Blogpost over devmachines voor kantoor - wat is interessant?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
RielN schreef op zondag 30 mei 2021 @ 09:24:
Ik heb hier wel een goede indruk achter gelaten 😔
Don't worry. Je vraagt het tenminste. Je hebt nu door, doordat je tenminste gevraagd hebt, dat je verkeerd zat (of in ieder geval t.o.v. je OP waar je veel meer 'pro' chromebox was). Fouten maken doen we allemaal, het is belangrijk hoe we er mee om gaan. Het grote probleem is dat bij veel bedrijven dit soort fouten door management nooit 'ontdekt' worden omdat ze niet vragen, en alleen maar zien dat devs ontevreden zijn en vertrekken.

Dus door te vragen, heb je je eigen aannames kunnen toetsen.

Wat ik wel kwijt wil; je kreeg vrij allergische reacties omdat wat je in je OP aangaf heel anders is dan wat je nu zegt:
Recent zijn we, tot veel tevredenheid van onze developers, overgestapt naar Chromeboxen voor webdevelopment.
Is wel ff wat anders dan je verhaal nu:
Het algemene beeld is dat de Chromebox geen serieus alternatief is. De insteek van dit topic was om dit goed onderbouwd te kunnen beschrijven.
Het is prima om fouten te maken. Ik krijg alleen wel een beetje het gevoel dat je nu je verhaal een beetje aan het verdraaien bent. Het is wat moeilijk te geloven dat het Dinsdag toen je postte ook geen serieus alternatief was.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Oops, omschrijven of weerleggen. Ik wil zeggen, als ik concreet zaken naast elkaar ga leggen kán dat eruit komen. Dat was onhandig geformuleerd.

De developers zijn tevreden, anders had ik nooit het idee gehad er iets over te schrijven. Ik kan nu wel meer zaken verifiëren bij onze mensen.

[ Voor 33% gewijzigd door RielN op 30-05-2021 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
RielN schreef op zondag 30 mei 2021 @ 09:24:
Ik heb hier wel een goede indruk achter gelaten 😔
Dat je als werkgever op kosten probeert te besparen begrijp ik, maar dit is simpelweg niet de manier.

Mijn werkgever heeft bijvoorbeeld een kantoorpand gekocht, zodat hij het niet meer hoeft te huren. Dat scheelt ook al behoorlijk in het budget. En als mensen veel thuiswerken kun je wellicht ook met een kleinere kantoorruimte af.

Maar je kunt dus beter niet beknibbelen op productiviteit / tools dat jouw personeel nodig heeft om zijn / haar werk te doen.

PS
En je moet uitkijken m.b.t. hoelang je verwacht dat hardware meegaat. Wij kopen liever hardware die op dit moment misschien sneller is dan absoluut noodzakelijk, maar daardoor lang meegaat dan dat we hardware kopen die alleen op dit moment voldoet en je straks volgend jaar alweer kunt gaan vervangen.

Goedkoop is uiteindelijk duurkoop.

[ Voor 21% gewijzigd door Lethalis op 30-05-2021 12:58 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:29

Yucon

*broem*

RielN schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:34:
Mijn medewerkers kennen dit topic ook trouwens dus wat dat betreft is het zeker waardevol 🙂
En wat is hun mening over de heersende mening hier?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
RielN schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:34:
Daarnaast, buiten een enkele blogpost in het buitenland heeft niemand dat gedaan.
Dat is op zich een signaal natuurlijk. Je hebt ook weinig blogs van boeren over het veevervoer met een Ford Ka. :p

In ieder geval kudo’s voor je open instelling en feedback. :)

{signature}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Yucon schreef op zondag 30 mei 2021 @ 12:06:
En wat is hun mening over de heersende mening hier?
Ben hier ook wel benieuwd naar @RielN ?

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
En @RielN hoe staat het er nu voor?

Geheel toevallig was ik nog ff aan het klooien met vscode op mijn Chromebook en ik moet 1 rectificatie op mijn eerdere verhaal doen op basis van iets dat ik gevonden heb:

You can use this setting to hide the title bar: "window.titleBarStyle": "custom". It can be accessed via menu File → Preferences → Settings → Window → Title Bar Style and set it to custom.

https://stackoverflow.com...dio-code-editor-title-bar

Dan is die irritant grote titelbalk weg :)

PS
Echt ermee werken doe ik nog steeds niet, maar ik ben wel vriendjes met de Debian container geworden voor wat random taken vanaf de bank waarvoor een RDP sessie openen naar een andere machine overkill is. Ook kan je een andere Linux host het zwaardere tilwerk laten doen, waarbij vscode alleen de lokale editor is.

M.a.w. als je ergens een dikke dev server of iets in de cloud hebt draaien dan scheelt dat behoorlijk. Je gebruikt de ChromeOS devices dan in feite als een soort van thin clients.

[ Voor 30% gewijzigd door Lethalis op 06-07-2021 00:02 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Er wordt hier nog goed gewerkt met de devices. Ik deel mijn kantoor samen met een Android / iOS developer en die gaat binnenkort zelf zo'n Chromebox testen. Momenteel ontwikkelen we een applicatie voor web / ios / android dmv Flutter en dit draait voor web- en android native op ChromeOS. Dat geeft een mooie ervaring. Ik kom erop terug over een poos.

Een irritante copy-paste bug is met de nieuwe update opgelost (veel text pasten van chrome naar linux container ging niet).

Ook het builden gaat snel op de Chromeboxen, hoewel ook dat steeds meer in de cloud gebeurd. We draaien verder idd weinig servers lokaal omdat we praktisch volledig gebruik maken van het GCP. Databases e.d. zijn per definitie online, ook tijdens development. Dat is gewoon makkelijker.

VSCode moet gewoon snel en smooth draaien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verytallman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-09 04:08
RielN schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:52:
Momenteel ontwikkelen we een applicatie voor web / ios / android dmv Flutter en dit draait voor web- en android native op ChromeOS. Dat geeft een mooie ervaring. Ik kom erop terug over een poos.
Ik ben erg benieuwd hoe dit is bevallen?
Is de ervaring voor iOS, Android en Web allemaal goed?
Pagina: 1 2 Laatste