Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-04 19:13
Hoi Tweakers,

Ik heb een nieuwe Galaxy S21 gekocht, en wil graag alles overzetten vanaf mijn Galaxy S9 plus. Ik heb dit proberen te doen met Samsungs eigen smartswitch app. Maar deze zet alleen documenten over, een aantal instellingen, en installeert de apps opnieuw.

Vervolgens moet je alsnog zelf alles instellen, de launcher opnieuw inrichten, alle apps opnieuw instellen, etc..

Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon echt ALLES over te zetten.. Schijnbaar erg ingewikkeld.

Weten jullie of er een manier is waarop dit wel kan? Ik heb weinig zin om uren en uren bezig te zijn om de hele boel opnieuw in te richten.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:41
Wat heb je zelf al gevonden? Dat we niet dubbel werk doen om jou te helpen? En wat in de topicstart zou moeten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teamguzel
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23-06-2022
Klopt, Smartswitch installeert de applicaties, maar zet de chache van de apps niet over. Denk dat, dat wel voor zich spreekt. Zoveel moeite zou het niet moeten kosten om de applicaties in te stellen. Het opzoeken en transferren van chache kost je waarschijnlijk meer tijd. Succes met over zetten 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morbid
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05 18:17

morbid

<--

Ik zie dit ook als een extra beveiliging. Zo kan een kwaadwillige niet te makkelijk jouw security apps overnemen. Maar storend is het wel! Een Google opdracht geeft met name met rsa apps aan dat deze opnieuw gegenereerd niet worden. Ik ben benieuwd of iemand hier omheen kan werken met een goede tool. Ik acht de kans klein!

-->

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:05
Je wil toch niet dat je app-instellingen worden overgenomen? Die zijn gevormd door een oude versie van de app waarna diverse updates erover zijn gegaan. Vermoedelijk zijn er ook left-overs van apps die al lang weer verwijderd zijn. Door clean te beginnen zorg je dat al die oude historie met al zijn overhead niet wordt meegenomen. Helemaal als je een nieuwere android-versie hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Dit vind ik inderdaad een zeer grote flaw bij android. Waar je bij een iPhone gewoon een volledige kopie terugzet, zodat je niks kwijt bent, is het bij android altijd erg belabberd. In het beste geval worden de sms-berichten overgezet en leunen veel apps tegenwoordig op een webplatform met eigen cloud sync, maar los daarvan is het drama. Bij sommige spellen of programma's kan je ook handmatig niet bij de data omdat die zich in /data/data<appnaam> bevindt, daar kan je zonder root-toegang niet naartoe.

Wat ik tegenwoordig vaak doe is een ftp-server app downloaden en in ieder geval alles waar ik bij kan naar binnentrekken, en dan zet ik selectief terug wat ik nodig heb.

Zelf ook al eens een topic over gestart, maar helaas nauwelijks respons. Ik denk dat het merendeel accepteert dat je een boel kwijtraakt: Werkende backup-software voor Android

[ Voor 12% gewijzigd door MsG op 22-05-2021 08:35 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skix_Aces
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01:51
Ik gebruikte hier vroeger altijd titanium backup voor: https://play.google.com/s....keramidas.TitaniumBackup. Hier heb je echter wel root toegang voor nodig dus het is niet voor iedereen weggelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:30
MsG schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 08:28:
Dit vind ik inderdaad een zeer grote flaw bij android. Waar je bij een iPhone gewoon een volledige kopie terugzet, zodat je niks kwijt bent, is het bij android altijd erg belabberd. In het beste geval worden de sms-berichten overgezet en leunen veel apps tegenwoordig op een webplatform met eigen cloud sync, maar los daarvan is het drama. Bij sommige spellen of programma's kan je ook handmatig niet bij de data omdat die zich in /data/data<appnaam> bevindt, daar kan je zonder root-toegang niet naartoe.

Wat ik tegenwoordig vaak doe is een ftp-server app downloaden en in ieder geval alles waar ik bij kan naar binnentrekken, en dan zet ik selectief terug wat ik nodig heb.

Zelf ook al eens een topic over gestart, maar helaas nauwelijks respons. Ik denk dat het merendeel accepteert dat je een boel kwijtraakt: Werkende backup-software voor Android
Nou dit is wel wat overdreven hoor.
Je koopt een ander toestel en je logt in met je Gmail account en al je contacten zijn over.
Je kunt direct ALLE apps terug zetten en ja die zijn dan wel blanco maar het inloggen is zo gebeurd in een app en alles is vers en nieuw.
Natuurlijk hangt veel af van hoe je het van te voren inricht maar ik ben in een paar uur over en heb alles vers staan.
Ik zet met de hand mega snel al mijn foto's over (100+GB) met een usbC thumb drive en dat gaat sneller dan cloud gedoe.

Mind you bij IOS heb je ook geen 1 op 1 backup want al je apps staan door elkaar op de verschillende pagina's en de widgets komen ook niet op die manier terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Bomberman71 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 19:41:
[...]

Nou dit is wel wat overdreven hoor.
Je koopt een ander toestel en je logt in met je Gmail account en al je contacten zijn over.
Je kunt direct ALLE apps terug zetten en ja die zijn dan wel blanco maar het inloggen is zo gebeurd in een app en alles is vers en nieuw.
Natuurlijk hangt veel af van hoe je het van te voren inricht maar ik ben in een paar uur over en heb alles vers staan.
Ik zet met de hand mega snel al mijn foto's over (100+GB) met een usbC thumb drive en dat gaat sneller dan cloud gedoe.

Mind you bij IOS heb je ook geen 1 op 1 backup want al je apps staan door elkaar op de verschillende pagina's en de widgets komen ook niet op die manier terug.
Je gaat nu enkel uit van apps die een bepaalde cloud-login hebben, waar je data gehost staat. De contacten is m'n minste zorg, dat is al zo'n 25 jaar de eenvoudigste dataset om over te zetten. Juist het feit dat Google bij het herstellen van een eerdere telefoon enkel de geïnstalleerde apps terugzet ZONDER enige userdata is m.i. bar slecht geregeld.

Bij mijn iPhone werd de volgorde van mijn SpringBoard wel degelijk onthouden als ik een nieuw toestel installeerde met eerder gemaakte reservekopie.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:30
Maar welke userdata ?
Het instellen van Flitsmeister met jouw preferences ?
In een app de darkmode aan zetten ?

Net als met Windows vroeger. Een clean install en alles er nieuw op.
Ik install meestal dan ook meestal minder terug (zooi die ik achteraf nooit gebruikte).
Ik kies er dus bewust voor om in de Playstore met de hand alle apps in mijn lijst langs te lopen en alles wat ik nodig heb te installen. Alles waar ik tegenaan loop wat ik toch nog mis pak ik erbij en zo slank ik mijn lijst toch af.

Kijk, wil je een 1 op 1 kopie dan is een IOS backup de manier maar dat is alleen voor een iPhone of iPad (IpadOs), mits je genoeg iCloud ruimte huurt want met de standaard space kan je nog niks.
Van springboard volgorde, het is misschien nu wel zo sinds IOS 14 want ik heb al tijden geen backup terug gezet maar kan je wel vertellen dat het nog nooit gelukt is op mijn iPad, vanaf 2011 TM pak hem beet 2 jaar terug toen ik dat voor het laatst deed.

Overigens heb ik van Samsung naar Samsung weleens vrijwel alles kunnen overzetten met een kabel ertussen en de standaard software. Ging prima.

[ Voor 13% gewijzigd door Bomberman71 op 22-05-2021 21:31 ]

Pagina: 1