Ik heb een mysterie op te lossen, en dat is niet makkelijk gebleken. Er lopen een 2-tal loze electra leidingen vanuit de meterkast naar ergens in huis, waarschijnlijk 1 naar de 1e verdieping en 1 naar de zolder (niet de keuken weet ik zeker). Inmiddels heb ik al van alles geprobeerd om deze te vinden middels:
- logisch nadenken
- kijken in dozen
- afstand meten van trekveer in buis en dan opties nagaan
- vloerbekleding op punten op de zolder weggehaald en helemaal langs de kant voor zoeken loze buis
- metalen trekveer en geluid maken en zo proberen te vinden
- zg tokveer geleend en met ontvanger zolder afgescand
- stofzuiger op de buis en proberen te horen waar hij aanzuigt/piept
Allemaal zonder resultaat.
Maar ik heb een loze leiding van onder naar boven nodig, en die ligt er volgens mij, maar ik kan ze niet vinden.
Rook kan een optie zijn, maar hoe krijg je voldoende rook in de pijp naar boven?
Compressor kan ook (itt stofzuiger, die ben ik aan het proberen te regelen)
Maar wat ik eigenlijk het beste kan gebruiken is een trekveer met een zoemer erop, zodat ik weet op welke verdieping en in welke hoek ik moet zoeken. Nog beter, zoemer + sensor, zodat ik ook gerichter kan zoeken.
Wellicht heeft een van jullie hier een briljant idee of een oplossing, dat zou ik erg gaaf vinden!
Cheers!
- logisch nadenken
- kijken in dozen
- afstand meten van trekveer in buis en dan opties nagaan
- vloerbekleding op punten op de zolder weggehaald en helemaal langs de kant voor zoeken loze buis
- metalen trekveer en geluid maken en zo proberen te vinden
- zg tokveer geleend en met ontvanger zolder afgescand
- stofzuiger op de buis en proberen te horen waar hij aanzuigt/piept
Allemaal zonder resultaat.
Maar ik heb een loze leiding van onder naar boven nodig, en die ligt er volgens mij, maar ik kan ze niet vinden.
Rook kan een optie zijn, maar hoe krijg je voldoende rook in de pijp naar boven?
Compressor kan ook (itt stofzuiger, die ben ik aan het proberen te regelen)
Maar wat ik eigenlijk het beste kan gebruiken is een trekveer met een zoemer erop, zodat ik weet op welke verdieping en in welke hoek ik moet zoeken. Nog beter, zoemer + sensor, zodat ik ook gerichter kan zoeken.
Wellicht heeft een van jullie hier een briljant idee of een oplossing, dat zou ik erg gaaf vinden!
Cheers!