@Vow dat is lastig te zeggen
Zonder dfs zitten al je accesspoints op hetzelfde kanaal, of dat impact heeft…
Je kunt het vergelijken met het verschil aan bandbreedte wat je hebt of je met 1 of 2 clients op een ap zit. Hoe meer clients hoe meer je het moet delen.
Dus ja met unieke kanalen heb je meer bandbreedte ter beschikking.
Dus het hangt er helemaal vanaf hoeveel clients je hebt en hoeveel data ze verbruiken en of ze dit tegelijk doen. (En hoeveel overlap de accesspoints hebben)
Voor normaal gebruik zou ik mij niet teveel zorgen maken
De reden is dat ook al heb je in de 5ghz veel unieke kanalen, zonder dfs heb je 36-48. Als je alleen 802.11ac gebruikt dan heb je (vaak) 80mhz brede kanalen. Daarom zit, zonder dfs, iedere deco node op 36-48
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qUsBUInwtRNHJWNRAbWM86EE.webp?f=user_large)
De aruba instant on heeft zo te lezen wel dfs, moet je alleen ff kijken of dat consumer friendly genoeg is
Ik gok van wel https://www.hgconsulting....ba-instant-on-gear-review
Als ze het geld ervoor over hebben zou ik een aruba zeker overwegen
Zonder dfs zitten al je accesspoints op hetzelfde kanaal, of dat impact heeft…
Je kunt het vergelijken met het verschil aan bandbreedte wat je hebt of je met 1 of 2 clients op een ap zit. Hoe meer clients hoe meer je het moet delen.
Dus ja met unieke kanalen heb je meer bandbreedte ter beschikking.
Dus het hangt er helemaal vanaf hoeveel clients je hebt en hoeveel data ze verbruiken en of ze dit tegelijk doen. (En hoeveel overlap de accesspoints hebben)
Voor normaal gebruik zou ik mij niet teveel zorgen maken
De reden is dat ook al heb je in de 5ghz veel unieke kanalen, zonder dfs heb je 36-48. Als je alleen 802.11ac gebruikt dan heb je (vaak) 80mhz brede kanalen. Daarom zit, zonder dfs, iedere deco node op 36-48
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qUsBUInwtRNHJWNRAbWM86EE.webp?f=user_large)
De aruba instant on heeft zo te lezen wel dfs, moet je alleen ff kijken of dat consumer friendly genoeg is
Ik gok van wel https://www.hgconsulting....ba-instant-on-gear-review
Als ze het geld ervoor over hebben zou ik een aruba zeker overwegen
[ Voor 43% gewijzigd door laurens0619 op 07-06-2021 21:09 ]
CISSP! Drop your encryption keys!