[Onderzoek] Help ons Vraag & Aanbod te verbeteren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Jeej, ik mag mijn mening geven over Vraag en Aanbod! Misschien wordt het nu niet genegeerd.
In hoeverre vind jij onderstaande associaties passen bij Vraag & Aanbod op Tweakers?
https://q.crowdtech.com/r7h4tYNvl0WhmxjvtEmucg
• Verstand van zaken
• Objectief
Etcetera.

Hoe kun je hier iets concreets uit halen?

De vragen over het kopen lijken 1 op 1 overgenomen van de vragen over verkopen waardoor een vraag gesteld wordt over kopen en het antwoord verkopen is (of omgekeerd) aan het einde van de vragenlijst.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Dankjewel voor het meedoen aan dit onderzoek! We proberen hierin een aantal dingen te weten te komen, waaronder of de kernwaarden die bij Tweakers horen, volgens onze gebruikers ook geassocieerd worden met Vraag & Aanbod.

Het is verder zo dat bepaalde vragen wel of niet getoond worden afhankelijk van de antwoorden die je geeft. Dus als je zowel koopt als verkoopt via V&A, zul je over beide aspecten vragen zien (en sommige vragen zijn van toepassing op zowel kopen als verkopen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:20
Ik snap wel wat PcDealer bedoelt, bijvoorbeeld verstand van zaken: gaat het om het platform V&A of de gebruikers? Zo waren er meer stellingen/vragen die niet duidelijk afgebakend waren, waardoor de resultaten me wat lastig te interpreteren lijken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb geprobeerd de lijst te beantwoorden; ben halverwege gestopt; het was teveel van hetzelfde of te wollig.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:11
MAX3400 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:43:
Heb geprobeerd de lijst te beantwoorden; ben halverwege gestopt; het was teveel van hetzelfde of te wollig.
Exact mijn ervaring. Vooringenomen vraagstelling, vragen met veel te veel ruimte voor vrije interpretatie van het antwoord.

Ik associeer(de) Tweakers altijd met goed doordacht. Maar dat neemt in heel rap tempo af. Het lijkt gelijk op te gaan met de drang de massa aan te spreken. Ten koste van de kernwaarden van Tweakers, want dat moet 'Plus' worden.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Bedankt voor de feedback. Dit zullen we meenemen in toekomstige vragenlijsten.

Op dit moment hebben we onvoldoende inzichten in de behoeftes en motieven als het gaat om het gebruik van V&A, dus in die zin is dit eigenlijk het eerste onderzoek om daar een beeld van te vormen in de breedste zin. Daarnaast zijn er een aantal specifieke zaken vraagstukken die we willen toetsen, zoals hoe V&A zich verhoudt tot Marktplaats. Daar hebben we wel een vermoeden van, maar dat willen we graag onderbouwen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:11
jelle. schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:02:
... zoals hoe V&A zich verhoudt tot Marktplaats. ...
M.i. vooralsnog beter en betrouwbaarder, tot de massa ook hier zit.. Iets wat het doel lijkt te zijn de afgelopen jaren.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Crahsystor schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:24:
[...]

M.i. vooralsnog beter en betrouwbaarder, tot de massa ook hier zit.. Iets wat het doel lijkt te zijn de afgelopen jaren.
Uit eerder onderzoek hebben we teruggekregen dat V&A oa gewaardeerd wordt omdat je er kunt handelen met "gelijkgestemden", dus dat zou een argument zijn om juist niet op de massa te richten. Overigens is de massa of een mainstream doelgroep juist niet het doel van Tweakers: plan: Tweakers en Hardware Info bundelen krachten, voor de echte techliefhebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
jelle. schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:28:
[...]

Uit eerder onderzoek hebben we teruggekregen dat V&A oa gewaardeerd wordt omdat je er kunt handelen met "gelijkgestemden", dus dat zou een argument zijn om juist niet op de massa te richten. Overigens is de massa of een mainstream doelgroep juist niet het doel van Tweakers: [...]
Dat was het doel de afgelopen jaren dus wel zoals @Crahsystor schrijft. Onlangs is de visie aangepast zoals in het bericht staat:
Een nieuwe koers

Deze stap staat niet op zichzelf, maar gaat gepaard met een bredere koerswijziging voor Tweakers. Die wijziging is het antwoord op een vraag die we ons in het afgelopen jaar steeds hebben gesteld: voor wie doen we het? Voor wie maken we Tweakers? Al jaren proberen we twee doelgroepen optimaal te bedienen: de echte techliefhebber, die plezier uit technologie haalt, en degene die technologie functioneel bekijkt, voor wie tech handig of nodig is, maar die er niet per se veel tijd in wil stoppen.

Dat is enorm lastig, hebben we wel geleerd. Aan de ene kant horen we van mainstreambezoekers dat Tweakers wat functionaliteit en inhoud betreft vaak te ingewikkeld is, terwijl we vanuit de harde kern horen dat Tweakers is afgedreven van wat het ooit was en juist te veel richting mainstream is opgeschoven. We merken al een tijd dat die spagaat ons in de weg staat bij het uitstippelen van onze toekomst en daarom hebben we een keuze gemaakt. We hebben ervoor gekozen om Tweakers terug naar de kern te brengen en te kiezen voor de echte techliefhebber. En ja, we snappen dat er een groep gebruikers zal zijn die zich daarmee minder thuisvoelt op Tweakers. Dat vinden we jammer, maar alleen door ons op een duidelijke doelgroep te richten, kunnen we de site en de inhoud ervan blijven verbeteren, ook in de toekomst. Iedereen blijft natuurlijk welkom om Tweakers te bezoeken.
jelle. schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:02:
Op dit moment hebben we onvoldoende inzichten in de behoeftes en motieven als het gaat om het gebruik van V&A, dus in die zin is dit eigenlijk het eerste onderzoek om daar een beeld van te vormen in de breedste zin.
Wat heeft dit opgeleverd?
Afstudeeropdracht bij Tweakers

[ Voor 43% gewijzigd door PcDealer op 04-06-2021 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
Dat onderzoek had uiteindelijk betrekking op de wenslijsten en ging eigenlijk niet over V&A. Wel hebben we vorig jaar een usability test gedaan met een aantal V&A-gebruikers, waar een aantal mogelijke productverbeteringen uit zijn gekomen. Ook hebben we data van de feedback-widget die werd getoond bij het plaatsen en beheren van advertenties. Maar dat is allemaal echt ander onderzoek dan een inzicht in behoeftes, vandaar dat we nu deze vragenlijst hebben uitgezet :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
[...]

Uit eerder onderzoek hebben we teruggekregen dat V&A oa gewaardeerd wordt omdat je er kunt handelen met "gelijkgestemden", dus dat zou een argument zijn om juist niet op de massa te richten. Overigens is de massa of een mainstream doelgroep juist niet het doel van Tweakers: plan: Tweakers en Hardware Info bundelen krachten, voor de echte techliefhebber.
Sinds de komst van zakelijke verkoop en die 300+ reviews hebbende handelaren is het ver achteruit gegaan met V&A. Sinds die tijd gok ik dus ook op zowel marktplaats als Tweakers V&A. Enig voordeel bij Tweakers is dat de communicatie deftiger is en je een redelijke inschatting kan maken op een "oud gediende".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
renedis schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:51:
[...]

Sinds de komst van zakelijke verkoop en die 300+ reviews hebbende handelaren is het ver achteruit gegaan met V&A. Sinds die tijd gok ik dus ook op zowel marktplaats als Tweakers V&A. Enig voordeel bij Tweakers is dat de communicatie deftiger is en je een redelijke inschatting kan maken op een "oud gediende".
Als Marktplaats een fatsoenlijk filtersysteem creëert (zoals de koppeling met de Pricewatch), en een iets beter reviewsysteem is het een geduchte concurrent. Ik verkoop/koop nu al ongeveer 50/50 op Marktplaats en V&A als losgeslagen hobbyist (zal nu wel weer iets minder worden nu we volledig open zijn op het werk).

Marktplaats gaat overigens echt wel vooruit, zijn al een stuk meer categorieën voor computeronderdelen. Bovendien een eigen app (handig), betaalsysteem en koppeling met PostNL (waar ik nog wel de optie aangetekend mis).

Mijn grootste speerpunt is een maximum aan het aantal advertenties dat iemand tegelijk kan plaatsen (en ik kwam er laatst achter dat het herplaatsen officieel niet mag binnen een week).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Dagion schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:27:
[...]

Mijn grootste speerpunt is een maximum aan het aantal advertenties dat iemand tegelijk kan plaatsen (en ik kwam er laatst achter dat het herplaatsen officieel niet mag binnen een week).
Waarom zou je dat doen in V&A?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:58
PcDealer schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:41:
[...]

Waarom zou je dat doen in V&A?
Omdat je een handelaar bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
418O2 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:44:
[...]

Omdat je een handelaar bent
En ik kijk zelf vaak genoeg de eerste twee pagina's na op leuk spul, dus voor mensen zoals ik is het voordelig als advertenties hoog staan. Is de kans groter dat ik ze koop :p

Of bij producten die niet gekoppeld zijn aan de Pricewatch, dan is het ook gunstig om hoger op de lijst te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:58
En dan nu de grote vraag - wat zit er in de Tweakers Goodiebag?

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notenkraker20
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
Ingevuld, hopelijk worden er voldoende conclusies getrokken uit alle feedback van de community.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09 09:37
Ingevuld, enige zorgwekkende vind ik dat er gevraagd word naar betaalde advertenties e.d. Ik mag hopen dat dat niet betekend dat we straks met allerlei premium advertenties gebombardeerd worden, of dat V&A niet meer gratis word. T moet geen marktplaats hier worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dagion schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:27:
(en ik kwam er laatst achter dat het herplaatsen officieel niet mag binnen een week).
Zelf iets herplaatsen of een gekocht iets de dag van ontvangst meteen voor een veel hogere prijs weer in de V&A zetten? Laatst nog meegemaakt met een stel hdd's die voor een leuk prijsje (en daarna absoluut niet leuk prijsje :( ) in de V&A stonden.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notenkraker20
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
Maar bovenstaande mag dus gerust en is volgens de regels - scalpers en dozenschuivers vindt T.net prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

MAX3400 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:43:
Same. ik wil best meedenken om niet, maar dan wel graag een beetje zinnig. dit voelt zo ontzettend generiek en gedachteloos...

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
Raven schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 15:07:
[...]

Zelf iets herplaatsen of een gekocht iets de dag van ontvangst meteen voor een veel hogere prijs weer in de V&A zetten? Laatst nog meegemaakt met een stel hdd's die voor een leuk prijsje (en daarna absoluut niet leuk prijsje :( ) in de V&A stonden.
Nee zelf herplaatsen, deed ik zelf ook vrij vaak om een advertentie te kicken. Laatst een keer via een topic hier op de algemene voorwaarden uitgekomen bleek dat dat niet mocht.

En kopen om het verkopen, tsja ik heb ook wel eens iets gekocht en met winst verkocht maar meestal lukt me dat niet. Ben al blij als ik het een beetje kan bekostigen :p

Stoor me ook niet echt (meer) aan handelaren of scalpers (nou ja, wel als ze van die onzinverhalen in de advertentie zetten). Bij mij gaat het echt meer om de 100+ advertenties tegelijk online die om de 2 dagen herplaatst worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik neem de moeite om (lief bedoeld) aan te geven dat de kwaliteit van het huidige VA onderzoek makkelijk beter kan. Doorloop het even samen met de redactie en co zou ik zeggen ;).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Overigens is de massa of een mainstream doelgroep juist niet het doel van Tweakers: plan: Tweakers en Hardware Info bundelen krachten, voor de echte techliefhebber.
De echte techliefhebber is in praktische zin, kijk maar naar de invulling van Plus, een enorme mainstreamdoelgroep. Tweakers houdt zichzelf voor de gek als ze denkt een ommezwaai in focus te hebben gemaakt.
Crahsystor schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:11:
[...]

Ik associeer(de) Tweakers altijd met goed doordacht.
Dat is het eerlijk gezegd al heel lang niet meer. Dat heeft niets met groei of massa te maken, maar Tweakers mist enkele basisskills die voor een community-driven site enorm belangrijk zijn.

Belangenbehartiging en feedbackloops voor eindgebruikers zijn non-existent, starre, inflexibele en tegelijkertijd willekeurige interpretatie van eigen beleid en moderators die zichzelf en hun inner circle als verheven boven de massa zien.

Combineer dat met een flink gebrek aan reflecterend vermogen en het feit dat kritiek, opbouwend gebracht of niet, nauwelijks wordt geaccepteerd en je hebt Tweakers anno nu te pakken.

Flink de bezem er door voor het reddeloos verloren is.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:51

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

renedis schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:51:
[...]

Sinds de komst van zakelijke verkoop en die 300+ reviews hebbende handelaren is het ver achteruit gegaan met V&A.
Ik ben wel benieuwd naar het gevoel achter het punt wat je hier neerzet. Wat is er in jouw ogen achteruit gegaan, waarom en wat zou je graag anders zien?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dagion schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:25:
[...]

En ik kijk zelf vaak genoeg de eerste twee pagina's na op leuk spul, dus voor mensen zoals ik is het voordelig als advertenties hoog staan. Is de kans groter dat ik ze koop :p

Of bij producten die niet gekoppeld zijn aan de Pricewatch, dan is het ook gunstig om hoger op de lijst te staan.
Ik snap de ideeën achter de wens om snel te mogen herplaatsen. De tijdslimiet is er gekomen omdat sommige mensen door veelvuldig herplaatsen de wind uit de zeilen van een ander proberen te halen. Soms verpesten sommige mensen iets voor een ander helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dagion schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 21:49:
[...]

Bij mij gaat het echt meer om de 100+ advertenties tegelijk online die om de 2 dagen herplaatst worden.
We hebben een meldpunt waar je dit soort gedrag kan aangeven. We proberen V&A een zo leuke en veilig mogelijke omgeving te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
Bor schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 22:10:
[...]

Ik snap de ideeën achter de wens om snel te mogen herplaatsen. De tijdslimiet is er gekomen omdat sommige mensen door veelvuldig herplaatsen de wind uit de zeilen van een ander proberen te halen. Soms verpesten sommige mensen iets voor een ander helaas.
Nou ja, ik wist dus niet eens dat het in de voorwaarden stond. En voor wat betreft de limiet aan het aantal advertenties, dat zou ik wel fijn vinden maar dat gaat voorlopig niet veranderen (denk ook dat je dat niet bedoelt met het meldpunt maar meer specifiek het herplaatsen).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:17
Bor schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 22:06:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar het gevoel achter het punt wat je hier neerzet. Wat is er in jouw ogen achteruit gegaan, waarom en wat zou je graag anders zien?
Volgens mij is dit een dood paard waar al jaren over geklaagd wordt, maar aangezien ik dit topic openklikte omdat ik me zojuist doodergerde aan de scheepsladingen zakelijke bagger zal ik 'm nog even illustreren:

Stel, je zoekt een HP t730 thin client.
  • Ik krijg 54 resultaten, waarvan 50 van één en dezelfde zakelijke verkoper
  • Veel advertenties betreft hetzelfde product, zij het in een iets andere uitvoering
  • Een aanzienlijk aantal advertenties heeft zo'n hoge vraagprijs (duizenden euro's) dat de kans dat een particulier die spullen koopt nagenoeg nul is
  • Toppunt van deze krankzinnigheid: V&A aangeboden: HP C7000 16-Bay Blade BL460c Ge9. Een bladechassis met vraagprijs € 21.428. Volgens mij is dat het in de verste verte niet meer waard, maar wie gaat dat in godsnaam ooit kopen? Een bedrijf? Die kopen geen jaren oude hardware zonder servicecontract. Antwoord: niemand
Kijk je naar de statistieken van die verkoper, dan valt op dat ze 1436 advertenties hebben geplaatst en welgeteld 3 beoordelingen hebben. Volgens mij kun je vrij objectief stellen dat de 'toegevoegde waarde' van een aanbieder vrij beperkt is met dit soort getallen.

En ondertussen moet ik door een pagina vol bagger scrollen om helemaal onderaan de eerste en enige thin client te vinden.

Dat is wat er mis is.

Einde rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Ik heb aan het onderzoek, het "duogesprek", meegewerkt. Hoewel het nuttig was denk ik, had het bijzonder weinig met V&A te maken en meer met hoe kan Tweakers aantrekkelijker worden/blijven voor 'de Tweaker'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
PcDealer schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:03:
Ik heb aan het onderzoek, het "duogesprek", meegewerkt. Hoewel het nuttig was denk ik, had het bijzonder weinig met V&A te maken en meer met hoe kan Tweakers aantrekkelijker worden/blijven voor 'de Tweaker'.
Ik denk dat je dit onderzoek bedoelt? plan: Op welke manieren blijf jij op de hoogte van tech? Doe mee aan ons onde...

Dat gaat inderdaad niet specifiek over V&A, maar over mediaconsumptie in breedste zin. Staat los van de vragenlijst naar aanleiding waarvan je dit topic had geopend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
jelle. schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:33:
[...]

Ik denk dat je dit onderzoek bedoelt? plan: Op welke manieren blijf jij op de hoogte van tech? Doe mee aan ons onde...

Dat gaat inderdaad niet specifiek over V&A, maar over mediaconsumptie in breedste zin. Staat los van de vragenlijst naar aanleiding waarvan je dit topic had geopend :)
Oh ja, je hebt helemaal gelijk! 8)7

Pagina: 1