Mijn vraag
Recent zijn we, tot veel tevredenheid van onze developers, overgestapt naar Chromeboxen voor webdevelopment. We kwamen van Ubuntu desktops.
Ik zou graag een stukje willen schrijven over de ervaring die we hebben. Maar, wat zou interessant zijn?
Denk aan:
vanuit werkgever:
- kosten
- installatie
- security
- integratie in Workspace
vanuit developer:
- snelheid
- connectiviteit (schermen, internet, usb?)
- tooling (welke tooling te gebruiken en wat 'draait' er?)
- benchmarks (is er een relevante benchmark? Bijv. builds draaien zeer snel op deze machine, maar vergeleken met wát?)
En, zou het uberhaupt een boeiende post kunnen zijn?
Ik zou wat feedback of vragen op prijs stellen.
Gr!
Disclaimer:
Wij zijn Workspace / Chrome partner en hebben goed contact met Acer, en gebruiken nu de recentste acer CXi4 chromeboxen met i5 processoren. Mijn doel is naast oprecht informatief te zijn, ook de Chromebox (mogelijk) als potentiele kandidaat te kunnen laten zijn voor anderen die dit uberhaupt nooit overwogen hebben.
Recent zijn we, tot veel tevredenheid van onze developers, overgestapt naar Chromeboxen voor webdevelopment. We kwamen van Ubuntu desktops.
Ik zou graag een stukje willen schrijven over de ervaring die we hebben. Maar, wat zou interessant zijn?
Denk aan:
vanuit werkgever:
- kosten
- installatie
- security
- integratie in Workspace
vanuit developer:
- snelheid
- connectiviteit (schermen, internet, usb?)
- tooling (welke tooling te gebruiken en wat 'draait' er?)
- benchmarks (is er een relevante benchmark? Bijv. builds draaien zeer snel op deze machine, maar vergeleken met wát?)
En, zou het uberhaupt een boeiende post kunnen zijn?
Ik zou wat feedback of vragen op prijs stellen.
Gr!
Disclaimer:
Wij zijn Workspace / Chrome partner en hebben goed contact met Acer, en gebruiken nu de recentste acer CXi4 chromeboxen met i5 processoren. Mijn doel is naast oprecht informatief te zijn, ook de Chromebox (mogelijk) als potentiele kandidaat te kunnen laten zijn voor anderen die dit uberhaupt nooit overwogen hebben.