Krassen in raamwerk kilometer teller

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-05 20:18
De omschrijving klinkt misschien een beetje vreemd... maar zal proberen uit t leggen waar ik even hulp/advies bij zoek ;)
Vandaag leek het mij een goed idee om mijn Ford Fiesta MK8 eens even goed schoon te maken, en dan met name de binnenkant.
Ik heb toen met een microvezel doekje (met glasreiniger) het dashboard schoongemaakt. Uiteraard heb ik ook het raamwerk voor de kilometer tellers schoongemaakt.
Iets later zag voor het display (wat tussen de tellers zit) een paar krassen zitten. Naïef als dat ik was heb ik toen met het doekje nog even goed gepoetst en zag toen dat er nog meer krassen bij kwamen |:(
Nu is mijn vraag of zoiets misschien makkelijk te vervangen is bij de Ford dealer, of dat er misschien andere trucjes zijn om de krassen er uit te krijgen ?
Kan mij voorstellen dat het vervangen van zo'n plexiglas schermpje (zo noem ik het maar even), qua kosten onderdelen kosten misschien meevalt, maar dat het icm het flinke arbeidsloon gewoon niet loont.
Heb zelf ook al even gezocht, en "Meguiars PlastX Clear Plastic Cleaner" schijnt misschien wel een geschikt middel te zijn, maar als er nog andere tips zijn hoor ik die graag :-)

Ik weet het, het is misschien wat overdreven, maar de krassen zitten precies in je blikveld, dus als je naar de teller kijkt dan zie je ze. Kortom, ik zou er toch wel graag wel wat aan willen doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:00

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dat meguairs spul gaat je probleem (grotendeels) laten verdwijnen.
Kijk wel even kritisch naar je poetsdoekje. ;)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
teacher schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:55:
Dat meguairs spul gaat je probleem (grotendeels) laten verdwijnen.
Kijk wel even kritisch naar je poetsdoekje. ;)
Wat voor doekje kan ik daar dan het beste voor gebruiken? Heb het idee dat het hele kleine krasjes zijn want met mn vingers voel ik de eigenlijk amper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:00

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

In ieder geval niet met dezelfde doek waarmee je ook de krassen maakte ;)
Bestel er meteen een mooie doek bij. :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Meguiars heeft ook applicator pads, die kan je hier prima voor gebruiken.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-06 12:20
Zijn het echt krassen? Een microvezel doek kan ook 'haartjes' achterlaten. Ik heb dit wel eens gehad met een telefoon. Ik dacht dat het krassen waren, maar met wat water en een ander doekje kon ik het zo wegvegen. Voor dit soort componenten gebruik ik het liefst een een luchtcompressor om stof weg te blazen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-06 18:41
Ook kans dat het niet je doekje is dat de krassen heeft gemaakt, maar de aggresieve glasreiniger.

Heb zelf eens een stuk plexi willen schoonmaken met een ontvetter (Avery) en dat zag er daarna plots uit als gebroken glas.

[ Voor 40% gewijzigd door frickY op 23-05-2021 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-06 14:01

Mfpower

In dubio

Ik heb het ook eens gehad en heb de krasjes weggekregen met displex. Een soort polijst middel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
TumTum schreef op zondag 23 mei 2021 @ 11:11:
Zijn het echt krassen? Een microvezel doek kan ook 'haartjes' achterlaten. Ik heb dit wel eens gehad met een telefoon. Ik dacht dat het krassen waren, maar met wat water en een ander doekje kon ik het zo wegvegen. Voor dit soort componenten gebruik ik het liefst een een luchtcompressor om stof weg te blazen.
Ja, heb het daarna nog met een natte doek geprobeerd weg te halen en dat lukte echt niet meer. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
TumTum schreef op zondag 23 mei 2021 @ 11:11:
Dat zal ik in het vervolg ook doen ja. Ik heb nu die polish besteld van Meguiars, op advies van @teacher , kijken of dat wat uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

GertJan2012 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:37:

Ik heb toen met een microvezel doekje (met glasreiniger) het dashboard schoongemaakt. Uiteraard heb ik ook het raamwerk voor de kilometer tellers schoongemaakt.
Iets later zag voor het display (wat tussen de tellers zit) een paar krassen zitten. Naïef als dat ik was heb ik toen met het doekje nog even goed gepoetst en zag toen dat er nog meer krassen bij kwamen |:(
Waarschijnlijk heb je gewoon een anti-reflectie coating weggepoetst. Enige oplossing is dan om de coating volledig weg te poetsen of juist het onderdeel laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
downtime schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:11:
[...]

Waarschijnlijk heb je gewoon een anti-reflectie coating weggepoetst. Enige oplossing is dan om de coating volledig weg te poetsen of juist het onderdeel laten vervangen.
Dat zou inderdaad kunnen. Maar ik vermoed dat het vervangen van dat onderdeel toch wel een flinke smak geld kost. Het zou mij namelijk niet verbazen als ze dan de hele teller unit moeten vervangen. Dat gaat mij, voor een paar krasjes , een beetje té ver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:47

Sméagol

Master of Mayhem

GertJan2012 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:18:
Maar ik vermoed dat het vervangen van dat onderdeel toch wel een flinke smak geld kost.
Je zou 't op z'n minst even kunnen navragen.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
Sméagol schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:43:
[...]

Je zou 't op z'n minst even kunnen navragen.
Mocht het met de polish niet werken dan ga ik dat zeker doen (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderhgv
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-06 08:16
Laat je even weten hoe het bevalt? Ik zit met hetzelfde probleem met het dashboard van de vrachtwagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Papier laat juist krassen achter. Liever een zachte doek gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GertJan2012
@sanderhgv ik zou nog even laten weten of het gelukt is, maar ik heb uiteindelijk besloten er helemaal niets aan te doen. Ik las her en der dat de enige oplossing was dat je de anti reflectie coating volledig wegpoetst, maar dat vond ik het toch niet waard. Moet heel eerlijk zeggen dat ik het niet mega zie en het mij niet meer zo stoort. 23 euro voor een flesje waar ik paar druppels van nodig zou hebben vond ik ook een beetje gortig.
Ik kan je dus helaas niet vertellen of het bij jou zou werken :/
Pagina: 1