We hebben 3 bedrijven over de vloer gehad. Eigenlijk hebben we nu 1 partij over waar we ze aan willen schaffen. Hebben daar ook het beste gevoel over.
1 bedrijf bood namelijk 7 zonnepanelen aan maar maar 1 omvormer. Uhm als er dan met 1 zonnepaneel iets is dan gaat dat niet goed en moet je veel moeite doen om te kijken om welke het gaat.
Nu heb ik wel jullie advies nodig aangezien er 2 keuzes zijn en ik ook nog wat vragen heb.
Zelf ben ik niet zo technisch. Dat wil ik maar even gezegd hebben. Maar ja ook niet echt heel erg want ben een vrouw
Even wat voorinformatie.
In 2019 verbruikten wij 1807 kwh aan stroom
In 2020 was dat 2525 kwh Dat komt voornamelijk omdat mijn man thuis was en ik volledig thuis werkte (continue laptop en beeldscherm aan).
En denk ik ook wel omdat we een grote vriezer erbij hebben gekocht.
Nu is de situatie zo dat mijn man nu werkt en ik nog wel steeds thuis werk. Mochten we weer naar het werk mogen dan mag ik nog 1 dag thuiswerken. En ik ben 1 dag in de week vrij, werk 32 uur.
Wij hebben nu wel overal LEDlampen ingedraaid en de apparaten die we niet gebruiken van stroom afgehaald.
Tevens boven HR++ glas laten plaatsen (was enkel glas) en kunsstof kozijnen.
Vraag 1: je kunt een birdblocker optioneel erop laten monteren. Is dat verstandig?
Hier zitten alleen maar duiven. De adviseur zei al: de kans dat ze met een birdblocker eronder gaan zitten is nog steeds aanwezig. Duiven gaan er zeker niet onder zitten.
Vraag 2: welke zonnepanelen kunnen we het beste kiezen en waarom?
Keuze 1: 6 LG Solar zonnepanelen van 375 WP. Er wordt verwacht dat de 6 zonnepanelen het eerste jaar circa 1.986 kWh produceren.
OMSCHRIJVING AANTAL
LG Solar zwarte monokristallijn zonnepaneel van 375 Wp 6
SolarEdge SE2200H omvormer 1
SolarEdge P404 Power optimizer 6
Van der Valk bevestigingssysteem 1
Bekabeling en toebehoren 1
Arbeid 1
Verwijderen van ontluchtingspijpje en monteren van een ventilatiepan 1
Begeleiden van terug vragen van de btw 1
Werkschakelaar 2 polig 1
Aardlekautomaat 2p B16 300mA (1-fase groep) 1
Dit alles komt op een totaalprijs van € 3.710,95 exclusief 21% BTW
Totaalprijs: € 4.490,25 inclusief 21% BTW
Keuze 2: 6 Canadian Solar van 365 WP. Er wordt verwacht dat de 6 zonnepanelen het eerste jaar circa 1.933 kWh produceren.
OMSCHRIJVING AANTAL
Canadian Solar zwart monokristallijn zonnepaneel van 365 Wp 6
SolarEdge P505 Power optimizer 6
Arbeid 1
Werkschakelaar 2 polig 1
Verwijderen van ontluchtingspijpje en monteren van een ventilatiepan. 1
Dit alles komt op een totaalprijs van € 3.110,59 exclusief 21% BTW.
Totaalprijs: € 3.763,81 inclusief 21% BTW.
Vraag 3:
Ook kunnen ze de meterkast vernieuwen. Nu hebben we een oude. Geen idee of die al vanaf 1983 vervangen is
De prijs daarvoor is 625 euro exclusief 21% BTW. Het gaat om een Hager meterkast
Is het verstandig om dat gelijk mee te doen? Ze leggen niet alleen zonnepanelen maar hebben ook een afdeling elektriciteit. Is een lokaal bedrijf.
Dak is 40,5 graden
Doel is om zo veel mogelijk eigen energie op te wekken.
Ik verwacht dus volgend jaar wel weer minder verbruik omdat ik dan weer 3 dagen naar het werk ben, en mijn man werkt ook weer.
Volgens de ander partij kunnen er maar 7 zonnepanelen op. En deze partij kan wel 7 zonnepanelen erop leggen maar kiezen vaak voor een even aantal omdat dat ook mooier is.
Foto's
Dak. Je ziet dus dat het huis links verder naar achteren staat (is onze achtertuin) waardoor schaduw
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nSfWwaDWbwL3qKx8A33zJzIL.jpg?f=user_large)
Het onderste linker pijpje is het loze pijpje. Die ging voorheen naar waar het gasfornuis was. Maar de keuken is nu helemaal veranderd en dat pijpje niet meer nodig.
Meterkast nu
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rmWTKl2kT8OTOtLqrIW2yx5h.jpg?f=user_large)
1 bedrijf bood namelijk 7 zonnepanelen aan maar maar 1 omvormer. Uhm als er dan met 1 zonnepaneel iets is dan gaat dat niet goed en moet je veel moeite doen om te kijken om welke het gaat.
Nu heb ik wel jullie advies nodig aangezien er 2 keuzes zijn en ik ook nog wat vragen heb.
Zelf ben ik niet zo technisch. Dat wil ik maar even gezegd hebben. Maar ja ook niet echt heel erg want ben een vrouw
Even wat voorinformatie.
In 2019 verbruikten wij 1807 kwh aan stroom
In 2020 was dat 2525 kwh Dat komt voornamelijk omdat mijn man thuis was en ik volledig thuis werkte (continue laptop en beeldscherm aan).
En denk ik ook wel omdat we een grote vriezer erbij hebben gekocht.
Nu is de situatie zo dat mijn man nu werkt en ik nog wel steeds thuis werk. Mochten we weer naar het werk mogen dan mag ik nog 1 dag thuiswerken. En ik ben 1 dag in de week vrij, werk 32 uur.
Wij hebben nu wel overal LEDlampen ingedraaid en de apparaten die we niet gebruiken van stroom afgehaald.
Tevens boven HR++ glas laten plaatsen (was enkel glas) en kunsstof kozijnen.
Vraag 1: je kunt een birdblocker optioneel erop laten monteren. Is dat verstandig?
Hier zitten alleen maar duiven. De adviseur zei al: de kans dat ze met een birdblocker eronder gaan zitten is nog steeds aanwezig. Duiven gaan er zeker niet onder zitten.
Vraag 2: welke zonnepanelen kunnen we het beste kiezen en waarom?
Keuze 1: 6 LG Solar zonnepanelen van 375 WP. Er wordt verwacht dat de 6 zonnepanelen het eerste jaar circa 1.986 kWh produceren.
OMSCHRIJVING AANTAL
LG Solar zwarte monokristallijn zonnepaneel van 375 Wp 6
SolarEdge P404 Power optimizer 6
Arbeid 1
Verwijderen van ontluchtingspijpje en monteren van een ventilatiepan 1
Werkschakelaar 2 polig 1
Dit alles komt op een totaalprijs van € 3.710,95 exclusief 21% BTW
Totaalprijs: € 4.490,25 inclusief 21% BTW
Keuze 2: 6 Canadian Solar van 365 WP. Er wordt verwacht dat de 6 zonnepanelen het eerste jaar circa 1.933 kWh produceren.
OMSCHRIJVING AANTAL
Canadian Solar zwart monokristallijn zonnepaneel van 365 Wp 6
SolarEdge P505 Power optimizer 6
Arbeid 1
Werkschakelaar 2 polig 1
Verwijderen van ontluchtingspijpje en monteren van een ventilatiepan. 1
Dit alles komt op een totaalprijs van € 3.110,59 exclusief 21% BTW.
Totaalprijs: € 3.763,81 inclusief 21% BTW.
Vraag 3:
Ook kunnen ze de meterkast vernieuwen. Nu hebben we een oude. Geen idee of die al vanaf 1983 vervangen is
De prijs daarvoor is 625 euro exclusief 21% BTW. Het gaat om een Hager meterkast
Is het verstandig om dat gelijk mee te doen? Ze leggen niet alleen zonnepanelen maar hebben ook een afdeling elektriciteit. Is een lokaal bedrijf.
Dak is 40,5 graden
Doel is om zo veel mogelijk eigen energie op te wekken.
Ik verwacht dus volgend jaar wel weer minder verbruik omdat ik dan weer 3 dagen naar het werk ben, en mijn man werkt ook weer.
Volgens de ander partij kunnen er maar 7 zonnepanelen op. En deze partij kan wel 7 zonnepanelen erop leggen maar kiezen vaak voor een even aantal omdat dat ook mooier is.
Foto's
Dak. Je ziet dus dat het huis links verder naar achteren staat (is onze achtertuin) waardoor schaduw
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nSfWwaDWbwL3qKx8A33zJzIL.jpg?f=user_large)
Het onderste linker pijpje is het loze pijpje. Die ging voorheen naar waar het gasfornuis was. Maar de keuken is nu helemaal veranderd en dat pijpje niet meer nodig.
Meterkast nu
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rmWTKl2kT8OTOtLqrIW2yx5h.jpg?f=user_large)
[ Voor 25% gewijzigd door Engeltje1981 op 28-05-2021 09:46 ]
:strip_exif()/f/image/jnw4kYhXN0bgYul7bGsIhsdm.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/mW0peYUwpxjnZzlhR2Tu2MVm.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/XOAv9nf5GaPR0Almekkh6okm.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/QHv7lJEAKvcEO6ZLuxg8AshP.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/0ubjWI9h6FyZgqj8s9F72Nve.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/eBdytVrRW0CyoVXfLtKLqcI9.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/78vQef3xhpiouT2xc6bl7nno.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/BurlCBKhU0iqUaqLziypA9AH.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Iom5reFrxWBMVRIyaAnljrL0.jpg?f=fotoalbum_large)