Huidige situatie
Op dit moment heb ik een Unifi netwerk als volgt ingericht
Meterkast
Probleem
De Unifi AP-AC Inwall in de woonkamer zit dicht bij de tuin, dus de eerste meters in de tuin heb ik prima signaal. De tuin is 12 meter diep, en achter in de tuin hebben we een open maar wel overdekte loungehoek, waar het signaal net niet komt (mn tel. gaat dan snel over in 4G).
Ik heb géén ethernetkabel buiten, en ook geen mogelijkheden. In de loungehoek heb ik wel een stroomaansluiting, evenals aan de muur aan de buitenzijde van het huis (tegen de woonkamer aan).
Mijn idee / oplossing
Ik heb een stopcontact beschikbaar aan de buitenmuur van het huis, op nog geen 4 meter afstand van de Unifi AP-AC inwall (tegen de woonkamer aan). Mijn idee is om de Unifi AP-AC Inwall in "uplink" mode te zetten en de stopcontact gebruiken om daar een UniFi AC Mesh aan te hangen en in downlink te zetten, zodat het signaal wordt versterkt verder de tuin in.
Mijn vragen
Op dit moment heb ik een Unifi netwerk als volgt ingericht
Meterkast
- UniFi Switch 8 PoE
- UniFi Security Gateway 3P
Probleem
De Unifi AP-AC Inwall in de woonkamer zit dicht bij de tuin, dus de eerste meters in de tuin heb ik prima signaal. De tuin is 12 meter diep, en achter in de tuin hebben we een open maar wel overdekte loungehoek, waar het signaal net niet komt (mn tel. gaat dan snel over in 4G).
Ik heb géén ethernetkabel buiten, en ook geen mogelijkheden. In de loungehoek heb ik wel een stroomaansluiting, evenals aan de muur aan de buitenzijde van het huis (tegen de woonkamer aan).
Mijn idee / oplossing
Ik heb een stopcontact beschikbaar aan de buitenmuur van het huis, op nog geen 4 meter afstand van de Unifi AP-AC inwall (tegen de woonkamer aan). Mijn idee is om de Unifi AP-AC Inwall in "uplink" mode te zetten en de stopcontact gebruiken om daar een UniFi AC Mesh aan te hangen en in downlink te zetten, zodat het signaal wordt versterkt verder de tuin in.
Mijn vragen
- Mijn primaire vraag: is dit de juiste manier om een goed signaal te kunnen krijgen in de loungehoek, of ik heb ik het helemaal verkeerd begrepen
- De AC Mesh heeft geen standaard stroomaansluiting. Kan ik gebruik maken van deze adapter om de AC mesh van voeding te voorzien?
- Kan ik de AP inwall in de woonkamer dan nog wel gebruiken voor 5 Ghz signaal voor mijn devices (aangezien ik hem in uplink mode zet)
- Als ik het helemaal verkeerd aanpak, is er een werkbare optie om achter in de tuin goed signaal te krijgen zonder kabels te hoeven trekken?