PoE switch nodig of niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-06 14:26
Ik heb even de volgende vraag:

Ik heb een IP camera (voor buiten) aangeschaft en deze wil ik zelf aansluiten. Het idee is deze camera met een PoE injectortje van stroom te voorzien en dus 1 kabel (UTP) kabel door de muur te doen. Wel zo mooi.

Nou is het zo dat alle poorten op mijn KPN Experiabox v9 vol zijn en er dus een switch bij moet. Nu is mij al eerder geadviseerd een switch met IGMP snoofing support te nemen.

Nu is mijn volgende vraag eigenlijk: moet de aan te schaffen switch ook PoE support hebben, om een en ander goed te laten werken? Of is dit niet nodig? Er zijn verschillende switches (zowel Poe, PoE+ en PoE++ support), dat ik niet weet welke ik zou moeten nemen).

Logisch redenerend zou ik denken dat door die PoE injector, er geen PoE switch benodigd is, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

Zelf twijfel ik nu tussen 2 switches:
deze: (zonder PoE support):
https://www.bol.com/nl/p/...paign=CPS&utm_content=pdl

en deze (met PoE support):
https://www.bol.com/nl/p/...paign=CPS&utm_content=pdl

Maar misschien zijn beide switches niet goed of zijn er betere? (tegen een leukere prijs)??

Ik hoor het graag. Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je met een PoE injector gaat werken is een PoE switch niet nodig.

Grootste nadeel van een PoE injector is dat elk apparaat waar je PoE voor nodig hebt 1 stroomaansluiting kost. Als je er maar één hebt natuurlijk niet zo'n punt.

Beide switches die je geselecteerd hebt zijn goed geschikt voor wat je wil.
Heb hier in huis meerdere SGxxxE en PE switches hangen en dat werkt prima
met KPN glasvezel.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:16

Perkouw

Moderator General Chat
Niet nodig, maar kan wel handig zijn als je in toekomst meer POE producten overweegt.
Moest er overigens wel om lachen, maar het is IGMP Snooping niet snoofing. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:42
pastafan schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:39:
Ik heb een IP camera (voor buiten) aangeschaft en deze wil ik zelf aansluiten. Het idee is deze camera met een PoE injectortje van stroom te voorzien en dus 1 kabel (UTP) kabel door de muur te doen.
Weet je zeker dat jouw camera werkt met die poe injector? Het is "Passive PoE" en dat voldoet aan geen enkele standaard.
Protocol: 802.3af,
Errr... Nee, geen IEEE 802.3af dus. Dat heeft allekabels ook zelf erbij verzonnen want de fabrikant vermeldt dit nergens.
Spanning: Max. 12 volt
Dat belooft ook weinig want PoE is normaal 44 tot 57V? :?

Een fatsoenlijke PoE injector is een stuk duurder. Bijvoorbeeld bij dezelfde leverancier: https://www.allekabels.nl...1146158/poe-injector.html

Voor dat geld koop je ook de duurdere switch en dan heb je geen injector meer nodig (en kun je in de toekomst zelfs nog 3 extra PoE apparaten voeden!).

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Xander schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 18:34:
[...]

Weet je zeker dat jouw camera werkt met die poe injector? Het is "Passive PoE" en dat voldoet aan geen enkele standaard.

[...]

Errr... Nee, geen IEEE 802.3af dus. Dat heeft allekabels ook zelf erbij verzonnen want de fabrikant vermeldt dit nergens.

[...]

Dat belooft ook weinig want PoE is normaal 44 tot 57V? :?

Een fatsoenlijke PoE injector is een stuk duurder. Bijvoorbeeld bij dezelfde leverancier: https://www.allekabels.nl...1146158/poe-injector.html

Voor dat geld koop je ook de duurdere switch en dan heb je geen injector meer nodig (en kun je in de toekomst zelfs nog 3 extra PoE apparaten voeden!).
Ik heb al een andere camera van hetzelfde merk en dezelfde serie, en die werkt prima met die PoE injector. 12V 1 A adaptertje erin, en het werkt prima. Het gaat om een HIKVISION camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kijk uit met PoE adapters welke je los kunt kopen. Voor PoE zijn specificaties opgesteld in IEEE 802.3 en apparaten welke er niet aan voldoen wil je eigenlijk niet eens in je netwerk zien.

Je zult niet de eerste zijn welke een standaard Ethernet NIC of ASIC op blaast doordat de spanning op verkeerde aders van een UTP kabel terecht gekomen is.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:58
Volgens mij kun je het beste de huidige POE-injector weg halen en een fatsoenlijke POE-switch plaatsen. Deze Netgear bijvoorbeeld. Kun je zonder extra stopcontacten te gebruiken nog 2 AP's of extra camera's aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
maar plaatst een POE Switch (zoals deze): dan niet ook stroom op aangesloten devices die dat niet nodig hebben?

Ik sluit er maar 1 camera op aan die stroom over POE nodig heeft, de andere devices hoeven dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Die switch ondersteund 802.3af wat een onderhandelingsprotocol is voor PoE (tot 15,4 Watt). Daarmee zal hij dus alleen stroom leveren als het aangesloten device ook dat protocol praat. De vraag is dus wat je camera precies ondersteund voor PoE. Welke camera heb je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Satch schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:23:
Die switch ondersteund 802.3af wat een onderhandelingsprotocol is voor PoE (tot 15,4 Watt). Daarmee zal hij dus alleen stroom leveren als het aangesloten device ook dat protocol praat. De vraag is dus wat je camera precies ondersteund voor PoE. Welke camera heb je precies?
@Satch
het gaat om deze camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
In de specs staat 802.3af genoemd, dat moet volgens mij dus prima gaan werken met die switch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-06 19:37
ik zou een 802.3aT switch aanraden , dit is de sterkere poe+ variant,die je bij inwall accespoints nodig hebt
die levert 30watt poe voeding ipv 15watt

en ja, is backwards compatible ;)

als je knaken wil besparen, en het is enkel voor de camera's ,er staan best veel 10/100 managed poe switches op marktplaats enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
wat is het verschil tussen een managed en een unmanaged switch?
Pagina: 1