Mijn Quooker is al aardig op leeftijd. Ik heb 'm ooit uit bij een verbouwing over kunnen nemen, dus weet de exacte leeftijd niet maar het zal tussen de 15 en 20 jaar zijn. De filters zijn in ieder geval niet meer bij Quooker verkrijgbaar. Die moet je bij voorkeur om de 5 jaar vervangen, de laatste vervanging is zo'n 8 jaar geleden.
Wat ik me nu vooral afvraag: de buitenkant van de boiler is zo'n 35C warm. Dat vind ik behoorlijk warm, er lijkt mij dat er warmte weglekt. Ik weet niet wat de normale temperatuur is van de buitenkant van de boiler. Quooker claimt dat door de vacuümverpakking het apparaat heel zuinig is, maar mogelijk is het vacuüm bij mij ondertussen verdwenen.
Weet iemand wat een normale buitentemperatuur is van zo'n boiler?
En wanneer vervanging zinnig is: zijn dergelijke boilers ook los te krijgen? Met de kraan is namelijk niks mis.
Wat ik me nu vooral afvraag: de buitenkant van de boiler is zo'n 35C warm. Dat vind ik behoorlijk warm, er lijkt mij dat er warmte weglekt. Ik weet niet wat de normale temperatuur is van de buitenkant van de boiler. Quooker claimt dat door de vacuümverpakking het apparaat heel zuinig is, maar mogelijk is het vacuüm bij mij ondertussen verdwenen.
Weet iemand wat een normale buitentemperatuur is van zo'n boiler?
En wanneer vervanging zinnig is: zijn dergelijke boilers ook los te krijgen? Met de kraan is namelijk niks mis.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/au9nHzOTMZ0aZZx8SrQyeSGK.jpg?f=user_large)