Daikin FTXM-R units REST API werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulSinnema
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-08 12:06
Ik heb sinds een week 2 Daikin FTXM-R units in huis en wil die graag integreren in mijn Loxone Domotica systeem maar het wil niet vlotten.

Op deze pagina vond ik een aantal commando's die je naar de units zou moeten kunnen sturen: https://github.com/ael-code/daikin-control.git.

Wat ik echter ook stuur ik krijg steeds het volgende terug (in dit voorbeeld common/basic_info):
Page Not Found
/common/basic_info/
Ik heb ook de volgende pakketten op mijn Synology NAS geinstalleerd via Docker om te kijken of die het wel kunnen: ioBroker, Home Assistant en Domoticz maar geen van de modules in die pakketten krijgt informatie van de units.

Ik heb op iPad de 'Daikin Residential Controller' app geinstalleerd en werkt wel goed samen met de units. Volgens de app is de firmware versie 1_12_30.

Wie kan mij helpen?

[ Voor 3% gewijzigd door PaulSinnema op 06-06-2021 17:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Ik maak even een allias aan in DED, gezien de vraag heb je vanuit daar wat meerkans dat iemand je wellicht verder kan helpen :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 19:46
Voor zover ik weet hebben de laatste iteraties van Daikin geen volledige lokale API meer.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulSinnema
HarmoniousVibe schreef op zondag 6 juni 2021 @ 22:13:
Voor zover ik weet hebben de laatste iteraties van Daikin geen volledige lokale API meer.
Dank jullie wel voor het reageren. Fijn dat er meegedacht wordt.

Weet iemand dan wat de beperkte API inhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 19:46
PaulSinnema schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:05:
[...]

Dank jullie wel voor het reageren. Fijn dat er meegedacht wordt.

Weet iemand dan wat de beperkte API inhoudt?
Volgens mij dat je hem de facto niet lokaal aan kunt sturen of uit kunt lezen. Je zult dus moeten wachten tot je domoticasysteem de online-omgeving bij Daikin kan uitlezen vrees ik.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulSinnema
HarmoniousVibe schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:39:
[...]

Volgens mij dat je hem de facto niet lokaal aan kunt sturen of uit kunt lezen. Je zult dus moeten wachten tot je domoticasysteem de online-omgeving bij Daikin kan uitlezen vrees ik.
Jemug, da's wel ontzettend balen zeg. Ik had me goed voorbereid voordat ik het spul aanschafte. Het zijn geen kleine investeringen die ik doe dus dit valt me wel rauw op mijn dak.

Ik vond tijdens mijn zoektocht ook dit bedrijf: https://www.intesis.com/p...ordercode=INWMPUNI001I000. Zij leveren gateways naar Daikin (bijv. via IR). Wellicht is dat een betrouwbaardere oplossing.

[ Voor 7% gewijzigd door PaulSinnema op 07-06-2021 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

PaulSinnema schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:17:
[...]

Jemug, da's wel ontzettend balen zeg. Ik had me goed voorbereid voordat ik het spul aanschafte. Het zijn geen kleine investeringen die ik doe dus dit valt me wel rauw op mijn dak.

Ik vond tijdens mijn zoektocht ook dit bedrijf: https://compatibility.intesis.com/. Zij leveren gateways naar Daikin (bijv. via IR). Wellicht is dat een betrouwbaardere oplossing.
Kun je hier niet verder mee? Ik heb vier Daikins waarvan drie van de nieuwste generatie (Stylish FTXA-AW) en die bedien ik met Home Assistant lokaal.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulSinnema
FirePuma142 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:24:
[...]

Kun je hier niet verder mee? Ik heb vier Daikins waarvan drie van de nieuwste generatie (Stylish FTXA-AW) en die bedien ik met Home Assistant lokaal.
Interessant, dit is niet de component die ik nu gebruik in Home Assistant neem ik aan? Er zit standaard een Daikin Component bij Home Assistant maar die baseert zich waarschijnlijk nog op de 'oude' API.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

PaulSinnema schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:14:
[...]

Interessant, dit is niet de component die ik nu gebruik in Home Assistant neem ik aan? Er zit standaard een Daikin Component bij Home Assistant maar die baseert zich waarschijnlijk nog op de 'oude' API.
Ik heb BRP069B4x als WiFi-adapter, jij denk ik de BRP069C4x, die laatste heeft wel de nieuwe API inderdaad. Ik heb blijkbaar geluk gehad, de drie nieuwste hangen er sinds medio april.

Ik zie hier nog wel een mogelijke oplossing, maar dat vereist de aanschaf van een nieuwe "oude" wifi-module, en voor jou keer 2.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulSinnema
Wel bijzonder en balen dat Daikin ervoor heeft gekozen om hun API te verwijderen en naar de cloud te gaan. Iedereen gaat naar de cloud tegenwoordig maar zo laten ze mij (en anderen) mooi in hun hemd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10 11:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:02

GigaTexel_BE

AMD MP²

Gisteren stuurde ik deze mail naar Daikin België:
Tot enige tijd terug werden Daikin binnenunits, hetzij af fabriek, hetzij door naplaatsing, uitgerust met een Wifi-module type BRP069A* of BRP069B*

Deze modules werden aangestuurd door de Daikin app via een lokale API wat het ook mogelijk maakt deze te integreren met domotica-systemen.

Nieuwe toestellen worden op vandaag af fabriek vaak uitgerust met de module BRP069C* die geen mogelijkheid meer biedt voor een lokale API. Bediening is enkel mogelijk via een cloudverbinding. Dit heeft belangrijke nadelen, zoals het niet meer kunnen integreren met domoticasystemen en het verlies van bediening via de app wanneer er geen internetverbinding is.

Ik heb hierover volgende vragen:
Wordt de lokale API op modules BRP069A* en BRP069B* gegarandeerd ook in komende firmware updates, zoals bijvoorbeeld de versie 1_14_28 voor deze modules?
Wordt op de modules BRP069C* op termijn een lokale API voorzien, zodat besturing via domoticasystemen mogelijk wordt?
Zo ja, op welke termijn?
Zo neen, wordt het voor derde partijen mogelijk gemaakt om te verbinden met de Daikin Cloud diensten zodat deze veelgebruikte functionaliteiten opnieuw gebruikt kunnen worden
Vandaag kwam dit antwoord
Voor het type BRP069A* of BRP069B* Heb ik geen weet dat de lokale API zou verdwijnen. Ik kan u niets beloven maar er is momenteel geen enkele aanleiding.

Voor de C-versie zijn wij aan het vragen om een local API vrij te geven maar momenteel doet Daikin Japan daar moeilijk over. We hopen dat het ooit zal komen maar een Japanner overtuigen is geen sinecure.

Er is een mogelijkheid om een NDA te tekenen met Daikin Europe om toegang te verkrijgen tot de cloud API. Er zijn reeds enkele aanvragen en Niko is er al klaar mee. Extra info. Die NDA is enkel beschikbaar voor bedrijven.
Advies is dus om Daikin te blijven lastigvallen.

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:02

GigaTexel_BE

AMD MP²

Ondertussen is er een eerste aanzet voor HA integratie en heb ik zelf (klein beetje) meegeholpen aan een standalone toepassing om SSL-tokens te vangen.

https://community.home-as...egration-brp069c4x/270936

[ Voor 6% gewijzigd door GigaTexel_BE op 14-07-2021 13:42 ]

Siesteem Spekkies!

Pagina: 1