Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-05 08:06

Shiro

Serenity

Topicstarter
Excuses voor de wat beknopte titel, limiet van 60 tekens maakt het wel wat lastig.

Ik vraag het voor een vriendin, Ze heeft een baan aanbod gekregen en heeft per mail ook al akkoord gegeven. Beetje onder druk omdat aanbod 1 op dag X vervalt. Dus toch op dag X akkoord gegaan per mail op aanbod 1. Er is nog geen contract getekend, alleen per mail akkoord gegaan.

Nu doet een 2e kans voor die financieel aantrekkelijker is en ze heeft inmiddels ook daar een aanbod van binnen (aanbod 2). Los van discussie of het chique is of niet. Kan men er nog onderuit komen? Aanbod 1 gaat om gelijk een vast contract. Aanbod 2 ook.

Wat ik zelf heb gevonden is dat bij een proefperiode je het altijd zonder juridische gevolgen kan opzeggen, maar ik kon niet echt iets concreets vinden bij een aanbod voor gelijk een vast contract, omdat je geen proefperiode hebt.

Ik zou persoonlijk denken, op reputatieschade na en dat je het wel kan vergeten om ooit weer bij bedrijf waar je aanbod 1 hebt gekregen te werken, dat je altijd nog kan opzeggen, er is immers nog geen contract getekend.

SR+ MiC

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-05 09:04
Je hebt een proeftijd van 2 maanden (zie https://www.rijksoverheid...elang-duurt-een-proeftijd).

Daarnaast moet je, volgens mij, dit zien als een mondelinge overeenkomst. Oftewel je zit vast aan het contract. Maar met de proeftijd kan je er onderuit komen.

Laurens-Jan Merkx

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05 20:39
Gewoon eerlijk over je verhaal zijn en vertellen dat je je bedacht hebt. Zit ook een bedenktermijn en er is niks getekend.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Arbeidsovereenkomst is vormvrij, dus kan ook mondeling gesloten worden. Proeftijd is wel normaal, dus dat is altijd een escape. Maar inderdaad gewoon zoals hierboven, gewoon een kort berichtje sturen met excuses en dank maar toch bedacht hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-05 09:04
Ai, ik lees net dat voor een mondelinge overeenkomst GEEN proeftijd geldt (https://www.rechtsinfo.nl...inge-arbeidsovereenkomst/)

Maar goed, ik ben ook geen jurist, dus laat je goed informeren zou mijn advies zijn

Laurens-Jan Merkx

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:00

edeboeck

mie noow noooothing ...

Het gesprek aangaan lijkt me het meest aangewezen: een werkgever schiet niet veel op met een werknemer die er eigenlijk niet wilt werken. Het lijkt me dus dat die wel zal willen meewerken aan de ontbinding van het contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Laatst online: 14:01
https://birdbuzz.nl/prakt...-soms-geen-akkoord-4-min/

Los daarvan lijkt mij dat werkgever A geen zin heeft in een dienstverband met iemand die totaal niet gemotiveerd is. Geen idee of ze vanochtend, gisteren of vorige week akkoord is gegaan? Dan is een belletje met deze werkgever misschien een leuke eerste stap...

Maar, het getuigt niet van betrouwbaarheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluefish007
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-04 09:33
ljsquare schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:21:
Ai, ik lees net dat voor een mondelinge overeenkomst GEEN proeftijd geldt (https://www.rechtsinfo.nl...inge-arbeidsovereenkomst/)

Maar goed, ik ben ook geen jurist, dus laat je goed informeren zou mijn advies zijn
De strekking van het hele artikel is, mondeling mag, maar na een maand moet het op papier. En om te voorkomen dat dit mechanisme wordt gebruikt om de proeftijd op te rekken, is een proeftijd niet toegestaan.

@Shiro Ze kan aanbod 1 gewoon bellen en melden dat ze er toch vanaf ziet. Netjes, misschien niet? Maar geen enkel scenario waarin aanbieder 1 er werk van gaat maken haar toch te laten komen werken...

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:52

Grvy

Bot

Netjes of niet is allemaal onzin. Het gemiddelde bedrijf draait de hand er echt niet voor om om je direct te laten vallen als je als laatste erbij komt en de winst minder is of wat er dan ook kan gebeuren.

Bedrijven verdienen allang geen netheid meer. Gewoon zeggen dat je niet komt en je proeftijd gebruikt en klaar. Simpel.

Dit is een account.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Topicstarter
Ik proef dat de overall meningen zijn dat ze gewoon bedrijf van aanbod 1 moet bellen om af te zeggen en worse case gebruik moet maken van haar proeftijd. En zoals genoemd, geen bedrijf zit te wachten op een ongemotiveerde werknemer.

Dank voor de vele reacties.

SR+ MiC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:51
Praktisch is dit een non-issue want er is geen werkgever die hier moeite in gaat steken.

Juridisch gezien is er nogal een verschil tussen verschillende situaties. Zijn de arbeidsvoorwaarden besproken. Is het contract met arbeidsvoorwaarden verstuurd, etc. Per email akkoord geven in dat laatste geval betekent dat er schriftelijk een arbeidsovereenkomst is aangegaan. In een ander geval mogelijk mondeling. En in weer een ander geval kan het gaan om niet meer dan een intentie, bijvoorbeeld als beide partijen nog wel verwachten dat er nog een arbeidscontract volgt met nadere uitwerking. Etc.

En dan maakt het ook nog uit wat dan de overeengekomen voorwaarden zijn met betrekking tot proeftijd etc.

[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 16-06-2021 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Shiro schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:55:
Ik proef dat de overall meningen zijn dat ze gewoon bedrijf van aanbod 1 moet bellen om af te zeggen en worse case gebruik moet maken van haar proeftijd. En zoals genoemd, geen bedrijf zit te wachten op een ongemotiveerde werknemer.

Dank voor de vele reacties.
Dan ga je er vanuit dat er een overeenkomst met proeftijd is.

Een vaag 'ik ga er toch niet verder mee' houdt de handen juridisch wat meer vrij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-04 11:31
In theorie is er gewoon een overeenkomst, aangezien ze kennelijk akkoord is gegaan met een aanbod per email. En tenzij specifiek een proeftijd is overeengekomen, heb je die niet, dus dan is ze gebonden aan de opzegperiode zoals overeengekomen in het contract.

Dat gezegd hebbende is de praktijk dat niemand zit te wachten op een medewerker die al direct weg wil. Ik zou daarom gewoon aangeven in algemene termen dat je toch besloten hebt ervan af te zien. Mochten ze gaan miepen, dan zou ik me gewoon van de domme houden en zeggen dat er geen contract is getekend. De kans is klein dat een werkgever hier iets mee gaat doen.

En direct een wijze les: een aanbod met een strakke deadline om je te pushen tot het aangaan van een overeenkomst zie je ook bij de keukenboeren. Dat zijn over het algemeen niet de beste deals en al helemaal niet de beste werkgevers ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05 13:47

Basszje

Reisvaap!]

President schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:24:
Maar, het getuigt niet van betrouwbaarheid...
Een korte termijn (zoals ik begrijp) waarop een aanbieding vervalt waar een beslissing onder druk genomen moet worden is ook niet erg chique ..

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Topicstarter
Rukapul schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:59:
Praktisch is dit een non-issue want er is geen werkgever die hier moeite in gaat steken.

Juridisch gezien is er nogal een verschil tussen verschillende situaties. Zijn de arbeidsvoorwaarden besproken. Is het contract met arbeidsvoorwaarden verstuurd, etc. Per email akkoord geven in dat laatste geval betekent dat er schriftelijk een arbeidsovereenkomst is aangegaan. In een ander geval mogelijk mondeling. En in weer een ander geval kan het gaan om niet meer dan een intentie, bijvoorbeeld als beide partijen nog wel verwachten dat er nog een arbeidscontract volgt met nadere uitwerking. Etc.

En dan maakt het ook nog uit wat dan de overeengekomen voorwaarden zijn met betrekking tot proeftijd etc.
Beetje standaard verhaal, gesolliciteerd, interviews gehad, per mail aanbod gekregen met arbeidsvoorwaarde en vervolgens binnen een week beslissen of je de baan wilt. Per mail gereageerd dat ze akkoord gaat, laatste dag dat het bod geldig was(gisteren) en nog niet eens een reactie op terug gehad overigens, kan ook zijn omdat HR niet werkt vandaag.

Vandaag heeft ze dus een beter bod binnen gekregen van bedrijf B

En zoals @Basszje zegt, het is ook niet chique om zo strak op de tijd te zitten qua aanbod, maar het is al gebeurd, beetje ongelukkig ook hoe alles gaat que timing.

Verschil in salaris is overigens ongeveer 10%, dus financieel is het wel aardig groot.

SR+ MiC

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Tuurlijk kan dat. Laten we ons niet verliezen in alle juridische zaken en wat-alsjes.

Bel die toko op, dat is wel zo netjes. "Joh ik krijg echt net 10% meer bij de buren ik weet hoe ver we waren in het proces dus sorry, maar hier ga ik echt wel voor groetjes".

Wil wel wedden dat je dan terug krijgt "nou super kut voor ons maar helaas. We kunnen die 10% wel/niet matchen maar als je toch vertrekt even goede vrienden".

Dit zijn zaken. Het is zakelijk. Alsof dat eerste bedrijf dwars gaat liggen. "Nee nu moet je komen je bent onze slaaf" :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Shiro schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 18:33:
[...]
Beetje standaard verhaal, gesolliciteerd, interviews gehad, per mail aanbod gekregen met arbeidsvoorwaarde en vervolgens binnen een week beslissen of je de baan wilt. Per mail gereageerd dat ze akkoord gaat, laatste dag dat het bod geldig was(gisteren) en nog niet eens een reactie op terug gehad overigens, kan ook zijn omdat HR niet werkt vandaag.

En zoals @Basszje zegt, het is ook niet chique om zo strak op de tijd te zitten qua aanbod, maar het is al gebeurd, beetje ongelukkig ook hoe alles gaat que timing.

Verschil in salaris is overigens ongeveer 10%, dus financieel is het wel aardig groot.
Of je belt bedrijf A en zegt dat je bij bedrijf B voor meer geld een zelfde baan hebt aangeboden gekregen en of ze dat willen matchen qua salaris.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Topicstarter
Matchen gaan ze zeker weten niet doen, na meer dan een week radiostilte toen er gevraagd werd of er iets bij kon, werd er aangegeven dat het niet omhoog kan en dat dit het beste is dat ze kunnen doen. Toen had ze ook de 2e bod niet, dus ze had ook niks om ze mee onder druk te zetten.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Shiro schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 18:33:
[...]

En was er in die arbeidsvoorwaarden een proeftijd opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Basszje schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 18:07:
[...]

Een korte termijn (zoals ik begrijp) waarop een aanbieding vervalt waar een beslissing onder druk genomen moet worden is ook niet erg chique ..
Een week nadenktijd is nou niet bepaald 'kort'. De andere sollicitanten hebben 'nee' gezegd, dus wie weet hoe lang het duurt voordat ze een nieuwe medewerker hebben. Kijk ik naar mijn werk in het onderwijs dan blijven er maar 4 werkweken over om nu nog iemand te vinden, dus zit er volgend jaar mogelijk een klas zonder leerkracht.. zelfs in de supermarkt hebben ze gewoon iemand nodig om de roosters de vullen...
Shiro schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 18:42:
Toen had ze ook de 2e bod niet, dus ze had ook niks om ze mee onder druk te zetten.
Oké, dus nu wil ze werkgever A onder druk gaan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Topicstarter
Rukapul schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 18:47:
[...]

En was er in die arbeidsvoorwaarden een proeftijd opgenomen?
Ja proeftijd van 2 maanden

@President nee, dat gaat ze niet doen, er kon geen cent bij, dus die kaart gaat ze niet nog een keer spelen.

Overall, het is duidelijk wat haar opties zijn.

Ze moet voor haar zelf gewoon op een rijtje zetten welke bedrijf voor haar qua carrière het beste zal zijn als in van persoonlijke ontwikkeling en of ze kan doen wat ze leuk vindt, zonder teveel beïnvloed te worden door de 10% dat ze meer kan verdienen.

Ja ze staat voor een lastige keuze :+

SR+ MiC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
Shiro schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 19:12:
[...]
Ze moet voor haar zelf gewoon op een rijtje zetten welke bedrijf voor haar qua carrière het beste zal zijn als in van persoonlijke ontwikkeling en of ze kan doen wat ze leuk vindt, zonder teveel beïnvloed te worden door de 10% dat ze meer kan verdienen.

Ja ze staat voor een lastige keuze :+
Spijker op de kop: plezier en mogelijke ontwikkelingen/groei moet het belangrijkste zijn bij het maken van de keuze, niet een paar euro meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:31

Lordy79

Verdrietig

Proeftijd bedingen in het contract en daar vervolgens gebruik van maken...
Niet chique maar wel juridisch waterdicht.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Lordy79 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:09:
Proeftijd bedingen in het contract en daar vervolgens gebruik van maken...
Niet chique maar wel juridisch waterdicht.
Heb ook meegemaakt dat een werkgever zo last minute afzag van nieuwe werknemers. Inderdaad niet chique, maar het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Contract niet ontvangen, en niet getekend is geen overeenkomst. je hebt alleen een aanbod geaccepteerd.
aanbod van A afwenden door e-mail te sturen en direct te bellen. heeft ze al contract van B, of alleen aanbod ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07-2021
[...]

Hier ben ik het wel mee eens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

renedr schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 07:51:
[...]

Hier ben ik het wel mee eens
Na de eerste van de volgende maand pas tekenen betekent vaak dat er nog een maand overheen gaat ivm opzegtermijn bij de voorgaande job.

Dat geef ik sollicitanten ook mee, dat ze zich daar bewust van zijn. Andere druk is een nogo inderdaad. En van die arbitraire deadlines, onzin. Ik spreek wel een verwachting uit maar pak je tijd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 1302638 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:08:
[...]

Na de eerste van de volgende maand pas tekenen betekent vaak dat er nog een maand overheen gaat ivm opzegtermijn bij de voorgaande job.

Dat geef ik sollicitanten ook mee, dat ze zich daar bewust van zijn. Andere druk is een nogo inderdaad. En van die arbitraire deadlines, onzin. Ik spreek wel een verwachting uit maar pak je tijd hoor.
per mail aanbod gekregen met arbeidsvoorwaarde en vervolgens binnen een week beslissen of je de baan wilt
Vind jij een week niet lang genoeg, of welke termijn stel jij ?
(het is niet zo dat ts op dezelfde dag moest beslissen)

Je zou 2 weken kunnen handhaven, maar het ligt er ook aan of er haast bij is. vaak is oa een detacheerder niet coulant met bedenktijd

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
[...]

Ik zou het bedrijf daar niet meteen om veroordelen. Mogelijk hadden ze nog een andere kandidaat die ze wel zagen zitten als jouw vriendin de job niet zou accepteren en wouden ze die ook niet te lang aan het lijntje houden.

Gewoon open communiceren. Ze gaan het niet fijn vinden, maar niemand zit te wachten op een werknemer die op de eerste dag z'n ontslag geeft. Die kost alleen maar handenvol geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 05-05 11:28
De conclusie is ondertussen al wel duidelijk, maar ik sluit me ook aan bij de opmerking dat een deadline voor het aanbod een beetje gek is.
Een logische deadline is gekoppeld aan opzegtermijn van de huidige baan en start moment (opzeggen voor de 1e van de maand enzo), maar ergens halverwege de maand een deadline zetten 'nu of nooit' zou ik raar vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hackus schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:28:
[...]

per mail aanbod gekregen met arbeidsvoorwaarde en vervolgens binnen een week beslissen of je de baan wilt
Vind jij een week niet lang genoeg, of welke termijn stel jij ?
(het is niet zo dat ts op dezelfde dag moest beslissen)

Je zou 2 weken kunnen handhaven, maar het ligt er ook aan of er haast bij is. vaak is oa een detacheerder niet coulant met bedenktijd
Ik werk bij een detacheerder, en doorgaans is het hele traject twee tot drie gesprekken. Daar gaan dus sowieso een paar weken overheen. Eigenlijk hoor je van ons na het eerste gesprek wel of wij door willen (en of zij dat willen natuurlijk).

Het aanbod komt meestal na het arbeidsvoorwaardengesprek (gesprek 3) en wat we vervolgens per mail aanbieden is dan niet echt een verrassing (als het goed is :+ ).

Ik zit me nu te bedenken, ik heb mensen nog nooit een deadline meegegeven. Eerder iets als "laten we volgende week eens bellen" of "zoek me maar op bij vragen" oid en dat is nooit mis gegaan. (*klopt af*)

De discussie over de startdatum en de opzegtermijn probeer ik ook in het gesprek af te vangen: als we elkaar spreken op de 23e bijvoorbeeld geef ik dat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ljsquare schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:18:
Je hebt een proeftijd van 2 maanden (zie https://www.rijksoverheid...elang-duurt-een-proeftijd).

Daarnaast moet je, volgens mij, dit zien als een mondelinge overeenkomst. Oftewel je zit vast aan het contract. Maar met de proeftijd kan je er onderuit komen.
Proeftijd is afhankelijk van het contract. Tot en met zes maanden is er geen proeftijd, bijvoorbeeld. Hoe lang een proeftijd duurt, verschilt per contract. Het is dus niet stellig 2 maanden proeftijd, want dat is gewoon niet per definitie waar en dat is ook wat het artikel dat je linkt aangeeft. Overigens, bij een contract dat langer is dan 2 jaar, kan je ook prima een proeftijd afspreken van 1 maand. de wet specificeert alleen in welke gevallen wat je maximaal als proeftijd kan krijgen. En dat is wel een belangrijke nuance.

@Shiro Het is eigenlijk heel simpel; zolang het contract niet getekend is, is er geen overeenkomst. Wel is het niet zo netjes, maar aan de andere kant, wanneer je open en eerlijk bent, dan kan het bedrijf van aanbod 1 wellicht een tegenbod doen. Ze kan het dus ook in haar voordeel laten werken wellicht. Maar open en eerlijkheid is iets wat altijd gewaardeerd wordt, zeker op dit punt. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 18-06-2021 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 1302638 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:42:
[...]

Ik werk bij een detacheerder, en doorgaans is het hele traject twee tot drie gesprekken. Daar gaan dus sowieso een paar weken overheen. Eigenlijk hoor je van ons na het eerste gesprek wel of wij door willen (en of zij dat willen natuurlijk).

Het aanbod komt meestal na het arbeidsvoorwaardengesprek (gesprek 3) en wat we vervolgens per mail aanbieden is dan niet echt een verrassing (als het goed is :+ ).

Ik zit me nu te bedenken, ik heb mensen nog nooit een deadline meegegeven. Eerder iets als "laten we volgende week eens bellen" of "zoek me maar op bij vragen" oid en dat is nooit mis gegaan. (*klopt af*)

De discussie over de startdatum en de opzegtermijn probeer ik ook in het gesprek af te vangen: als we elkaar spreken op de 23e bijvoorbeeld geef ik dat aan.
Idd, zo kan het ook. Ligt er denk ik ook wel aan welke bedrijfstak het om gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Grvy schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:36:
Netjes of niet is allemaal onzin. Het gemiddelde bedrijf draait de hand er echt niet voor om om je direct te laten vallen als je als laatste erbij komt en de winst minder is of wat er dan ook kan gebeuren.

Bedrijven verdienen allang geen netheid meer. Gewoon zeggen dat je niet komt en je proeftijd gebruikt en klaar. Simpel.
Dat wordt natuurlijk een beetje kip-ei verhaal.
Als beide partijen wat meer respect voor elkaar hadden, dan zou jij je beeld over bedrijven bij kunnen stellen, en zouden bedrijven niet het minimale aan effort in mensen stoppen (want waarom zou je nog een fatsoenlijke onboarding regelen, als men voor 10% binnen 2 weken weer weg is?).

Ik vind dat altijd een rare manier van een baan zoeken. Maakt het mensen echt zo weinig uit waar ze werken, dat ze binnen een week zich bedenken voor tientjes meer? Lijkt meer een soort hagelschot, zonder bijzondere eisen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:45
Optie die ik nog niet gehoord heb. Aanbieden dat je wel voor opzegtermijn komt werken, zodat ze tijd krijgen weer een ander te zoeken en dus niet die periode zonder medewerker zitten. Aan nieuwe werkgever de situatie uitleggen en vertellen dat je over X maanden begint.

We weten niet wat de functie is, maar een telefoniste kan volgens mij vrij direct starten, is vrij irritant om niet in huis te hebben, en is vrij makkelijk weer te vinden.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

CurlyMo schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:37:
We weten niet wat de functie is, maar een telefoniste kan volgens mij vrij direct starten, is vrij irritant om niet in huis te hebben, en is vrij makkelijk weer te vinden.
Het gaat hier om een functie met meteen een vast contract, een telefoniste zou ik op dit gegeven eigenlijk uitsluiten. Meteen een vast contract kennen we uit de ICT, en ik zou het me in bepaalde technische sectoren, de gezondheidszorg en in het onderwijs ook voor kunnen stellen.

In vrijwel alle situaties functies waar je niet naar believen iemand kunt inwisselen voor een ander. Ze zijn namelijk slecht te vinden, en daarom wordt meteen een vast contract aangeboden. En stel dat het om gezondheidszorg of onderwijs gaat, telt ieder tientje mee, want over het algemeen zijn het geen dik beloonde functies voor de verantwoordelijkheid die iemand heeft - nog even afgezien dat een bepaalde werkgever meer aantrekkelijk kan zijn als een ander door bijvoorbeeld de vestigingsplek.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 567735 op 18-06-2021 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Topicstarter
@CH4OS Ja, zo denk ik er ook over, hoewel het niet netjes is inderdaad. Ze voelt zich ook wel bezwaard, maar zoals velen aangegeven, je moet gewoon voor jezelf kiezen. Dat soort bedrijven hebben vaak genoeg ontslagrondes gehad in mindere tijden, dus ze zijn zelf ook niet heilig.

@Jeroenneman En we hebben het niet over paar tientjes hoor, de 10% verschil vertaald zich in rond de 400 netto, ja we hebben het hier naar mijn mening over bijzonder goed betaalde banen.

SR+ MiC

Pagina: 1