Mijn vraag
Ik wil een home server gaan gebruiken. Voornamelijk om er een plex media server op te laten draaien. Eigenlijk gewoon m'n eigen NAS bouwen
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik wil via plex op mijn Android devices en LG webos TV al mijn videos en foto's kunnen bekijken
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kan natuurlijk voor een NAS gaan, maar hou van pc's bouwen en zou graag eens een mini itx in elkaar knutselen voor dit doeleinde. Bovendien biedt dit meer mogelijkheden als ik er meer mee zou willen doen.
Het is misschien meer aankoopadvies wat ik vraag. Als ik op de verkeerde plek post, laat het me weten.
Dit heb ik zelf bedacht:
Ik wil een home server gaan gebruiken. Voornamelijk om er een plex media server op te laten draaien. Eigenlijk gewoon m'n eigen NAS bouwen
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik wil via plex op mijn Android devices en LG webos TV al mijn videos en foto's kunnen bekijken
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kan natuurlijk voor een NAS gaan, maar hou van pc's bouwen en zou graag eens een mini itx in elkaar knutselen voor dit doeleinde. Bovendien biedt dit meer mogelijkheden als ik er meer mee zou willen doen.
Het is misschien meer aankoopadvies wat ik vraag. Als ik op de verkeerde plek post, laat het me weten.
Dit heb ik zelf bedacht:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Celeron G5925 Boxed | € 55,75 | € 55,75 |
1 | Moederborden | ASRock B460M-ITX/ac | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Behuizingen | SilentiumPC Armis AR1 | € 32,99 | € 32,99 |
1 | Processorkoeling | Arctic Alpine 12 LP | € 8,35 | € 8,35 |
1 | Geheugen intern | Goodram GR2400D464L17S/8GDC | € 35,89 | € 35,89 |
1 | Voedingen | Chieftec Smart SFX-350BS | € 44,13 | € 44,13 |
1 | Solid state drives | Intenso SATA III High 120GB | € 20,- | € 20,- |
Totaal | € 287,01 |