Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-07 16:44
Ik zoek een?
Smartphone

Wat is je budget?
Doe even of het niet uitmaakt. Doet het wel, maar als een bepaalde feature een echte meerwaarde heeft, wil ik er wel voor betalen :)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
er alles mee te doen wat je met een smartphone doet? Helpt niet echt, maar goed :)
  • Foto's trekken - voornamelijk van de kids
  • Games
  • Browsen
  • Netflix
  • Mails (werk en prive)
  • Office bestanden bekijken (en af en toe een beetje bewerken)
  • Foto's (of zei ik dat al :p)
Wat heb je zelf al gevonden?
Wordt een bedrijfsgsm, aan te schaffen via een portal. Prijzen zijn adviesprijzen (of zelfs hoger :X - walgelijk gewoon). Maar goed, we krijgen een korting van 260 euro (waarde van de GSM die het bedrijf standaard geeft), is door middel van 'salary sacrifice' (dus brutoloon afstaan voor het voordeel, waardoor het netto minder kost).
Portal biedt de merken Samsung, Oneplus, Huawei en Nokia aan (evenals Apple, maar daar ben ik geen fan van :) )
Huawei valt ook af.
Blijven dus over Samsung, OnePlus en Nokia.

Tot voor kort was de keuze Samsung/Apple, en dan enkel het laatste model in 1 variant. Dat is nu dus uitgebreid naar meerdere merken, maar ook verschillende modellen per merk. Dus ipv snel op de knop 'bestel' te kunnen drukken, moet ik nu verschillende opties overwegen. Terwijl de tijd om die keuze te maken nu beperkt is. Daarom, graag jullie hulp :)

Momenteel heb ik een S10. Ik dacht dat ik moest overstappen naar de S20, dus had me daar op ingesteld.De S20 is er in de Fan Edition voor een 700 euro (-260).

Een andere optie is een telefoon uit de S21-reeks. Aangezien ik foto's/video's toch wel belangrijk vind, is de S21 Ultra dan de voor de hand liggende keuze. Kostprijs 1 249.98 - 1299.98 (-260). Als extra troef: 100 euro cashback van Samsung.

Tenslotte, omdat het kan (en ik wel tevreden was van mijn OnePlus X): de OnePlus 9 (Pro). Beschikbaar voor 699.99 (Pro: 899.99-999.98) (telkens nog -260). De 8 Pro is eveneens beschikbaar voor 699.99 (-260) trouwens. Enige minpuntje van de X: camerakwaliteit was minder dan verwacht/gehoopt toen. En ook nu lijkt de camerakwaliteit van de 9 (Pro) achter te lopen bij de S21 Ultra, waar vooral de dubbele zoomlenzen mij doen watertanden. Pluspunt voor de OnePlus 9(Pro): Qualcomm soc. De S21 komt met een Exynos soc uiteraard.

Nokia kan ook, maar heb ik geen feeling bij.

Welke vragen heb je hier nog over?
Niet veel - maar als er nog zaken zijn die ik wellicht in rekening moet brengen, dan hoor ik het graag. En anders verneem ik graag wat jullie zouden doen/kiezen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Kwakkel op 09-06-2021 18:01 ]

Beste antwoord (via Kwakkel op 11-06-2021 18:05)

Ik heb nu een Samsung S21 Ultra komende van een Oneplus Nord, daarvoor een Samsung Note 8, daarvoor een Oneplus 3. Oneplus trekt mij enorm kwa stijl van interface, en de slider op de zijkant, maar elke poging die ik waag knap ik af op de software bugs, ook zit nu bijvoorbeeld het hele Facebook framework ingebouwd en grijpen ze diep in op de software waardoor updates en upgrades vertragen en Samsung eerder een nieuwe release heeft van een Android versie dan Oneplus. Daar komt bij rondom VoWifi en VoLTE is de provider ondersteuning met Samsung beter. Samsung geeft ook langer ondersteuning (3 versie upgrades en minimaal 4 jaar veiligheidsupdates na release), dus je kunt er langer mee doen, of doorschuiven naar iemand als je weer een nieuwe mag.
S21 Ultra Exynos versus Snapdragon, is een apart topic over, samengevat, waar het bij de S20 een 20% verschil was in snelheid, gaat het nu met de S21 om marginale verschillen beide kanten op. Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
Het fijnste van de S21 Ultra vind ik de 10 keer optische zoom die er in zit. Iets van ver dichtbij halen om het goed te zien, of voor foto's kunnen zoomen is dat wel heel fijn, en mijn oude compact camera ligt nu ongebruikt in de kast.

Wil je voor Oneplus gaan, houd rekening met max 3 jaar support gegarandeerd na oplevering, dus de 8 pro is nu nog een kleine 2 jaar. Je kunt beter voor de 9 pro gaan dan denk.De pro heeft dan wel de beste camera binnen de Oneplus serie.

Nokia zou ik puur keizen voor de kale Android One ervaring. Houd daar ok rekening met maximaal 3 jaar updates en 2 versie upgrades na release, net zoals bij Oneplus.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!
Ik heb nu een Samsung S21 Ultra komende van een Oneplus Nord, daarvoor een Samsung Note 8, daarvoor een Oneplus 3. Oneplus trekt mij enorm kwa stijl van interface, en de slider op de zijkant, maar elke poging die ik waag knap ik af op de software bugs, ook zit nu bijvoorbeeld het hele Facebook framework ingebouwd en grijpen ze diep in op de software waardoor updates en upgrades vertragen en Samsung eerder een nieuwe release heeft van een Android versie dan Oneplus. Daar komt bij rondom VoWifi en VoLTE is de provider ondersteuning met Samsung beter. Samsung geeft ook langer ondersteuning (3 versie upgrades en minimaal 4 jaar veiligheidsupdates na release), dus je kunt er langer mee doen, of doorschuiven naar iemand als je weer een nieuwe mag.
S21 Ultra Exynos versus Snapdragon, is een apart topic over, samengevat, waar het bij de S20 een 20% verschil was in snelheid, gaat het nu met de S21 om marginale verschillen beide kanten op. Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
Het fijnste van de S21 Ultra vind ik de 10 keer optische zoom die er in zit. Iets van ver dichtbij halen om het goed te zien, of voor foto's kunnen zoomen is dat wel heel fijn, en mijn oude compact camera ligt nu ongebruikt in de kast.

Wil je voor Oneplus gaan, houd rekening met max 3 jaar support gegarandeerd na oplevering, dus de 8 pro is nu nog een kleine 2 jaar. Je kunt beter voor de 9 pro gaan dan denk.De pro heeft dan wel de beste camera binnen de Oneplus serie.

Nokia zou ik puur keizen voor de kale Android One ervaring. Houd daar ok rekening met maximaal 3 jaar updates en 2 versie upgrades na release, net zoals bij Oneplus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-07 16:44
@swhnld thanks
Heb besloten de S21+ te bestellen. De meerkost voor de Ultra was toch net te groot naar mijn zin :)
De S21+ voornamelijk omwille van de grotere batterij tov de S21.
En de S21+ ipv de 9 Pro omwille van SAR straling (die is bij de 9 Pro naar het hoofd toe een pak hoger dan voor de S21) en batterijduur. Camera lijkt wat om-en-om te zijn. Komende van een S10 zal het wel beter zijn, en over 2 jaar kan ik dan opnieuw kijken, indien nodig, voor een toestel met meer zoom :)