Telefoonstopcontact verfraien

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luisindewolken
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 29-05-2021
Hallo,

In mijn nieuwe woning is een oeroud telefoonstopcontact met een heel lelijk frontje. We zijn niet van plan om het stopcontact te gebruiken. Waarmee zou ik dit kunnen wegwerken? Liefst gewoon een ander (mooier) plastic/metalen ding dat ik eroverheen kan schroeven. Googelen heeft niets nuttigs opgeleverd.

Binnenkant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NA69jftg7ryUhX5BjgaoshZWINw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5idWF171fEj9BE9kAY14bouE.jpg?f=fotoalbum_large

Frontje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6GMIEuGSeM9UwIcGCwoWBxLiUTo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BDMb42KExtUyAJHS9jLr0qTp.jpg?f=fotoalbum_large

Alvast dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:12
Volgens mij zijn daar afdekplaten voor. Of gewoon vervangende varianten.

https://www.google.com/se...oCyYOqvEbSOjLsPm6O02A46:0

@WVL_KsZeN er zit een schroefje bovenin. Dus op zich klopt het wel. Wijzelf hebben overigens wel zoiets als wat jij aan geeft.

[ Voor 76% gewijzigd door Arunia op 29-05-2021 19:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:47
Gewoon 2 blindplaten erop. Maar volgens mij mis je een metalen frame.

Kun je het frame dat er zit eens een beetje schoonmaken zodat je kunt zien wat voor schroefgaten er zitten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qx97aE1bdSpd8QIcUo9VmRtGgU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JVnOtYIZlk67jLf7ujbm9lyJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pyPpPqJEoYpBCya0FVU-Eyfkpak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CdRekhDf5QPT4dWpmzJg1aEC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door WVL_KsZeN op 29-05-2021 20:57 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02:58

EiT

Dicht maken en over schilderen.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-07 14:38
bij mij kam het allemaal niet goed uit. ik heb een nieuw framepje gemaakt.
(een stukje metaal met 4 gaatjes. en wat bouten en moerjes. m3 of m4.)
en dat zit tussen de blindplaat en de netwerk aansluting. eigen lijk net als de foto,
boven en onder kan je hem gewoon vast schroeven met de gaatjes welke in het inbouw materiaal zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-07 17:07

krvabo

MATERIALISE!

Plastic licht opschuren en in dezelfde kleur als de muur verven?

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nirgilis
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-07 20:55
EiT schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 19:58:
Dicht maken en over schilderen.
En het ISRA-punt permanent verbergen? Al heb je het nu niet nodig, is het wel verstandig om je telefoonlijn beschikbaar te houden. Voor jezelf en toekomstige bewoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllInOneNerd
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-11-2021
Mijn oplossing hiervoor zou zijn om de kabel los te maken, op te krullen en dan een kartonnen plaatje op maat te knippen en die in het gat te drukken zodat de kabel daar achter vast zit. En dan er over heen plamuren en verven.

Dan is het netjes weggewerkt en blijft de telefoonlijn beschikbaar.

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:48

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Alles eruit halen, kabel oprollen. Dan scoor je twee blindplaten en een dubbel afdekraam.
Let er wel op dat je blindplaten klemmen hebben, je hebt immers niets om ze aan vast te schroeven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KX0t4U0py3I9yXfHWZ-f072Trik=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DsBi8vBSEsWxVvUYDGmd8jrx.jpg?f=user_large
Aandachtspuntje: isra is minder hoog dan 2xinbouwdoos, maar het past prima.

[ Voor 38% gewijzigd door teacher op 29-05-2021 22:23 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-07 22:46
Heb je een kruipruimte? Ik had laatst hetzelfde probleem. Netjes het stopcontact losgehaald, en de kabel in de kruipruimte opgerold. Het gat vervolgens opgevuld met cement en dichtgestuct. Ik denk niet dat KPN ooit nog iets met die kabel gaat doen, maar mochten ze dat toch wel willen dan ligt ie daar netjes te wachten. Onderweg komt ie ook nog langs de meterkast, dus eventueel kan ik 'm ook altijd daar nog termineren.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:06
nirgilis schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:04:
[...]

En het ISRA-punt permanent verbergen? Al heb je het nu niet nodig, is het wel verstandig om je telefoonlijn beschikbaar te houden. Voor jezelf en toekomstige bewoners.
Indien je de muur gaat stucen is het meer permanent, indien er behang overheen gaat kun je het ook gewoon afdekken en verbergen. Klein plaatje erop, afplakken, behang erover en weg ermee. Zo heb ik deze punten hierin huis ook gewoon weggewerkt.

En laten we wel wezen, KPN faseert per 2023 de koperleidingen geheel uit. Dus de kans dat deze ISRA punten in woningen, waar nu ongebruikt, ooit nog nut gaan vinden als ISRA punt, is nagenoeg nul als je het mij vraagt. Dus indien je weet dat je tot in ieder geval 2023 blijft zitten waar je zit, heeft het echt geen meerwaarde om de aansluiting te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-07 10:10
psychodude schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:18:
[...]

En laten we wel wezen, KPN faseert per 2023 de koperleidingen geheel uit.
Euh, alleen waar ze glasvezel leveren lijkt me. Anders moeten ze nog behoorlijk vaart maken.

https://www.kpn-wholesale...band/uitfaseren-koper.htm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nirgilis
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-07 20:55
psychodude schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:18:
[...]

Indien je de muur gaat stucen is het meer permanent, indien er behang overheen gaat kun je het ook gewoon afdekken en verbergen. Klein plaatje erop, afplakken, behang erover en weg ermee. Zo heb ik deze punten hierin huis ook gewoon weggewerkt.

En laten we wel wezen, KPN faseert per 2023 de koperleidingen geheel uit. Dus de kans dat deze ISRA punten in woningen, waar nu ongebruikt, ooit nog nut gaan vinden als ISRA punt, is nagenoeg nul als je het mij vraagt. Dus indien je weet dat je tot in ieder geval 2023 blijft zitten waar je zit, heeft het echt geen meerwaarde om de aansluiting te bewaren.
Het is niet alsof er in 2023 overal glasvezel ligt (I wish), dus dat uitfaseren duurt nog wel even, zoals hierboven ook aangegeven. We weten van de TS niet of het een huur of koopwoning betreft. Zeker in het eerste geval is een ISRA verstoppen niet acceptabel. Maar ook bij een koopwoning zijn er situaties waarin je toch het huis gaat verkopen. Dan is een verborgen ISRA echt wel een gebrek.

In die context is de nette oplossing om het af te dekken, of met een mooier aansluitpunt, of met een blindplaat. Onzichtbaar wegwerken is gewoon slecht advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:06
Zwartoog schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:18:
[...]

Euh, alleen waar ze glasvezel leveren lijkt me. Anders moeten ze nog behoorlijk vaart maken.

https://www.kpn-wholesale...band/uitfaseren-koper.htm
Vanaf had ik eigenlijk inderdaad moeten schrijven ja. Desalniettemin. Nederland heeft op dit moment al bijna 50% van de woningen aangesloten op glasvezel, en de komende jaren is de planning dat dit aantal snel zal gaan toenemen. Is je koper aansluiting in 2023 nog niet uit gefaseerd, is het zeer aannemelijk dat het niet al te lang meer zal gaan duren daarna.

offtopic:
KPN is namelijk redelijk vaart aan het maken. Het huidige plan is binnen 5 jaar 80% van de aansluitingen in Nederland glasvezel via KPN: nieuws: KPN en pensioenfonds gaan glasvezel aanleggen bij 700.000 huishoudens...

Het punt blijft dan ook redelijk onveranderd. De use-case voor deze aansluitingen raakt gewoonweg verloren. De kans dat iemand die nu in een voor hem of haar nieuwe woning zo'n oude aansluiting weg gaat werken, hiermee de woning doorverkoopt of naar een volgende huurder laat gaan voordat de aansluiting obsoleet is geworden, zal dan ook met de dag simpelweg steeds kleiner worden.
nirgilis schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:46:
Het is niet alsof er in 2023 overal glasvezel ligt (I wish), dus dat uitfaseren duurt nog wel even, zoals hierboven ook aangegeven. We weten van de TS niet of het een huur of koopwoning betreft. Zeker in het eerste geval is een ISRA verstoppen niet acceptabel. Maar ook bij een koopwoning zijn er situaties waarin je toch het huis gaat verkopen. Dan is een verborgen ISRA echt wel een gebrek.

In die context is de nette oplossing om het af te dekken, of met een mooier aansluitpunt, of met een blindplaat. Onzichtbaar wegwerken is gewoon slecht advies.
In het geval van een huurwoning waar je het verstopt achter het behang is het geen enkel probleem. Behang er weer gewoon af aan het einde van de rit en klaar, mocht de verhuurder de aansluiting graag zichtbaar terug hebben. En indien je het met een dun laagje gips verborgen hebt, is het nu ook weer niet zo dat mocht je het snel weer gaan verkopen of als huurder vertrekken, het onvindbaar is. Je weet echt wel binnen een klein aantal jaartjes dat nog resteert waar de aansluiting ongeveer gezeten heeft, en kunt het prima uitkloppen. Gipslaagje verwijderen en dat 'verborgen gebrek' is weer terug. Terughalen binnen een muur na stuccen, is wat minder mooi in een koopwoning. Maar ook niet onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimi-Alonso
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Wij hebben er een dichte afdekplaat op zitten. Deze had eerst ook zo'n 'vergeelde' kleur. We hebben het strak wit gespoten met verfspray van de Action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-07 14:37

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Ik zou het dichtmaken met een deksel (van een inbouwdoos) met een chipje erachter. Doen ze ook met stopcontacten. Dan kun je het later terug vinden.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 04-07 10:03
Verborgen gebrek vanwege een ISRA punt wat niemand meer gebruikt? Zo ken ik er nog wel een paar. Bij een koopwoning gewoon leegmaken en stucen, gipsen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 07:42
Als je het helemaal officieel wilt, deze zien te scoren: https://www.kpnwebshop.co...ering)-10-stuksper-doos/2

Had ze als oud telecom monteur zat liggen, wie weet ken je iemand? Maar waarschijnlijk is een van bovenstaande oplossingen voor jou makkelijker:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mocht je de telefoondraad kunnen terugtrekken naar de kruipruimte of iets dergelijks dan dat gewoon doen. Vervolgens elektra draad erin knallen en je hebt een extra dubbel stopcontact voor handen op die plek.
Pagina: 1