Als er hier op GoT over het gebruiken van de TV-in aansluiting op je videokaart wordt gepraat, heeft men het altijd over het aansluiten van een videorecorder daarop... Is het niet mogelijk om een TV hierop aan te sluiten? Ik heb namelijk geen videorecorder en zou toch graag TV willen kijken (en opnemen) op mijn PC. Ik heb het al geprobeerd, maar ik krijg geen beeld op mijn PC. TV-uit werkt wel...
nee je hebt een tuner nodig
die heeft een tv-in dus niet
die heeft een tv-in dus niet
Opzich logisch... een TV is een ding die input(een signaal) nodig heeft zodat deze beeld geeft, input in de vorm van een kabel, of een video recorder of wat dan ook, een TV-in is dit ook... en ja dan gebeurt er dus vrij weinig als je deze beiden op elkaar aansluitOp vrijdag 17 augustus 2001 17:36 schreef 400PKM5 het volgende:
Als er hier op GoT over het gebruiken van de TV-in aansluiting op je videokaart wordt gepraat, heeft men het altijd over het aansluiten van een videorecorder daarop... Is het niet mogelijk om een TV hierop aan te sluiten? Ik heb namelijk geen videorecorder en zou toch graag TV willen kijken (en opnemen) op mijn PC. Ik heb het al geprobeerd, maar ik krijg geen beeld op mijn PC. TV-uit werkt wel...
Om precies te zijn, dit signaal komt van de tuner ingebouwd in de tv. Een manier om gebruik te maken van deze tuner is via de scart uitgang van de tv. De meeste grotere/modernere TV's (of eigenlijk gewoon fatsoenlijke, dus geen supertech 12volt), hebben een Scart ingang die ook functioneert als scart uitgang. Bijvoorbeeld voor het geluid. Nou heb ik het nog nooit geprobeerd, maar ik neem aan dat het beeld ook wordt uitgezonden. Sluit het beeld aan op je asus en het geluid op je line in van je geluidskaart en je kunt capturen. Je tv moet dan dus wel op het kanaal staan wat je wilt zien op je PC. Maargoed, je TV moet dus wel een (composiet/tulp of svhs) tv-out hebben, welke vaak in die enkele scart zit waarvan je dacht dat het alleen een ingang was.Opzich logisch... een TV is een ding die input(een signaal) nodig heeft zodat deze beeld geeft
Overigens een coax op je TV in aansluiten werkt niet en hoef je ook niet te proberen. Dan moet je een asus tv tuner kopen.
Hmm, ShittyOldMan, dat bedoelde ik dus eigenlijk... Ik heb mijn TV met scart uitgang via een scart -> composite/s-video verloopstukje met de composite uitgang van mijn videokaart verbonden voor TV-out (beeld PC op TV). Daarnaast is het verloopstukje met een s-video kabel op de s-video ingang van mijn videokaart voor TV-in (beeld TV op PC). Dat laatste werkt dus echter niet. Daarom vroeg ik of dat überhaupt wel mogelijk is... Volgens ShittyOldMan dus wel en dan is er dus iets anders aan de hand, aangezien het niet werkt. Ik denk dan dat het verloopstukje niet helemaal goed is (het is zowel input/output met schakelaartje). Als ik het schakelaartje dnamelijk omzet lijkt er weinig te gebeuren. Als dat het niet is (er vanuit gaande dat je TV aansluiten op TV-in dus wel kan), dan weet ik het ook niet waarom ik geen beeld krijg...