Ik heb 8 zonnepanelen liggen die ik graag wil gaan gebruiken. 325 watt piek zijn de panelen.
Ik heb een dakscan gedaan op internt aan daar kwam dit uit.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hFryFOgNcsWKQ0ju6prcIhX5.jpg?f=user_large)
De zon staat eigelijk op de voorkant van het huis, maar in de zomer heb ik op het plat dak ook behoorlijk veel zon. en aangezien ik niet op het schuin dak ga stunten wil ik ze graag op het plat dak leggen. Nu vroeg ik me af of een gewone zuid opstelling voor mij het beste is? aangezien ik in de wintermaanden veel minder zon op het plat dak heb. daarom was ik aan het denken of misschien een oost-west opstelling het beste is? Of is de opbrengt in de wintermaanden te verwaarlozen?
(de opstelling wil ik zo ver mogelijk in de hoek plaatsen (rechts boven) waar het meeste rood is)
Ik heb al 4 omvormers enphase iq7 hier wil ik wr nog 4 extra van aanschaffen. Groepen heb ik genoeg dus stroom is geen probleem.
Bijgevoegd diverse foto’s
Hier is de zon en schaduw te zien, foto is in februari gemaakt.
:strip_exif()/f/image/l9ICwXXnulgJbhQFRV9XPKqr.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/O6UvYbYuvzi1we8XEw7aBapz.png?f=fotoalbum_large)
Voorkant van het huis/ garage. Voorkant van het huis is de zuidkant
Ik heb een dakscan gedaan op internt aan daar kwam dit uit.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hFryFOgNcsWKQ0ju6prcIhX5.jpg?f=user_large)
De zon staat eigelijk op de voorkant van het huis, maar in de zomer heb ik op het plat dak ook behoorlijk veel zon. en aangezien ik niet op het schuin dak ga stunten wil ik ze graag op het plat dak leggen. Nu vroeg ik me af of een gewone zuid opstelling voor mij het beste is? aangezien ik in de wintermaanden veel minder zon op het plat dak heb. daarom was ik aan het denken of misschien een oost-west opstelling het beste is? Of is de opbrengt in de wintermaanden te verwaarlozen?
(de opstelling wil ik zo ver mogelijk in de hoek plaatsen (rechts boven) waar het meeste rood is)
Ik heb al 4 omvormers enphase iq7 hier wil ik wr nog 4 extra van aanschaffen. Groepen heb ik genoeg dus stroom is geen probleem.
Bijgevoegd diverse foto’s
Hier is de zon en schaduw te zien, foto is in februari gemaakt.
:strip_exif()/f/image/l9ICwXXnulgJbhQFRV9XPKqr.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/O6UvYbYuvzi1we8XEw7aBapz.png?f=fotoalbum_large)
Voorkant van het huis/ garage. Voorkant van het huis is de zuidkant
[ Voor 41% gewijzigd door jan011 op 02-06-2021 22:05 ]