Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 29-09 19:12
Even een update:

- Vriendin heeft via de e-mail gevraagd of ze een eindrekening kan ontvangen en of haar 34,4 vakantie uren waar ze recht op heeft kunnen uitbetalen.
-Werkgever reageert op e-mail en zegt dat vriendin heeft aangegeven dat ze de vakantiedagen niet meer wou en dat ze op gesprek kan komen om dit te bespreken.
- Vriendin gaf aan geen behoefte te hebben aan een persoonlijk gesprek en dat ze recht heeft op haar vakantie dagen. Ze is bang dat ze haar zullen aanvallen of chanteren op gesprek.
- Vriendin heeft eindafrekening voorbeeld brief van het juridisch loket gestuurd en wacht op reactie.

We denken erover om na 2 weken als we geen reactie hebben ontvangen een advocaat te raadplegen en de situatie voor te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Wauw, dat ze zelfs nu nog proberen d'r onder druk te zetten. :') Wat een werkgever zeg.

Hopelijk reageren ze op die brief en krijgt ze gewoon waar ze recht op heeft. Dit is echt van de zotte!

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UltraInstinct
SmurfLink schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 17:41:
Wauw, dat ze zelfs nu nog proberen d'r onder druk te zetten. :') Wat een werkgever zeg.

Hopelijk reageren ze op die brief en krijgt ze gewoon waar ze recht op heeft. Dit is echt van de zotte!
Email wat ze heeft verstuurd:
Beste mevrouw *****

Vanwege uw negatieve bejegening tegenover mij en het niet nakomen van gemaakte afspraken heb ik mijn contract niet getekend. Dit betekend dat mijn arbeidsovereenkomst bij u per 02-06-2021 is beëindigd. Er is dus geen sprake van ‘per direct’ weggaan.

U heeft tijdens het gesprek aangegeven dat ik mijn vakantiedagen niet krijg uitbetaald. Daar ben ik het niet mee eens aangezien ik recht heb op de uitbetaling van mijn vakantiedagen. Uit de eerder benoemde punten wil ik daardoor ook niet meer met u persoonlijk afspreken.

Ik was bij u in dienst als *****. Mijn arbeidsovereenkomst verliep op 02-06-2021.

Tot nu toe kreeg ik helaas niet alles betaald waar ik recht op heb. Ik mis nog de betaling van mijn niet opgenomen vakantiedagen. Mijn openstaande vakantiedagen betreft 34,4 uur.

Ik verzoek u binnen 14 dagen het totale bedrag over te maken naar mijn bankrekening *********op naam van ******* Ook ontvang ik graag per mail de eindafrekening. U heeft namelijk de plicht als werkgever om een eindrekening op te stellen voor uw werknemers na beëindiging van het contract.

Als het bedrag niet binnen 14 dagen op mijn rekening staat, heb ik recht op de wettelijke rente en verhoging door de late betaling. Ik zal dan hulp van een advocaat vragen. Ik hoop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Mocht u het niet eens zijn met mijn verzoek, dan ontvang ik graag binnen 14 dagen uw schriftelijke reactie.

Met vriendelijke groet,

Na 2 weken gaan we contact opzoeken met een advocaat en de situatie uitleggen. Mochten we sterk staan kunnen wij dan alle proceskosten op de werkgever verhalen? Ik lees dat het namelijk wel kan.

[ Voor 5% gewijzigd door UltraInstinct op 23-06-2021 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insidious
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21-09 12:21

Insidious

Professionele amateur

Prima mail, nu maar even wachten op een reactie.

[ Voor 2% gewijzigd door Insidious op 23-06-2021 17:57 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
UltraInstinct schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 17:54:
[...]

Email wat ze heeft verstuurd:
Beste mevrouw *****

Vanwege uw negatieve bejegening tegenover mij en het niet nakomen van gemaakte afspraken heb ik mijn contract niet getekend. Dit betekend dat mijn arbeidsovereenkomst bij u per 02-06-2021 is beëindigd. Er is dus geen sprake van ‘per direct’ weggaan.

U heeft tijdens het gesprek aangegeven dat ik mijn vakantiedagen niet krijg uitbetaald. Daar ben ik het niet mee eens aangezien ik recht heb op de uitbetaling van mijn vakantiedagen. Uit de eerder benoemde punten wil ik daardoor ook niet meer met u persoonlijk afspreken.

Ik was bij u in dienst als *****. Mijn arbeidsovereenkomst verliep op 02-06-2021.

Tot nu toe kreeg ik helaas niet alles betaald waar ik recht op heb. Ik mis nog de betaling van mijn niet opgenomen vakantiedagen. Mijn openstaande vakantiedagen betreft 34,4 uur.

Ik verzoek u binnen 14 dagen het totale bedrag over te maken naar mijn bankrekening *********op naam van ******* Ook ontvang ik graag per mail de eindafrekening. U heeft namelijk de plicht als werkgever om een eindrekening op te stellen voor uw werknemers na beëindiging van het contract.

Als het bedrag niet binnen 14 dagen op mijn rekening staat, heb ik recht op de wettelijke rente en verhoging door de late betaling. Ik zal dan hulp van een advocaat vragen. Ik hoop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Mocht u het niet eens zijn met mijn verzoek, dan ontvang ik graag binnen 14 dagen uw schriftelijke reactie.

Met vriendelijke groet,

Na 2 weken gaan we contact opzoeken met een advocaat en de situatie uitleggen. Mochten we sterk staan kunnen wij dan alle proceskosten op de werkgever verhalen? Ik lees dat het namelijk wel kan.
Dat is inderdaad echt een nette brief. Hopelijk realiseren ze zich dat ze heel erg zwak staan en gaan ze gewoon betalen. Je staat inderdaad sterk, wettelijk recht, dus als je dan een zaak hebt en je wint deze, dan zijn de proceskosten voor de verliezende partij.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:14
@UltraInstinct
Is het uiteindelijk met een sisser afgelopen?
Meestal kiest een werkgever wel eieren voor z'n geld. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• UltraInstinct
daan! schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:13:
@UltraInstinct
Jah ze hebben het uiteindelijk betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
daan! schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:13:
@UltraInstinct
Heb nu wel zelf een conflict met dezelfde werkgever helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

UltraInstinct schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:35:
[...]

Heb nu wel zelf een conflict met dezelfde werkgever helaas..
Wat heb je nu nog met ze te maken dan? Of werk je voor hetzelfde bedrijf?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
JackBol schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:53:
[...]

Wat heb je nu nog met ze te maken dan? Of werk je voor hetzelfde bedrijf?
Werk voor hetzelfde bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

UltraInstinct schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:16:
[...]

Werk voor hetzelfde bedrijf.
Ik zou je conclusie trekken en het lichtend voorbeeld van je vriendin volgen (nadat ze iets nieuws heeft gevonden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
JackBol schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:18:
[...]

Ik zou je conclusie trekken en het lichtend voorbeeld van je vriendin volgen (nadat ze iets nieuws heeft gevonden).
We hebben beiden een nieuwe baan gevonden. Wellicht dat u advies heeft over mijn conflict? Heb daarvoor een aparte topic aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

UltraInstinct schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:26:
[...]

We hebben beiden een nieuwe baan gevonden. Wellicht dat u advies heeft over mijn conflict? Heb daarvoor een aparte topic aangemaakt.
Oh dat had ik niet door. Excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Aangaande je conflict. Ik begrijp dat dat gaat over de vakantiedagen uitbetalen of niet. Hou er rekening mee dat er regels zijn over wettelijke vakantiedagen en niet wettelijke vakantiedagen.

Niet opgenomen wettelijke vakantiedagen vervallen na half jaar. Wettelijke vakantiedagen die u niet heeft opgenomen, vervallen een half jaar na het kalenderjaar waarin u ze heeft opgebouwd. Vakantiedagen die u bijvoorbeeld in 2020 heeft opgebouwd, vervallen op 1 juli 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
NoahAmber schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:37:
Aangaande je conflict. Ik begrijp dat dat gaat over de vakantiedagen uitbetalen of niet. Hou er rekening mee dat er regels zijn over wettelijke vakantiedagen en niet wettelijke vakantiedagen.

Niet opgenomen wettelijke vakantiedagen vervallen na half jaar. Wettelijke vakantiedagen die u niet heeft opgenomen, vervallen een half jaar na het kalenderjaar waarin u ze heeft opgebouwd. Vakantiedagen die u bijvoorbeeld in 2020 heeft opgebouwd, vervallen op 1 juli 2021.
Ik heb de vakantiedagen allemaal opgenomen. Hun punt is dat ze me de vakantieuren x oude uurloon moesten uitbetalen. Ze hebben nu uurloon x nieuwe functie gedaan en dat verschil willen ze terug. De vakantieuren had ik meegnomen van functie a naar functie b (hogere functie)
Pagina: 1 2 Laatste