Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Honeywell Evohome met warmtepomp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 09:33
Graag hoor ik even jullie mening over de volgende situatie. Wij gaan een warmtepomp laten plaatsen in onze woning. Er zijn geen radiatoren meer aanwezig in de woning. De begane grond is volledig voorzien van vloerverwarming met een verdeler. De hele begane grond zal 1 zone worden. De thermostaat komt in de woonkamer te hangen. De eerste verdieping krijgt ook een eigen verdeler en daarop komen 5 zones te zitten. Dat zijn 3 slaapkamers, 1 overloop en 1 badkamer. Nu willen wij daarvoor een Evohome systeem op installeren om zowel mee te kunnen verwarmen als koelen. Nu kom ik op het volgende uit:

Begane grond:
1x - Honeywell Home Evohome single zone pakket - AAN/UIT met WiFi (modulerend hoeft niet?) - ATP921R3100
1 x - Honeywell elektrische bediening 2-wegregelafsluiter Zone regeling- YVC8615AG1100

Eerste verdieping:
1x - HCE80 zone- en vloerverwarmingsregelaar - draadloos
1x - Honeywell Home RF-module HRA80
16x - Honeywell Home MT4-230-NC thermische servomotor
5x - Honeywell Round draadloze thermostaat - zonder RF-module (volgens mij kunnen deze ook koelen?)
2x - Honeywell Home Evohome bridge - BDR91T RF (voor verwarmen en koelen)

Klopt dit zo naar jullie idee? Of mis ik wat? Ik zouden jullie andere keuzes maken?

• fmb
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 00:24
...

[Voor 98% gewijzigd door fmb op 10-06-2021 16:11]

Warmtepomp: Remeha Elga Ace 6kW. Zonnepanelen: 14 x 310 wp Suntech + micro omvormers IQ7 Enphase

• fmb
Sunri5e schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:45:
Graag hoor ik even jullie mening over de volgende situatie. Wij gaan een warmtepomp laten plaatsen in onze woning. Er zijn geen radiatoren meer aanwezig in de woning. De begane grond is volledig voorzien van vloerverwarming met een verdeler. De hele begane grond zal 1 zone worden. De thermostaat komt in de woonkamer te hangen. De eerste verdieping krijgt ook een eigen verdeler en daarop komen 5 zones te zitten. Dat zijn 3 slaapkamers, 1 overloop en 1 badkamer. Nu willen wij daarvoor een Evohome systeem op installeren om zowel mee te kunnen verwarmen als koelen. Nu kom ik op het volgende uit:

Begane grond:
1x - Honeywell Home Evohome single zone pakket - AAN/UIT met WiFi (modulerend hoeft niet?) - ATP921R3100
1 x - Honeywell elektrische bediening 2-wegregelafsluiter Zone regeling- YVC8615AG1100

Eerste verdieping:
1x - HCE80 zone- en vloerverwarmingsregelaar - draadloos
1x - Honeywell Home RF-module HRA80
16x - Honeywell Home MT4-230-NC thermische servomotor
5x - Honeywell Round draadloze thermostaat - zonder RF-module (volgens mij kunnen deze ook koelen?)
2x - Honeywell Home Evohome bridge - BDR91T RF (voor verwarmen en koelen)

Klopt dit zo naar jullie idee? Of mis ik wat? Ik zouden jullie andere keuzes maken?
Aan/uit is inderdaad goed, dus de BDR91T is prima (let wel op dat het echt de BDR91T is, ook wel aangeduid als BDR91T1004).

Wat zit er in dat single zone pakket? Die ken ik niet, zit daar niet al een module bij om de ketel aan te sturen?

Als servomotor had ik deze besteld, werken ook gewoon goed. Waren iets goedkoper en ik dacht dat ze iets zuiniger zijn in stroomverbruik: https://www.amazon.de/dp/...3044161_185740101_TE_item

Warmtepomp: Remeha Elga Ace 6kW. Zonnepanelen: 14 x 310 wp Suntech + micro omvormers IQ7 Enphase

• fmb
Had je dit topic trouwens gevonden?
Honeywell Evohome zoneregeling met vloerverwarming

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True