Rtx 3080 inno3d garantie probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regan070
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-06-2021
Mijn vraag
Ik heb sinds kort een RTX 3080 INNO3D ontvangen van de winkel, na 2 weken gamen is die stuk gegaan. Zware games zwarte beeldscherm geen signaal en pc crasht.

Ik heb de kaart teruggestuurd naar de winkel voor een vervanging of reparatie, maar heb een email gehad dat inno3d geen videokaarten repareren. Dus ik krijg mijn geld terug van de winkel ik had voor 1200 euro gekocht en nu kosten die kaarten 2400 euro ongeveer.

Mijn vraag is mag de winkel geld crediteren zonder mijn toestemming in plaats van een vervangende sturen. Ik zit nu zonder videokaart en een nieuwe bestellen gaat weer 3 maanden duren en nog 1000 euro duurder.

Sorry als dit niet de juiste plaats is voor de topic.

Groetjes,
Regan
...

[ Voor 7% gewijzigd door br00ky op 02-06-2021 21:10 . Reden: winkelnaam verwijderd ]

Beste antwoord (via Regan070 op 03-06-2021 12:31)

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:53
De consument mag bepalen of het repareren vervangen of ontbinding is. De verkoper mag hier in tegen verweer als de daarvoor gemaakte kosten niet redelijk zijn. Zoals een nieuwe koelkast eisen terwijl het fruitmandje na 12 maanden kapot is gegaan.

Maar om terug te komen op je vraag ontbinden mag alleen als het echt niet anders kan. Zoals geen voorraad en komt ook niet meer terug.

In dit geval kunnen ze je gewoon vooraan de lijst zetten. En is ontbinding ook helemaal niet nodig. Willen ze hier niet aan mee werken zou je nog een dekkingskoop kunnen uitvoeren. Waarbij je de geleden schade verhaalt op de verkoper. Hierin moet je wel redelijk tewerk gaan. En niet zomaar de eerste best scalper op marktplaats koopt voor 3000 euro.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar SF want dit is geen technische vraag. Tevens de naam van de winkel uit je post gehaald, want dat voegt niets toe aan je vraag. Zie hiervoor ook Shopping Forum Beleid

[ Voor 21% gewijzigd door br00ky op 02-06-2021 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regan070
br00ky schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:11:
Schopje naar SF want dit is geen technische vraag. Tevens de naam van de winkel uit je post gehaald, want dat voegt niets toe aan je vraag. Zie hiervoor ook Shopping Forum Beleid
Dankjewel! Wist niet dat het mocht.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• loki504
De consument mag bepalen of het repareren vervangen of ontbinding is. De verkoper mag hier in tegen verweer als de daarvoor gemaakte kosten niet redelijk zijn. Zoals een nieuwe koelkast eisen terwijl het fruitmandje na 12 maanden kapot is gegaan.

Maar om terug te komen op je vraag ontbinden mag alleen als het echt niet anders kan. Zoals geen voorraad en komt ook niet meer terug.

In dit geval kunnen ze je gewoon vooraan de lijst zetten. En is ontbinding ook helemaal niet nodig. Willen ze hier niet aan mee werken zou je nog een dekkingskoop kunnen uitvoeren. Waarbij je de geleden schade verhaalt op de verkoper. Hierin moet je wel redelijk tewerk gaan. En niet zomaar de eerste best scalper op marktplaats koopt voor 3000 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Regan070
loki504 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 06:54:

We zijn toch tot een oplossing gekomen en ik krijg morgen eentje die wel op voorraad is de RTX 3080 EVGA ULTRA GAMING. Ik hoop dat deze wel langer dan 2 weken meegaat.

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Regan070 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:33:
[...]

We zijn toch tot een oplossing gekomen en ik krijg morgen eentje die wel op voorraad is de RTX 3080 EVGA ULTRA GAMING. Ik hoop dat deze wel langer dan 2 weken meegaat.

Bedankt voor je reactie!
Nette oplossing van deze winkel. :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-05 10:47
[...]

Bedankt voor je reactie!
Ahh de webshop naam is weggehaald... haha
Mazzel dat het zo is opgelost!

[ Voor 9% gewijzigd door lindseysew op 03-06-2021 12:52 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• loki504
[...]

Bedankt voor je reactie!
Dat is een nette oplossing.
Vergeet niet een goede review achter te laten. Want ondanks dat het volgens de wet is. Doen de meeste shop helemaal niets in deze tijd op gpu gebied.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 454358

loki504 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:54:
[...]

Dat is een nette oplossing.
Vergeet niet een goede review achter te laten. Want ondanks dat het volgens de wet is. Doen de meeste shop helemaal niets in deze tijd op gpu gebied.
Inderdaad, een dergelijke winkel verdient tegenwoordig wel een pluim.
Maar een review wordt eigenlijk alleen geplaatst als er iets misgaat, zolang het goed gaat plaatst -helaas- vrijwel niemand iets.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• INNO3D
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11:53

INNO3D

Bedrijfsaccount INNO3D
Zit je dagelijks op Tweakers te zoeken naar alles INNO3D en komt deze nu pas naar boven bij me.
Vervelend om te lezen dat deze kaart kapot is gegaan. Ik zal je hier ook nog even kort over pmen want ik ben wel benieuwd naar de winkel. De reden waarom INNO3D kiest voor een Credit is zodat de webwinkel direct geld heeft om een vervangende kaart te geven of te bestellen bij ons zodat je weer snel verder kan. Helaas voor ons is dit nu een EVGA kaart geworden.

voor iedereen verder dus INNO3D is actief op het forum Tag me gerust in dit soort topics want dan kan er snel ondersteuning geboden worden.
Pagina: 1