch door dat kopje heen? Hoezo zou je ze vooraf op gelijke lengte moeten maken?
de 8 aders moeten wel gelijk en recht afgeknipt worden, zodat er geen aders te kort zijn als men de aders in de connector schuift
(ik gebruik nooit zo'n kabelgeleiderclipje, of van die "doorsteekstekkers" )
dit is dus niet mooi recht, blauwe paar is ietsje te lang
Afbeeldingslocatie: https://i.i.cbsi.com/cnwk.1d/i/tim/2011/08/03/Insert-wires.jpg
Pagina: 1