[Ubiquiti netwerk] Valt frequent even weg

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenfehrmann
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-12-2023
Mijn vraag

Ik heb mijn huis vol hangen met Ubiqiti apparaten, zie spes hieronder. Ik ervaar dat de verbinding om de paar minuten kort even wegvalt of hart. Dit is erg irritant tijdens online videogesprekken en natuurlijk ook gamen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Setup: Router Ziggo (Giganet) in brugmodus. Volgende apparaten allemaal Ubiqiti en POE:

1. router in meterkast
2. daar direct achter 1 16 koorts switch met 1 AP
2.1 daarachter 1 kleine 5 poort switch met 1 AP (kantoor)
2.2 8 poorts switch (meterkast) met 1 AP (woonkamer)
2.3 8 poort switch met 2 AP (zolder en vliering)

AP UniFi AP-AC-Pro versie 4.3.28.11361
UniFi Security Gateway 3P versie 4.4.55.5377096
UniFi Switch 16 POE-150W versie 5.43.36.12724
UniFi Switch 8 POE-60W versie 5.43.36.12724
UniFi Switch Flex Mini versie 1.8.4.674
UniFi Switch 8 POE-150W versie 5.43.36.12724

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Alle automatische zaken zoals AI, updaten, monitoren, etc uit te zetten. Ik ben niet echt bekend met wat Mac adres is dus heb dat niet aangepast.

Benieuwd naar de reacties.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-07 16:19
Valt je wifi signaal weg? Of blijft het signaal prima en kun je niets op je interne netwerk bereiken?

Maakt het nog uit via welk accesspoint? Of heb je alleen wifi via de Ubiquiti?

Of heb je dit ook via het bekabelde netwerk?

Heb je al onderzocht welke delen van je interne netwerk niet kunt bereiken?

Of ben je alleen de verbinding met internet kwijt en is je interne netwerk wel bereikbaar?

Zomaar wat vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
En kijk even naar de kwaliteit van de bekabeling. Hier ook een wegvallend AP gehad die dan na een uur weer reconnect. Bleek een CCA kabel te zijn, vervangen en probleem was over.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenfehrmann
Ophidian schreef op maandag 31 mei 2021 @ 22:00:
En kijk even naar de kwaliteit van de bekabeling. Hier ook een wegvallend AP gehad die dan na een uur weer reconnect. Bleek een CCA kabel te zijn, vervangen en probleem was over.
Goedemorgen, ik heb bijna overal Cat 6 kabels aangebracht dus ik vermoed dat dit het niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenfehrmann
rookie no. 1 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 21:56:
Valt je wifi signaal weg? Of blijft het signaal prima en kun je niets op je interne netwerk bereiken?

Maakt het nog uit via welk accesspoint? Of heb je alleen wifi via de Ubiquiti? Ik heb alleen wifi via Ubiciti

Of heb je dit ook via het bekabelde netwerk? Dat heb ik ook, die valt ook af en toe weg

Heb je al onderzocht welke delen van je interne netwerk niet kunt bereiken? Ik weet niet hoe, ik heb het idee dat hele netwerk af en toe een hikje heeft

Of ben je alleen de verbinding met internet kwijt en is je interne netwerk wel bereikbaar? Klopt

Zomaar wat vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenfehrmann
Ik krijg de laatste tijd deze foutmeldingen: This device is not able to connect to the internal STUN server on your Controller. Please check if the device is able to reach the STUN server on port 3478

Wie weet wat het betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenfehrmann
Kan het wellicht iets te maken hebben met de DNS: https://community.ziggo.n...et/DNS-servers/td-p/13744

Ik ben hier niet heel bekend mee maar kom het wel steeds tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
koenfehrmann schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:52:
[...]

Goedemorgen, ik heb bijna overal Cat 6 kabels aangebracht dus ik vermoed dat dit het niet is.
Cat6 zegt niks over CCA of koper.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:47
Ik ben ook niet meer zo te spreken over de Ubiqiti APs. Ik heb ook regelmatig (1x per 2 maanden) dat er 1 op offline gaat. Deze kan ik dan ook niet meer via de controller rebooten, alleen stroom erop & eraf helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenfehrmann
Ophidian schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:24:
[...]

Cat6 zegt niks over CCA of koper.
help me even, is dat de aansluiting vanuit de meterkast naar Ziggo modem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

CCA = Copper Clad Aluminium, oftewel je hebt dan een alu kabel met een laagje koper er omheen, in plaats van volkoperen kabels. Dat scheelt nogal ;)
zie ook Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenfehrmann
The Eagle schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:33:
CCA = Copper Clad Aluminium, oftewel je hebt dan een alu kabel met een laagje koper er omheen, in plaats van volkoperen kabels. Dat scheelt nogal ;)
zie ook Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels
Interessant, waar zit deze kabel? Voor de Ziggo router?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 09:24
PheraX schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:30:
Ik ben ook niet meer zo te spreken over de Ubiqiti APs. Ik heb ook regelmatig (1x per 2 maanden) dat er 1 op offline gaat. Deze kan ik dan ook niet meer via de controller rebooten, alleen stroom erop & eraf helpt.
Dat is zo gekomen sinds firmware 5.43.23.x. Wellicht sinds hun overgang naar de nieuwe interface etc. 't Is al iets verbeterd sinds 5.43.36.x, maar het komt nog voor. Gemiddeld 1 keer per 2 weken moet ik een access point rebooten (in het beste geval), of volledig uit het systeem halen en resetten (in het slechtste geval). Heeft op zich niets met de access points te maken, die van mij gebruik ik al 2 jaar zonder problemen, pas sinds 5.43.23.x zijn de problemen gestart. Ik ga ervan uit dat, als ze het konden stuk maken, dat ze het dan ook kunnen fixen. |:( (maar toegegeven, het duurt lang)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koenfehrmann
koenfehrmann schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:31:
[...]

mmmm stomme vraag, gaat over de netwerkkabels zelf zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 09:24
koenfehrmann schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:31:
[...]

Kan eender welke netwerk kabel zijn. Best allemaal checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier ook problemen met 5.43.36, haal geen stabiele verbinding meer, terwijl dat altijd (lees: 5 jaar lang) genieten was.

Enige probleem was een tijd lang het niet kunnen vinden van Google producten zoals Nest en Mini’s voor Spotify Connect. Bovendien vaak bij diezelfde producten een zeer lage WiFi ervaring 60-70%.

Nu firmware weer gedowngrade naar 4.3.28 en hopen dat het weer stabieler is.

Kia EV3 GT-Line LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  Home  CarPlay  MagSafe  AirTags

Pagina: 1