(Web)winkel reageert nergens op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
*knip* Dit is niet de bedoeling.

Op 10 april heb ik een bestelling geplaatst bij *knip* (web)winkel . Direct betaald en bevestiging per mail gekregen.
Een week later was het nog steeds niet verzonden dus keek ik op de website en zag ik dat een van de bestelde producten op dat moment niet op voorraad was.
Prima, geen probleem, dus ga ik even informeren wat de verwachte levertijd is.
- 22 april een ticket ingeschoten op de website, tot aan vandaag nog steeds onbeantwoord.
- 30 april een email gestuurd, geen reactie.
- 4, 7 en 26 mei een bericht gestuurd via Whatsapp. Nog steeds geen reactie.

Wat me het meeste verbaasd is dat ze ook verkopen via Bol.com en dat ik daar gewoon positieve reviews zie.
*knip* Link (web)winkel

Zijn er meer mensen die ervaring hebben met *knip* , goed of slecht? Kan ik op een of andere manier mijn geld terug krijgen?

[ Voor 12% gewijzigd door Yorinn op 06-06-2021 10:58 . Reden: Naam webshop weggehaald, gezien deze niets toevoegt in deze discussie rondom een (lopend) geschil ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 22:10

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Als ik online zo de reviews lees zijn ze over het algemeen ruim tevreden, met hier en daar soms een ervaring zoals die van jou.

Lijkt mij dus verder een prima webshop.

Heb je ze al eens gebeld? Telefoonnummer staat onderaan de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
In gebreke stellen, daarna aangifte van oplichting bij de politie.

Eventueel nog kijken of ze aangesloten zijn bij een geschillencommissie maar dat lijkt me sterk

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:19

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

ImNotnoa schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:38:
In gebreke stellen, daarna aangifte van oplichting bij de politie.

Eventueel nog kijken of ze aangesloten zijn bij een geschillencommissie maar dat lijkt me sterk
Ik hoop dat dit een sarcastische reactie is. Ze hebben nog geen order geleverd en ze zijn nu al aan het oplichten?

O.t. gewoon even bellen en je order annuleren als het te lang duurt.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:06
Luchtbakker schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:38:
Als ik online zo de reviews lees zijn ze over het algemeen ruim tevreden, met hier en daar soms een ervaring zoals die van jou.

Lijkt mij dus verder een prima webshop.

Heb je ze al eens gebeld? Telefoonnummer staat onderaan de website.
Helemaal geen prima webshop. Werkelijk iedere malloot kan een bon uitdraaien en een pakket op de post doen. Waar een bedrijf zijn echte waarde toont is wanneer er een probleem ontstaat en ze bereid zijn met de klant dit probleem op te lossen. In dit geval kiest dit bedrijf ervoor om de ts structureel te negeren sinds april. Dat het volgens de reviews vaker voorkomt maakt het verhaal alleen nog maar slechter.

@Rips10 het is niet toegestaan om winkels bij naam te noemen. Zie: Shopping Forum Beleid

[ Voor 7% gewijzigd door MainframeX op 06-06-2021 10:11 ]

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
bel ze eens op.

is het zelfde nummer dat ze ook voor whatsapp gebruiken

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Leeghoofd21 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:00:
[...]

Ik hoop dat dit een sarcastische reactie is. Ze hebben nog geen order geleverd en ze zijn nu al aan het oplichten?

O.t. gewoon even bellen en je order annuleren als het te lang duurt.
Ze leveren geen order én reageren niet op berichten.

Verder gaf ik aan éérst in gebreke te stellen

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:56
ImNotnoa schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:20:
[...]

Ze leveren geen order én reageren niet op berichten.

Verder gaf ik aan éérst in gebreke te stellen
Maar dan zijn het nog geen oplichters.
Want om die titel te krijgen moest je bij het sluiten van de overeenkomst de wil hebben om iemand op te lichten. (zoals die Whatsapp oplichters).

Wat hier gewoon niet het geval is. De winkel zal best de wil hebben gehad. Maar kan door omstandigheden het niet waar maken.

En geld vasthouden en niet reageren is niet netjes nee. Maar dat is nog geen oplichting.

Iemand beschuldigen van oplichting terwijl dat niet het geval is. Zoals hier het geval is noemen ze laster. Daar staat 2 jaar gevangenisstraf of een boete van 21.750 euro ex schadevergoeding. Welke wil je😉

Uiteraard zal het los lopen. Maar we moeten eens stoppen met elke persoon/bedrijf direct als oplichter te bestempelen. Dat kan een keer fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb de naam van de webwinkel uit de TS verwijderd. Zoals ook in het Shopping Forum Beleid staat, is het niet de bedoeling om de webwinkel bij naam te noemen bij (lopende) geschillen.

Als je anderen wilt waarschuwen voor een webwinkel, kan je altijd nog een shopreview schrijven op shopreview.tweakers.net.

[ Voor 22% gewijzigd door Yorinn op 06-06-2021 10:57 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
loki504 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:52:
[...]

Maar dan zijn het nog geen oplichters.
Want om die titel te krijgen moest je bij het sluiten van de overeenkomst de wil hebben om iemand op te lichten. (zoals die Whatsapp oplichters).

Wat hier gewoon niet het geval is. De winkel zal best de wil hebben gehad. Maar kan door omstandigheden het niet waar maken.

En geld vasthouden en niet reageren is niet netjes nee. Maar dat is nog geen oplichting.

Iemand beschuldigen van oplichting terwijl dat niet het geval is. Zoals hier het geval is noemen ze laster. Daar staat 2 jaar gevangenisstraf of een boete van 21.750 euro ex schadevergoeding. Welke wil je😉

Uiteraard zal het los lopen. Maar we moeten eens stoppen met elke persoon/bedrijf direct als oplichter te bestempelen. Dat kan een keer fout gaan.
Hoeveel maanden of jaren moet TS nog wachten op levering? Want twee maanden wachten, op drie verschillende manieren meerdere keren contact zoeken en 0 antwoord krijgen is normaal?

Nogmaals, eerst in gebreke stellen. (Daar lijkt iedereen over heen te lezen terwijl dat een heel goed pressiemiddel is) Dán pas aangifte doen. En guess what, aangifte doen is geen smaad of laster. TS gaat niet de bak in dus ;)

[ Voor 9% gewijzigd door ImNotnoa op 06-06-2021 11:02 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
ImNotnoa schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:57:
[...]

Hoeveel maanden of jaren moet TS nog wachten op levering? Want twee maanden wachten, op drie verschillende manieren meerdere keren contact zoeken en 0 antwoord krijgen is normaal?

Nogmaals, eerst in gebreke stellen. (Daar lijkt iedereen over heen te lezen terwijl dat een heel goed pressiemiddel is) Dán pas aangifte doen. En guess what, aangifte doen is geen smaad of laster. TS gaat niet de bak in dus ;)
Ik zeg nergens dat de shop normaal handelt. Maar dat maakt het nog geen oplichters.

En ja ingebreken stellen is de eerste stap. En daarna ga je niet aangifte doen. Maar stuur je een concept dagvaarding.

En nee aangifte doen is geen smaad en laster. Want het is niet publiekelijk. Iemand publiekelijk uitmaken voor oplichter is dat wel. En dat deed jij niet TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
loki504 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:11:
[...]

En nee aangifte doen is geen smaad en laster. Want het is niet publiekelijk. Iemand publiekelijk uitmaken voor oplichter is dat wel. En dat deed jij niet TS.
Ik stuur wel een kaartje vanuit de bak dan :>

@TS, je hoort het, gewoon afwachten en hopen dat je je product of je centjes krijgt. Anders heb je helaas pech

Try SCE to Aux

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
ImNotnoa schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:13:
[...]

Ik stuur wel een kaartje vanuit de bak dan :>

@TS, je hoort het, gewoon afwachten en hopen dat je je product of je centjes krijgt. Anders heb je helaas pech
Jij leest ook niet mijn berichten dat blijkt uit je reactie wel.

Want ik zei al dat het wel los zal lopen. En ook heb ik gezegd concept dagvaarding als vervolg actie. En daarna de echte sturen naar de rechtbank.(globaal). Kan je prima je geld mee terug halen. Maar aangifte doen bij de politie haalt echt niet uit. Omdat je niet houden aan een koopovereenkomst is niet opgenomen in het strafrechtelijk WB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:30

ITsEZ

parttime all-rounder

loki504 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:49:
[...]

Jij leest ook niet mijn berichten dat blijkt uit je reactie wel.

Want ik zei al dat het wel los zal lopen. En ook heb ik gezegd concept dagvaarding als vervolg actie. En daarna de echte sturen naar de rechtbank.(globaal). Kan je prima je geld mee terug halen. Maar aangifte doen bij de politie haalt echt niet uit. Omdat je niet houden aan een koopovereenkomst is niet opgenomen in het strafrechtelijk WB.
“Ik heb iets gekocht, maar niets ontvangen

U hebt het product betaald en vijf dagen gewacht na de afgesproken leveringsdatum, maar niets gekregen. U kunt aangifte doen.“

https://www.politie.nl/aa...ting-niets-ontvangen.html

:Y

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 14:34
ITsEZ schreef op maandag 7 juni 2021 @ 00:51:
[...]

U hebt het product betaald en vijf dagen gewacht na de afgesproken leveringsdatum, maar niets gekregen. U kunt aangifte doen.“

Euhhhh , als ik elke keer aangifte ga doen als ik iets ontvang van een webshop > 5 dagan na afgesproken leverdatum , dan kan ik evengoed bij de politie gaan wonen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
ITsEZ schreef op maandag 7 juni 2021 @ 00:51:
[...]

U begint met vertellen wat er is gebeurd.

De Keuzehulp zal uw verhaal bekijken en als dat nodig is enkele vragen stellen.

Ten slotte adviseert de Keuzehulp of u het beste aangifte kunt doen of dat u beter andere stappen kunt nemen. Als u vervolgens doorgaat met aangifte doen, krijgt u een formulier te zien waarin u verdere details invult.

Heb het maar even dik gedrukt voor je. Er staat nergens dat het in te geval van TS ook het geval is. En als je nog het idee hebt dat ze iets gaan doen.

Politie komt ook vaak genoeg bij #BOOS en doen bijna nooit wat. Tenzij het een politie zaak is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Recent iets soortgelijks gehad. Artikel wat op voorraad was besteld, maar kwam maar niks binnen. Kwam er na bestellen achter dat de reviews voornamelijk negatief waren, maar bedrijf is ook actief op bol en heeft daar juist veel positieve reviews. Op mail werd niet gereageerd en telefonisch waren ze niet bereikbaar.
Had de hoop al opgegeven, maar na 2 maanden krijg ik opeens een melding dat er een pakket aangemeld is en komt mijn bestelling binnen.
Kreeg het idee dat het in mijn geval een dropshipper (ook al staat op de website dat ze meteen versturen) waardoor het zo lang duurde.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:30

ITsEZ

parttime all-rounder

loki504 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 06:50:
[...]

U begint met vertellen wat er is gebeurd.

De Keuzehulp zal uw verhaal bekijken en als dat nodig is enkele vragen stellen.

Ten slotte adviseert de Keuzehulp of u het beste aangifte kunt doen of dat u beter andere stappen kunt nemen. Als u vervolgens doorgaat met aangifte doen, krijgt u een formulier te zien waarin u verdere details invult.

Heb het maar even dik gedrukt voor je. Er staat nergens dat het in te geval van TS ook het geval is. En als je nog het idee hebt dat ze iets gaan doen.

Politie komt ook vaak genoeg bij #BOOS en doen bijna nooit wat. Tenzij het een politie zaak is.
Grappig dat je BOOS als voorbeeld neemt, er kan namelijk wel degelijk sprake zijn van een strafzaak.
YouTube: DROPSHIPPERS maken DUIZENDEN EURO'S KWIJT en DIT is hoe 'MASTERMINDS...

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
ITsEZ schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:42:
[...]

Grappig dat je BOOS als voorbeeld neemt, er kan namelijk wel degelijk sprake zijn van een strafzaak.
YouTube: DROPSHIPPERS maken DUIZENDEN EURO'S KWIJT en DIT is hoe 'MASTERMINDS...
Maar 9/10 keer doet de politie niets. En dat weet jij ook.
En ook daar zei ik bijna nooit.

[ Voor 5% gewijzigd door loki504 op 07-06-2021 14:48 ]

Pagina: 1