Elektrische rolluiken zonder wandschakelaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:12
We hebben aantal kamers verbouwt en een stroomkabels naar buiten gelegd om tzt enkele oude rolluiken te vervangen door elektrisch of geheel nieuwe te plaatsen.

Eigenlijk willen we geen wandschakelaars meer en dus volledig bedienen via een app of afstandsbediening. We hebben dus ook geen contactdoos gemaakt.

Weet iemand of bijv. die Shelly 2.5 in een rolluik kast passen? Hebben we ons door de keus om alleen stroom te leggen maar geen wandschakelaar beperkt tot (dure) Somfy motoren ?

Thanks

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:24
Passen zal het wel doen, die dingen zijn zo klein dat ze in een centraaldoos passen, je rolluik kast lijkt me groter. Wil je m daar echter wel plaatsen ivm vocht en zo?

De draad die je getrokken hebt komt toch ergens (in een centraaldoos?) uit, kun je m daar niet plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:52

Bleh!

:)

Bedenk ook dat je nog een goede wifi ontvangst nodig hebt. Zou ze daarom binnenshuis monteren, bv aan het begin van de kabels die je hebt getrokken. Is ook handig mocht er ooit een defect gaan.
Belangrijk is wel dat je genoeg aders beschikbaar hebt. Twee schakeldraden (omhoog, omlaag), nul en aarde.

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:16

de Peer

under peer review

Zorg wel dat het eventuele rolluik van je vluchtweg nog wel handmatig te bedienen is, ook bij stroomuitval.

Verder heb ik hier ook gewoon Sonoff devices in de rolluikkasten geplaatst, gecombineerd met 30 euro buismotoren van amazon. Kan lekker goedkoop dus.

[ Voor 4% gewijzigd door de Peer op 23-05-2021 10:49 ]

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:55

Niwla

dat dus....

Wij zitten inderdaad met hetzelfde dilemma voor ons nog te bouwen huis en hebben liever geen schakelaar op de binnenmuur. Ik wist nog niet van het bestaan van de Shelly dus bedankt voor het duwtje in de goede richting! _/-\o_

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBB-Nick
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-04 06:50
Ik heb de kabel van het zonnescherm uit laten komen in de meterkast en daar een
Kaku zonwering schakelaar zitten.

Dus niet buiten bij de zonwering maar binnen.

Ik heb twee zonneschermen waarvan de kabel in een lasdoos samen komen en daar heb ik dus twee schermen op 1 schakelaar zitten. Ik was voor 30 euro klaar.

Later heb ik ook de internetbridge erbij gekocht en kan ik ze ook via m'n telefoon bedienen.

Dus moet de draadloze schakelaar buiten of kan je hem ook plaatsen hij de oorsprong van de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Meeste rolluiken werken op somfy toch? Dat kun je aansluiten op WiFi en op afstandsbediening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:55

Niwla

dat dus....

mierenfokker schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 21:15:
Meeste rolluiken werken op somfy toch? Dat kun je aansluiten op WiFi en op afstandsbediening
Maar Somfy is een gesloten systeem (tenzij je voor veel geld een bridge koopt). Ik geef de voorkeur aan een zo open mogelijk systeem (HomeKit/Google assistant/Zigbee)

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HYPER--392
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 14:59

--HYPER--392