Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Huis kopen (en eigen verkopen)

Pagina: 1
Acties:
  • 477 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DCB87
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 14-06 22:28
Hallo!

Zijn er nog meer mensen die naarstig op zoek zijn naar een ander huis en constant achter het net vissen?
Wellicht zelfs Tweakers die hun huis (onderhands) willen verkopen in de omgeving van Groningen? Misschien kunnen we elkaar helpen met tips of zelfs een koop bespreken.

Mijn tip voor huiszoekers;

Zorg dat je makelaars volgt op Instagram, want ze posten de huizen die ze in de verkoop zetten vaak een dag eerder op Instagram dan dat het huis op Funda komt. In deze tijd mag je zelfs al blij zijn met een bezichtiging, dus doe daar je voordeel mee! Dan zit je in ieder geval in het bied proces.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 18:08
Mijn tip voor huiszoekers; neem een aankoop makelaar die goed is ingevoerd in gebied waarin je zoekt.

Die weten al weken eerder wat er in de verkoop gaat kopen.

[Voor 23% gewijzigd door Sethro op 31-05-2021 22:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DCB87
Sethro schreef op maandag 31 mei 2021 @ 22:49:
Mijn tip voor huiszoekers; neem een aankoop makelaar die goed is ingevoerd in gebied waarin je zoekt.

Die weten al weken eerder wat er in de verkoop gaat kopen.
Weken eerder al! Dat had ik niet gedacht. Wellicht is dat dan wel de beste optie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 18:08
Ja mensen zetten niet van de ene op de andere dag een huis op Funda. Daar gaat een heel proces van intake, omschrijving, foto’s maken, juiste dag afwachten aan vooraf.

Dan is al wel bekend dat het eraan zit te komen. En zijn makelaars onderling al aan de slag.

[Voor 20% gewijzigd door Sethro op 31-05-2021 23:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 14:47
DCB87 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 22:55:
[...]

Weken eerder al! Dat had ik niet gedacht. Wellicht is dat dan wel de beste optie.
Sterker nog, meestal wordt dan onderling al afgedaan tussen de makelaars.
Weken is niet overdreven in deze denk ik.

10 x Jinko Solar 350Wp Full-Black | 3500Wp | GOODWE 3000D-NS | PVOutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DCB87
skai21 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 23:00:
[...]

Sterker nog, meestal wordt dan onderling al afgedaan tussen de makelaars.
Weken is niet overdreven in deze denk ik.
Dat klinkt logisch inderdaad. Ik was voor mijn gevoel nog niet vaak genoeg teleurgesteld bij de aankoop van een huis om een aankoopmakelaar in te schakelen, maar wellicht moet ik dat toch maar overwegen. Er is dan vast wel iets te regelen met mijn verkoopmakelaar. Wel vreemd dat ze daar zelf niet over beginnen dan. Wellicht komt dat nog wel als het te lang duurt voordat ik groen licht kan geven voor de verkoop van mijn eigen woning. Zit qua verkoop ook pas echt in de beginnende fase en uiteraard wil je pas op Funda als je bod op een ander huis is geaccepteerd, want huizen zijn binnen twee weken weg. Mensen staan echt in de rij..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 14:47
DCB87 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 23:04:
[...]

Dat klinkt logisch inderdaad. Ik was voor mijn gevoel nog niet vaak genoeg teleurgesteld bij de aankoop van een huis om een aankoopmakelaar in te schakelen, maar wellicht moet ik dat toch maar overwegen. Er is dan vast wel iets te regelen met mijn verkoopmakelaar. Wel vreemd dat ze daar zelf niet over beginnen dan. Wellicht komt dat nog wel als het te lang duurt voordat ik groen licht kan geven voor de verkoop van mijn eigen woning. Zit qua verkoop ook pas echt in de beginnende fase en uiteraard wil je pas op Funda als je bod op een ander huis is geaccepteerd, want huizen zijn binnen twee weken weg. Mensen staan echt in de rij..
Dat is de veilige weg inderdaad, andere weg is je huidige huis proberen voor een abnormaal bedrag te slijten met 6 maanden verhuistijd en dan met die grotere zak geld een huis kopen.
Meer risico, waarschijnlijk wel een groter huis als resultaat.

Als je eenmaal een huis op het oog hebt / gekocht hebt zul je sneller voor bod x gaan dan dat je nog prima woont.
Heb zelf wel eens zitten denken om mijn huis gewoon voor 1.25x de waarde online te gooien. Zit op een gewilde locatie, misschien komt er wel een gek voorbij :+

10 x Jinko Solar 350Wp Full-Black | 3500Wp | GOODWE 3000D-NS | PVOutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DCB87
skai21 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 23:09:
[...]

Dat is de veilige weg inderdaad, andere weg is je huidige huis proberen voor een abnormaal bedrag te slijten met 6 maanden verhuistijd en dan met die grotere zak geld een huis kopen.

Als je eenmaal een huis op het oog hebt / gekocht hebt zul je sneller voor bod x gaan dan dat je nog prima woont.
Heb zelf wel eens zitten denken om mijn huis gewoon voor 1.25x de waarde online te gooien. Zit op een gewilde locatie, misschien komt er wel een gek voorbij :+
Doen! Die gek komt er echt. Ik zit op 200% (appartement) als ik nu verkoop. Als je dat kunt verzilveren met een upgrade + gunstigere aflossing door de lage rente, dan ben je klaar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:38
DCB87 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 23:04:
[...]

Niet heel vreemd dat ze daar niet zelf over beginnen.

Als een aankoop makelaar hoort dat een huis op de markt komt dat past in het wensenpakket van een van zijn aankoop-klanten, dan is het zijn taak om ze daar over te informeren. Het kon wel eens gebeuren dat een makelaar meer dan 1 aankoop-klant had die geschikt was voor dat huis. Een beetje awkward dan. Maar 2 is nog geen ramp.

Maar op het moment hebben de meeste makelaars al zoveel woningzoekenden in hun bestand zitten die op zoek zijn naar een starter of eengezinswoning, dat het ethisch onverantwoord is om nieuwe klanten in die categorie aan te nemen. Daarom doen de meeste makelaars niet aan werving. En zullen veel nieuwe klanten gewoon moeten wijgeren.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:38
skai21 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 23:09:
[...]

Pas wel op... Om zo'n fantastische deal woont een collega nu al 4 jaar met zijn vrouw en dochter bij zijn schoonmoeder. Ondertussen is de markt zo ver gestegen dat hij eigenlijk alleen nog een flinke downgrade kan betalen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21:40

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

We hebben al een ervaringtopic over het kopen en verkopen van je woning, zie ook Ervaring met huis kopen - Deel 8 en Ervaringen met het verkopen van je woning

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True