Oplichting door mediamarkt

Pagina: 1
Acties:
  • 6.096 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:01
Vandaag een Xbox series X gekocht bij mediamarkt Heerlen. Allereerst verbaast dat ze in voorraad waren terwijl overal online uitverkocht. Vervolgens zit er op elke console een sticker dat er 19 euro extra betaald moet worden voor een ‘game ready’ service.

Zo is de controller gepaird met de console en opgeladen en zou de installatie al zijn gedaan. Eerlijk, ik zag de sticker pas bij de kassa, heb afgerekend en linea recta naar de service balie gelopen. De medewerker kwam met een slap verhaal dat ik hem anders maar moest inleveren en geld terug kreeg. Ik vroeg wat ze specifiek voor werk hebben gedaan voor die 19 euro. Kreeg als antwoord dat dat op de sticker stond. Dus ik zei, dat is oplichterij want de fabrieksseal zit er op. Die doos is nooit open geweest en daarnaast zitten er nieteens oplaadbare batterijen in de controller. Weer de reactie, lever maar in krijg je geld terug en dan pak je een console die geen sticker heeft. DIE WAREN ER NIET! Oftewel 19 euro teveel betaald voor gebakken lucht. Zie foto. Kan ik dit het beste oppakken met de klantenservice en daarna met geschillencommissie of zou ik eerst met bijvoorbeeld Consumentenbond contact opnemen? Heb weinig
Zin om voor 19 euro zoveel moeite te doen, maar als iedereen zo denkt casht de mediamarkt
Lekker op elke domme consument.

Ik vind dit echt onvoorstelbaar dat een groot concern als mediamarkt een consument zo oplicht.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1b6ZuMownzQQvgYfWKLET3WCA4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z3umXgfE2GLoYL7snO7Xnitk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iA6gTWidvEfb3_o0vUSn43Y1lIA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zAPEunOgfpM88yVPOfniEHt1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_GVT10BX5b2Svy6Hu73v9ymbj8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T9nQI71mUQgkobQYKFw67mDe.jpg?f=fotoalbum_large

Do more

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als er sprake is van oplichting heb je neem ik aan wel aangifte gedaan bij de politie? Oplichting is immers een misdrijf.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Tsja. Niet netjes inderdaad. Maar om dit nou oplichting te noemen.

Ruil je hem toch lekker in?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Microsoft bellen dat een reseller gebakken lucht verkoopt. Dan is MM snel aan de beurt en is er weer een winkel minder met Microsoft produkten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Er is hier geen sprake van oplichting. De MM heeft zelf aangegeven om hem terug te brengen. Als je er 1 zonder sticker wilt, dan zou je dat bij een medewerker moeten vragen.

Zelf zou ik niet weten waarom je er dan toch 1 met sticker hebt gekocht, kost toch weer 19 euro extra voor een vrijwel nutteloze service. Als hij ook nog eens geseald is, dan is het werk op de sticker niet verricht.

hi!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RetroHead
19 euro betalen voor een service die niet is verleend, sterker nog hij is gewoon nieteens mogelijk. Zelfde als je een elektrische auto
Koopt en de verkoper telt extra 60 euro
Voor een volle tank benzine? Dit is toch oplichting?

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroHead
Punt is, alle consoles die er stonden hadden deze sticker, ik als consument had geen keus tussen een console zonder of
Met sticker.

Do more

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:55
Je doet heel moeilijk, maar je hebt hem niet terug gebracht. Dat maakt je 'principekwestie' niet heel veel sterker. Bovendien, waar zie ik dat dit niet daadwerkelijk gedaan is voor die €19,-? Blijft idioot om als 'service' aan te bieden hoor, maar als dit vooraf op de doos staat en is gedaan is er van oplichting geen sprake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

RetroHead schreef op zondag 13 juni 2021 @ 15:46:
19 euro betalen voor een service die niet is verleend, sterker nog hij is gewoon nieteens mogelijk. Zelfde als je een elektrische auto
Nee.

En als je het wel oplichting vind, waarom doe je dan geen aangifte bij de politie? Daar bereik je echt een héél stuk meer mee dan hier posten, want daar bereik je echt niets mee.

We hebben het hier over een misdrijf waar je Mediamarkt van beschuldigt. Als dat waar is, is een aangifte echt wel op zijn plek. Of vind je het toch niet zo erg als je het doet voorkomen ofzo? :?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:34
Punt is, alle consoles die er stonden hadden deze sticker, ik als consument had geen keus tussen een console zonder of
Met sticker.
Jawel hoor, weglopen en de console niet kopen. Wat een onzin topic.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Met sticker.
Als consument heb je altijd de keus om een medewerker aanspreken en vragen om een doos zonder sticker. Dan is het aan de medewerker om er 1 voor je te fixen die geen sticker heeft.

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik vraag me af hoe mediamarkt een console kan instellen zonder de klant. Zonder MS account invullen kan je bijna niets dien aanzien qua configuratie

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RetroHead
Prima, dan is het geen oplichting, maar wel misleiding. Ook strafbaar.

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:04

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dat de doos geseald is, zegt natuurlijk niet veel. Mediamakrt kan de doos ook resealen, met andere woorden openmaken, doen wat ze doen en weer dichtmaken en een sticker/seal plakken. Als ik de allemaal zo lees zou ik dan eerder denken dat de consoles in eerste instantie elders voor gebruikt zijn...

De vraag is, was de console daadwerkelijk geconfigureerd en de controler gekoppeld? Daarnaast waren er oplaadbare battarijen of accu aanwezig voor de controler?

Als dit niet het geval is, dan is het inderdaad oplichting, want er is niet gedaan wat beloofd is. Overigens een oplaadkit voor een controler was volgens mij altijd zo'n 19 euro. Als men deze erbij gedaan hebben, dan heb je daar gewoon die 19 euro voor betaald.

Hoe dan ook dit heeft natuurlijk niets met enige service te maken, dat is wel duidelijk.

[ Voor 47% gewijzigd door _Dune_ op 13-06-2021 16:05 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Een bedrag vragen voor een service die verleend kan noch mag worden is oplichting. Ik moet zeggen, ik sta toch wel van MM te kijken in deze.

Ja, er is schaarste en dan kan kansen opleveren voor economische activiteit. Prima. Dat wil echter niet zeggen dat de gekozen vorm juridisch mag, en / of moreel acceptabel is.

Dat morele aspect laat ik even in het midden. Maar dat eerste, poeh. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een grote onderneming met naam en merk dit zou doen. Ik ben nu eigenlijk nieuwsgierig of dit iets specifiek van de vestiging daar is, of dat het uniform aangeboden wordt.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb het ook weleens gehad bij een tabblad. Er waren alleen "geïnstalleerde" versies die 25 euro duurder waren.
Heb gezegd dat ik it'er ben en die software beter kan installeren (dat eerste is onjuist overigens), korte discussie later kreeg ik die 25 euro "korting". Misschien hielp het dat er een flinke rij achter me stond en ik steeds harder ging praten :P

Het is van de mediamarkt een manier om extra geld te verdienen. Zou alleen wel zo fair zijn als ze ervoor zorgen dat er daadwerkelijk een keuze is , en niet alleen geïnstalleerde versies in de bakken leggen.. Dus geen oplichting of misleiding, het enige dat je kunt doen is de volgende aankoop bij Coolblue halen ;). Dan stoppen ze vanzelf met die onzin.

[ Voor 43% gewijzigd door Sport_Life op 13-06-2021 16:09 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:41
Die sticker kan in principe goed losgehaald zijn en opnieuw er op geplakt zijn. Zitten er batterijen in de controller? Hoef je niet meer te updaten vandaag? Dan is de "service" wel uitgevoerd.

Maar ik lees vooral heel woorden en dat je je heel erg druk maakt om iets wat simpel opgelost kan zijn met een vraag aan een medewerker. Achteraf bij de servicebalie maak je het jezelf moeilijk. Ik zou er de energie niet voor hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:20
Mijn ervaring is dat als je op de afdeling zelf hier over klaagt ze een bonnetje maken waar ze de "startklaar" kosten verrekenen met de prijs van het product zelf als er geen alternatief "zonder" meer op voorraad is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:00
Doe gewoon 100 supportaanvragen die ze een half uur per stuk kosten om af te handelen.
Batterij niet 100% opgeladen? Klacht en eis compensatie. Jouw MS-account staat niet in het apparaat? Klacht en eis compensatie. Ontkoppel je controller en vraag hoe dat kan en vraag compensatie. Dien een klacht in met de mededeling dat hij nog steeds niet is geïnstalleerd op jouw locatie. Doe moeilijk en probeer een monteur aan huis te regelen en laat hem de Xbox verplaatsen van HDMI 1 naar HDMI 2. Ga eens door het menu en doe een aanvraag voor alle settings die aangepast zouden kunnen worden, zoals speakers van 2.0 naar 5.1 zetten of de systeemtaal van Nederlands naar Engels. Heropen na sluiting alle cases.

Alleen één harde regel: je bent heel netjes naar alle supportmedewerkers. Zij zitten daar voor minimumloon gezeik dat is veroorzaakt buiten hun schuld om aan te horen en als jij een eikel bent kom je nergens.

Maar dit is geen oplichting, alleen machtsmisbruik. En die €19 krijg je niet terug, in ieder geval niet voor een redelijk uurloon. Maar als er genoeg mensen werk van maken zal een salesmanager van de MM aan zijn manager moeten uitleggen waarom hun 'startklaar service' zo achterlijk veel geld bloedt en zo voorkom je dit gezeur hopelijk voor de volgende rij klanten.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Laatst online: 19:50

Marc H

- - Is wakker - -

nooberke schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:09:
Mijn ervaring is dat als je op de afdeling zelf hier over klaagt ze een bonnetje maken waar ze de "startklaar" kosten verrekenen met de prijs van het product zelf als er geen alternatief "zonder" meer op voorraad is.
Precies dit. Al meerdere keren meegemaakt met laptops. Gevraagd of er al de juiste virtuele machines op stonden en mijn email al was ingesteld. Met als resultaat dat de meerprijs als korting er vanaf werd gehaald.

Je moet er gewoon even over beginnen VOOR je het apparaat koopt. Achteraf is het een stuk lastiger.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:09

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Misschien kan TS even duidelijk maken of zijn console nu daadwerkelijk wel of niet startklaar is gemaakt.
Want ik heb het idee dat hij dat nog niet eens bekeken heeft.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ample Energy schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:42:
Doe gewoon 100 supportaanvragen die ze een half uur per stuk kosten om af te handelen.
Dit soort wraakacties doen nogal kinderachtig aan, en de kans dat je er iets mee bereikt is erg klein. Sterker nog, je kunt er je eigen zaak wel eens mee schaden.

Zou er dus niet aan beginnen. Probeer volwassen te blijven en als je merkt dat je dat niet kunt, stel dan iemand namens jou aan die dat wel kan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:40
Dit is geen oplichting je had de koop ook kunnen ontbinden.
Mediamarkt heeft ook een klachten afdeling daar al eens geprobeerd voordat je gaat rond schreeuwen op internet?

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:53
remco_k schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:54:
Misschien kan TS even duidelijk maken of zijn console nu daadwerkelijk wel of niet startklaar is gemaakt.
Want ik heb het idee dat hij dat nog niet eens bekeken heeft.
Die reageert voorlopig even niet want hij is aan het gamen, dat ding was immers al startklaar! :)

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-04 13:29
Dit is misleiding en misbruik maken van de situatie (mochten ze je echt niet die 19 euro teruggeven). Want bij het doorlopen van de setup hoort het invullen van je persoonlijke gegevens en eventueel bestaande account. Dat kan niet gebeurd zijn, tenzij ze een glazen bol hebben en vooraf weten wie welke console komt kopen. Verder is de controller niet op te laden, daar gaan vervangbare batterijen in. En die MS meelevert, die zijn ook niet oplaadbaar. Dus ook onzin. Ennuh, direct gamen met je gameconsole? Dan moeten ze ook games erop gezet hebben voor je.

Niet netjes dit.

Of hebben ze een standaard (anonieme) gebruiker toegevoegd, de game uit de bundel geïnstalleerd en de batterijen in de controller gedaan @RetroHead ?

[ Voor 22% gewijzigd door kesj op 13-06-2021 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:35

OmeJoyo

This is me

Ligt misschien aan mij maar die controllers zijn toch niet oplaadbaar? Bovendien komen ze gekoppeld uit de doos.

Maargoed, stuur een mail naar de klantenservice waarin je aangeeft dat het niet eerlijk is.

Misschien bereik je wat, misschien niet, maar om voor 19 euro een eindeloze principekwestie aan te gaan lijkt me, zeker met dit weer, slecht voor je hart.

En ja, ik zou het ook een naaistreek vinden.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Ik begrijp je frustratie maar dit oplichting van de MediaMarkt noemen gaat wel wat ver. Misschien kan je de titel van je topic was netter verwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
RetroHead schreef op zondag 13 juni 2021 @ 15:53:
Prima, dan is het geen oplichting, maar wel misleiding. Ook strafbaar.
Zeker misleidend en dus snel even een support aanvraag indienen en je 19 EUR terugvragen. Zou ik ook gedaan hebben, want die 'extra services' gaat nergens over. :+

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Nog nooit een auto gekocht met een verplichte aflever service/beurt/controle a 600 euro? :+

Verder idd wel een echte sjacheraar actie van de MM idd.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:09
Dit is echt pure misleiding, schandalig.

Wat je kan doen is dit bij Microsoft Nederland melden (Wellicht kunnen ze er iets mee) en het op de FaceBook pagina zetten van MediaMarkt zetten. Het zal sneller over zijn met dit soort praktijken als je een groter publiek bereikt.

[ Voor 74% gewijzigd door Jumpman op 13-06-2021 19:08 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
YakuzA schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:00:
[...]

Nog nooit een auto gekocht met een verplichte aflever service/beurt/controle a 600 euro? :+
"rijklaar maken", wat deels wel moet gebeuren, maar grotendeels ook gewoon een verdien model is.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 192266

Mediamarkt doet dit sinds een tijdje. Het is een verdienmodel om de kleine marges op elektronica te compenseren. Bijv. een Nintendo Switch waar de screenprotector is opgeplakt voor €19.

Persoonlijk vind ik het een groot nadeel dat je in feite dus een product koopt wat al unboxed is door iemand anders. De service is minimaal en je betaalt er fors voor.

Het vervelende is vooral dat ze steeds meer producten en een steeds groter deel van de voorraad van deze “service” voorzien. Met als gevolg dus dat je in feite geen keuze hebt bij schaarse producten zoals gameconsoles.

Persoonlijk zou ik het laten en jezelf gelukkig prijzen met de schaarse Xbox. Verder goed onthouden dat MediaMarkt een dozenschuiver is met een goede voorraad en grote fysieke vestigingen, maar een sobere “onvriendelijke” klantenservice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:01
Kopen bij de Mediamarkt... Toevallig hun shopreviews gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192266

Erwin schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:14:
Kopen bij de Mediamarkt... Toevallig hun shopreviews gelezen?
Nou, daar heb je wel een punt.

MediaMarkt is een beetje inpakken en wegwezen. Je komt er niet voor de beste service (zie inderdaad reviews), maar soms hebben ze als enige voorraad, hebben ze een goede deal (niet zo vaak) of wil je het gewoon in het echt kunnen zien en direct meenemen. TS valt naar mijn mening ook in deze categorie. Ze hebben als enige voorraad en persoonlijk zou ik die €19 dan maar laten (is een soort voorraadtax) en de games zou ik dan wel lekker ergens anders halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
MM.. enige waar het goed voor is om te kijken hoe iets er uit ziet.. Kijkshop 3.0.. en dan het gewoon elders scoren.. want de service is om te huilen..

en zo goed zijn de deals ook niet meer tegenwoordig... ja je hoeft niet nog 24u te wachten.. omdat t wel in stock is.. maar verder?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
SMSfreakie schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:25:
MM.. enige waar het goed voor is om te kijken hoe iets er uit ziet.. Kijkshop 3.0.. en dan het gewoon elders scoren.. want de service is om te huilen..

en zo goed zijn de deals ook niet meer tegenwoordig... ja je hoeft niet nog 24u te wachten.. omdat t wel in stock is.. maar verder?
Zelfs daar is het niet goed voor. In sommige vestigingen heb je best agressieve verkopers. Ik stoor me er mateloos aan als verkopers me dingen proberen aan te smeren. Als hun advies nog oprecht en goed zou zijn...

Zulke extra services kunnen trouwens best meerwaarde hebben. Maar dan moeten ze wel volledig uitgevoerd worden. Een Xbox waar het account niet gekoppeld is, is niet startklaar. Iedere cent die je dan uitgeeft aan startklaar maken is weggegooid geld. Overigens vind ik het startklaar maken van een Xbox geen nuttige service, maar een laptop startklaar maken voor een oud omaatje, een screenprotector plakken (risico op luchtbellen), of een TV installeren (zelf de TV niet hoeven tillen en geen gezeik bij transportschade is dat wel, mits goed uitgevoerd.

Overigens heeft de MM er wel een handje van om services niet uit te voeren. Op het internet staat het vol met klachten van klanten die hun extra service niet hebben gekregen. Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar toen ik bij Student aan Huis werkte, werd de powerpromise deels door Student aan Huis verzorgd. Ik heb klanten vaker dan eens moeten teleurstellen dat wij hun laptop niet gebruiksklaar konden maken, omdat ze in een afgelegen gebied wonen en daar geen studenten beschikbaar zijn. Daar wordt niet voor gewaarschuwd bij aanschaf van de dienst.

[ Voor 9% gewijzigd door hoi1234 op 13-06-2021 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:08

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het geschil los je in eerste instantie op met de winkel en het is niet de bedoeling hier je frustratie / rant daarover maar te botvieren. Zie ook Shopping Forum Beleid Voor je ervaring met de winkel is er https://tweakers.net/shopreview/

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.