☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)
Vraag
Alle reacties
https://www.kpnnetwerk.nl/providers/ hangt van veel persoonlijke wensen en factoren af, neem bijvoorbeeld Tweak. Dat lijkt een mooi abonnement, als je verder leest is het alleen via het eigen netwerk 1Gbit/s en niet via KPN netwerk.Bruzski schreef op zondag 23 mei 2021 @ 23:56:
Ik heb besloten om mezelf nog niet te laten strikken voor een KPN abbo als ik nog geen glasvezel heb, KPNnetwerk begint tenslotte pas de komende weken met graven in mijn straat vervolgens plaatsen van een aansluitpunt in mijn meterkast, hebben jullie nog een idee wat een goed alternatief voor glas provider is? of zal ik toch voor KPN gaan
Je moet het zo zien: KPN is een open netwerk, elke andere provider huurt de verbinding en dat verhoogd kosten voor de eindgebruiker. Daarmee zeg ik niet dat KPN zelf de goedkoopste is.
Ik heb je vraag afgesplitst vanaf [Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4. Aangezien het daar nogal offtopic was.
Vanwaar je vraag? Waar zit je twijfel?
Eerst het probleem, dan de oplossing
Provider die je wil hangt sterk af wat jij zelf wil.
Neem Tweak die heb ik samen met Canal Digitaal.
2 nadelen. Last van blokjes en je hebt geen discovery (voor sommige een pre)
De meeste die bij Tweak zitten hebben Internet Only van Tweak + Ziggo voor TV.
Binnenkort is de oplossing voor mij. Internet Only van Tweak (betaal per jaar) + NLziet abbo (8 euro pm en heeft alles wat ik wil). Goedkoper ga je het niet vinden als de goedkoopste prijs je hoogste eis is.
Ben jij discovery fan en wil je Internet en TV bij 1 provider? Dan valt Tweak al af.
Neem Tweak die heb ik samen met Canal Digitaal.
2 nadelen. Last van blokjes en je hebt geen discovery (voor sommige een pre)
De meeste die bij Tweak zitten hebben Internet Only van Tweak + Ziggo voor TV.
Binnenkort is de oplossing voor mij. Internet Only van Tweak (betaal per jaar) + NLziet abbo (8 euro pm en heeft alles wat ik wil). Goedkoper ga je het niet vinden als de goedkoopste prijs je hoogste eis is.
Ben jij discovery fan en wil je Internet en TV bij 1 provider? Dan valt Tweak al af.
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Zelf onlangs lopen dubben met deze zaken. Zit nu op een open glasvezel netwerk waar ik T-mobile Thuis 1gbps afneem, met basis TV. Onze nieuwbouwwijk is aangesloten op KPN Glasvezel.
In 1e instantie wou ik T-Mobile meenemen maar die kunnen max. 100mbit leveren en met mijn huidige pakket nagenoeg voor dezelfde prijs, voor mij geen optie. Een beperkt aantal aanbieders (Tweak en nog een handjevol) konden 1gbps leveren, maar dan wel tegen de absolute hoofdprijs, wat dan ook weer te gortig werd. 500mbit kunnen vrijwel alle aanbieders leveren, maar KPN zou KPN niet zijn als ze dus voor hun gangbare snelheden nagenoeg de goedkoopste zijn, alle anderen zullen vast een opslag op hun prijs doen omdat ze het KPN glasvezel leasen of er grof voor betalen.
Het hangt dus redelijk af van welke snelheden je tevreden bent. Ik ben qua Up/Download een grootverbruiker zowel voor mijn werk als prive, en met 100mbit t.o.v. de 1gbps nu is het dus een factor 10 minder, voor nagenoeg dezelfde prijs als de 500mbit van KPN zelf. Aanbieders die rond een redelijke prijs hangen voor die snelheid, verplichten je veelal tot een alles in 1 abbo met telefonie en vanalles en nogwat, wat de prijs dan weer flink opdrijft.
Met alleen een flinke internetverbinding en standaard TV in mijn geval, blonk KPN er met kop en schouders bovenuit.
In 1e instantie wou ik T-Mobile meenemen maar die kunnen max. 100mbit leveren en met mijn huidige pakket nagenoeg voor dezelfde prijs, voor mij geen optie. Een beperkt aantal aanbieders (Tweak en nog een handjevol) konden 1gbps leveren, maar dan wel tegen de absolute hoofdprijs, wat dan ook weer te gortig werd. 500mbit kunnen vrijwel alle aanbieders leveren, maar KPN zou KPN niet zijn als ze dus voor hun gangbare snelheden nagenoeg de goedkoopste zijn, alle anderen zullen vast een opslag op hun prijs doen omdat ze het KPN glasvezel leasen of er grof voor betalen.
Het hangt dus redelijk af van welke snelheden je tevreden bent. Ik ben qua Up/Download een grootverbruiker zowel voor mijn werk als prive, en met 100mbit t.o.v. de 1gbps nu is het dus een factor 10 minder, voor nagenoeg dezelfde prijs als de 500mbit van KPN zelf. Aanbieders die rond een redelijke prijs hangen voor die snelheid, verplichten je veelal tot een alles in 1 abbo met telefonie en vanalles en nogwat, wat de prijs dan weer flink opdrijft.
Met alleen een flinke internetverbinding en standaard TV in mijn geval, blonk KPN er met kop en schouders bovenuit.
hier heeft T-mobile na het opleveren van het glasvezel netwerk (KPNnetwerkNL) na een maandje of 3 eigen apparatuur in de PoP geplaatst waardoor ik nu, als ik wil, zou kunnen overstappen naar T-Mobile 1000/1000Gbit voor +/-€40,-
offtopic:
Niet dat ik nog van plan ben om te gaan overstappen naar T-mobile, ben dik tevreden met KPN, ondanks dat ze wat duurder zijn. wel houd ik hier op GOT het t-mobile glasvezel ervaring topic in de gaten...
Niet dat ik nog van plan ben om te gaan overstappen naar T-mobile, ben dik tevreden met KPN, ondanks dat ze wat duurder zijn. wel houd ik hier op GOT het t-mobile glasvezel ervaring topic in de gaten...
dus als genoeg geduld hebt is de kans aanwezig dat je uiteindelijk nog meer keuzes hebt
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Pagina: 1