Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:32
Ik zoek een?
Smartphone. Ik heb nu een Huawei P20 lite waarvan de accu nog top is, maar de prestaties lopen hard terug en het scherm is stuk.

Wat is je budget?
400-600 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil mijn telefoon gebruiken voor de gangbare zaken + de bediening van mijn Insta360 One R en mijn Drone (DJI). Met name de insta360 vraagt veel rekenkracht, de drone vraagt om een goed helder scherm dat bij goed zonlicht zichtbaar is. Mijn wensenlijstje is dan ook, op volgorde van belangrijk naar minder belangrijk:

- Android
- Moet goed samen gaan met mijn drone en camera (krachtige processor + helder scherm)
- Privacy, veiligheid en bloatware: Veel van de eerste twee, niets van het laatste. Samsung valt daarmee af voor mij (ongewenste advertenties bijvoorbeeld)
- Goede accu
- vingerafdrukscanner aan de achterzijde

Niet belangrijk:
- Camera
- Design
- 5G

Wat heb je zelf al gevonden?
- Oneplus Nord: Geen idee hoeveel China mee kijkt met deze telefoon
- Motorola Edge (eigenlijk te duur)
- Pixel 4A: Niet krachtig genoeg?
- Nokia 8.3: Wat lower specs?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je de 5G versie neemt van alle, hebben ze dezelfde processor (4G versies zijn zwakker). Zie hier in de pricewatch ze naast elkaar ter vergelijking:
https://tweakers.net/pric...;1587078;1549604;1615306/

Op basis van dit vergelijk zou ik voor de Nord gaan, simpelweg voor de betere helderheid buiten wat denk ik met je drone wel fijn is.
Anders de Nokia 8.3 vanwege de prijs en grootste accu.

[ Voor 7% gewijzigd door swhnld op 26-05-2021 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:27

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ongewenste ads bij samsung? Wat doen ze dan als ik vragen mag, was zelf net samsung aan t overwegen

Alles van een direct chinese fab zou ik meteen afschrijven, dus oneplus ook

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Vreemd, bij mijn a52 totaal geen ongewenste ads. Eigenlijk bijna geen bloatware meer. Als je Bixby bloatware mag noemen. Ik zal toch eens kijken naar de a52/a72 hoor. Is niets voor niets een verkoop topper op de midrange markt.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
vectormatic schreef op zondag 30 mei 2021 @ 18:50:
Ongewenste ads bij samsung? Wat doen ze dan als ik vragen mag, was zelf net samsung aan t overwegen

Alles van een direct chinese fab zou ik meteen afschrijven, dus oneplus ook
Samsung heeft in het verleden wel eens een product announcement gepushed van een nieuwe telefoon van hunzelf. Dat is een soort van reclame, dus...
Het is niet dat je een reclame voor schoenen of zo in je instellingen kan zien wat sommige merken wel doen.
Op zich valt reclame wel mee hier in de EU met de mdellen voor deze markt. Maar specifieke Chinese roms is heel wat anders, die zitten er vaak vol mee, echter missen ook de app store, dus erg onhandig voor hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:27

vectormatic

Warlock of the doorlock

swhnld schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:13:
[...]

Samsung heeft in het verleden wel eens een product announcement gepushed van een nieuwe telefoon van hunzelf. Dat is een soort van reclame, dus...
Het is niet dat je een reclame voor schoenen of zo in je instellingen kan zien wat sommige merken wel doen.
Op zich valt reclame wel mee hier in de EU met de mdellen voor deze markt. Maar specifieke Chinese roms is heel wat anders, die zitten er vaak vol mee, echter missen ook de app store, dus erg onhandig voor hier.
thx! wel enigszins irritant, maar inderdaad geen huge deal. Echte 3rd party reclame in je OS zou ik ook compleet onaccaptabel vinden

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
Die pushberichten vind ik al behoorlijk hinderlijk. Voorgeïnstalleerde apps die lastig te verwijderen zijn valt daar ook onder (eerdere ervaringen met Samsung toen dergelijke apps nog helemaal niet te verwijderen waren) en het achteraf aanpassen van software op smart TV's om alsnog reclame te laten zien. Samengevat: Geen goed gevoel bij Samsung.

Mijn Huawei haperde weer aardig dit weekend. Dus ik ben weer in de telefoons gedoken. Als ik de reviews van de Oneplus Nord en 8T lees, kom ik echt dingen tegen waar ik helemaal op af knap (ondersteuning/updates). Nokia x20: slechte youtube reviews.
Samsung Edge: Matige SOC, slechte ondersteuning/updates
Pixel 4a: matige prijs-kwaliteid verhouding
Sony Xperia 10 II: Slechte Tweaker reviews

Welke modellen mis ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@supersoco80 je hebt alle gangbare merken afgeschreven op hun software.
Blijven 3 opties over:
  1. iPhone
  2. Eisen bijstellen
  3. Custom rom
.

Ik zou custom rom kiezen met een Xiaomi telefoon, simpel omdat die de meeste hardware voor het minste geld levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

supersoco80 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:36:
Die pushberichten vind ik al behoorlijk hinderlijk. Voorgeïnstalleerde apps die lastig te verwijderen zijn valt daar ook onder (eerdere ervaringen met Samsung toen dergelijke apps nog helemaal niet te verwijderen waren) en het achteraf aanpassen van software op smart TV's om alsnog reclame te laten zien. Samengevat: Geen goed gevoel bij Samsung.

Mijn Huawei haperde weer aardig dit weekend. Dus ik ben weer in de telefoons gedoken. Als ik de reviews van de Oneplus Nord en 8T lees, kom ik echt dingen tegen waar ik helemaal op af knap (ondersteuning/updates). Nokia x20: slechte youtube reviews.
Samsung Edge: Matige SOC, slechte ondersteuning/updates
Pixel 4a: matige prijs-kwaliteid verhouding
Sony Xperia 10 II: Slechte Tweaker reviews

Welke modellen mis ik?
Puur uit interesse, hoe lang geleden was dit?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
jaartje of 4? Dus misschien dat het ten onrechte is blijven hangen, maar het is absoluut blijven hangen.

Ik snap dat ik het onmogelijke vraag in dit topic, maar ik hoop er op deze manier zo dicht mogelijk bij te komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrie Post
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-09-2022
Twijfel tussen s21 en zenfone 8. Is sd888 aanmerkelijk sneller dan e2100? Is de fp sensor vd zenfone 8 echt een probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jurrie Post schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 23:37:
Twijfel tussen s21 en zenfone 8. Is sd888 aanmerkelijk sneller dan e2100? Is de fp sensor vd zenfone 8 echt een probleem?
In tegenstelling tot de S20 serie waar de SD 20 procent sneller was dan Exynos ontloopt dat elkaar niet veel bij de S21 serie.
Er is een apart draadje daarover op het forum:
Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
Pagina: 1