Mobiele Airco, raam te hoog. afvoerslang mag maar 1.5M zijn?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extcalm
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 06-06-2022
Mijn vraag
Ik heb al een mobiele Airco maar Ik ben verhuist naar een appartement waar het raam vrij hoog is dus is de Afvoerslang niet lang genoeg om door het raam naar buiten te kunnen. en Ik weet zo niet een oplossing hier voor, Ik heb de afgelopen week best wat tijd besteed om te denken/googelen voor oplossingen maar er geen kunnen vinden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Delonghi pac cn93eco.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gekeken of ze tafels verkopen die hoger zijn dan 1.5 meter meerdere keren maar geen kunnen vinden.
Ik heb gekeken of pallets een optie zijn maar die verkopen ze niet aan particulieren.
Ik heb gekeken voor een langere afvoerslang maar geen betrouwbare verkoper kunnen vinden/de diameter van de slang die ze verkopen is niet dezelfde maat dus zal die er niet zo goed op passen.

Dus mijn vraag is of iemand hier een mogelijke oplossing voor heeft of een idee dat zou kunnen werken.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:07
Statafel :) Misschien geen 1,5m hoog maar beter dan niks.

[ Voor 25% gewijzigd door Erwin op 21-05-2021 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:19

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Erwin schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:10:
Statafel :) Misschien geen 1,5m hoog maar beter dan niks.
Weet nu niet of je een ~30 kilo ding op z'n tafeltje wil gaan zetten :+

De lengte van de slang is in dat opzicht eerder belangrijk, het is de afvoer van warme lucht. Hoe meer/langer deze in de ruimte is die je wil koelen, hoe inefficienter dat natuurlijk is. Neem aan dat fan die de warme lucht uit moet blazen ook maar bepaald vermogen heeft dat langere slang de warmte niet eens goed kan worden afgevoerd.

Optie is een 2de fan (gewoon een 12cm PC fan) aan het einde te hangen en een simpele flexibele afzuig-buis er aan te hangen van ongeveer dezelfde lengte.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extcalm
Dat lijkt me wel een goed idee met een 2de fan maar Ik weet niet zo goed hoe ik die 2de fan moet aansluiten, want er zal wel stroom heen moeten kunnen, maar als ik voor een 12cm pc fan zoek hebben ze allemaal die gele/rode/zwarte aansluiting met het witte stuk op het einde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 15:06
Berichtje op je lokale wat je maar kwijt wil afdeling op facebook zetten ? Pallets zijn er in overvloed te krijgen , even ophalen en je bent er denk ik dan ? :?

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
pallets zijn te vinden. (google)
langere slang is te vinden. (google/amazon)

en je oplossing is een spit airco unit.
zowel voor je elektriciteitsrekening als de efficiëntie van de unit.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extcalm
jack zomer schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:53:
pallets zijn te vinden. (google)
langere slang is te vinden. (google/amazon)

en je oplossing is een spit airco unit.
zowel voor je elektriciteitsrekening als de efficiëntie van de unit.
Niet in de zelfde diameter die ik moet hebben, en pallets kan je vinden maar je kunt ze niet als particulier kopen een split airco unit lijkt me juist weer een heel gedoe om een nieuwe te kopen de rekening maakt me niet zoveel uit, die ik nu heb werkte bij mijn oude appartement ook heel goed dus denk niet dat een split beter gaat werken in eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extcalm
Cybersijp schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:50:
Berichtje op je lokale wat je maar kwijt wil afdeling op facebook zetten ? Pallets zijn er in overvloed te krijgen , even ophalen en je bent er denk ik dan ? :?
Makkelijk te zeggen als je een auto hebt, met een aanhangwagen. (Heb ik niet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SantaMuerte
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:24
https://www.ikea.com/nl/n...wandmontage-wit-30180504/

Zoiets aan de muur naast het raam misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:34
een tafeltje van 1-1,5 meter hoog is toch zo in elkaar te timmeren/schroeven. Bouwmarkten zijn open dus met een paar mooie balkjes en wat hoeken kom je een heel eind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-04 18:59

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:54
Kun je gerust iets verlengen alleen het redement daalt wat sowieso al niet geweldig is bij mobiele airco.s.

Anders maak zelf een tafeltje en haal hout op bij de bouwmarkt dat kan zo in de auto meegenomen worden.
Het is voor een paar dagen in het jaar dus het hoeft toch geen design te worden maar functioneel want na afloop ruim je het op.

Als je gaat verlengen neem dan deze en haal de orginele eraf.
https://www.ventilatiesho...-150mm-aluminium-3-meter/

De 125mm variant is er ook en je kan hem met ducktape eraan maken.

Is een stuk stiller omdat die geen ribbeltjes heeft, let wel op dat je voorzichtig bent want hij kan snel scheuren of deuken in komen.

[ Voor 93% gewijzigd door mr_evil08 op 21-05-2021 18:31 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extcalm
Diameter is niet de zelfde als die van de slang die ik nu heb dus zal hem niet aan kunnen sluiten, is 13mm die van 12.5mm zou mischien wel werken maar als die slang 3m is blijft de warme lucht er te lang in zitten waar door de slang de ruimte op warmt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
extcalm schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 18:10:
[...]

Niet in de zelfde diameter die ik moet hebben,
en pallets kan je vinden maar je kunt ze niet als particulier kopen
volgens coolblauw exact in de goede diameter (130mm al denk ik dat 127mm ook goed gaat)
3 meter lang. (ipv nee, kan je natuurlijk ook gewoon de diameter geven, of vertellen waarom 130mm niet op 130mm past?) je kan ook 2 slangen van 130mm op en aan elkaar maken)

zelfde voor pallets.. . zoek eens op '' particulier pallets kopen'' of kijk eens op de hornbach site (maar dan moet je meubelpallet als zoekopdracht gebruiken...

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
extcalm schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 18:30:
[...]

Diameter is niet de zelfde als die van de slang die ik nu heb dus zal hem niet aan kunnen sluiten, is 13mm die van 12.5mm zou mischien wel werken maar als die slang 3m is blijft de warme lucht er te lang in zitten waar door de slang de ruimte op warmt
Nee de lucht gaat er zeker wel uit omdat er forse uitblaas debiet is, echter je slang functioneerd als een "radiator" en de luchtdoorvoer neemt iets af maar is afhankelijk hoe hoekerig je de bochten maakt.

[ Voor 4% gewijzigd door mr_evil08 op 21-05-2021 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ejdvandenberg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-04 17:14
mr_evil08 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 18:27:
Kun je gerust iets verlengen alleen het redement daalt wat sowieso al niet geweldig is bij mobiele airco.s.

Anders maak zelf een tafeltje en hou hout op bij de bouwmarkt dat kan zo in de auto meegenomen worden.
Mijn mobiele airco werkt redelijk met zijn 1.5m flex afvoer en daarna zo'n 1.5m 80mm pvc pijp die door het dak steekt.
In een poging de efficientie iets te verhogen ga ik dit jaar zo'n ding er tussen sleutelen: 125mm buisventilator

Probleem van mobiele airco's blijft natuurlijk dat ze lucht naar buiten blazen en dus zuigen ze warme lucht aan uit de omliggende vertrekken. Vandaar de bovengenoemde commentaren. Multi-split is veel efficienter, maar dat gaat (zeker deze tijd vh jaar) een hoop geld kosten.
Een alternatief wat voor jou misschien werkt (voor mij helaas niet) zijn raam airco's. Dit is in de VS de standaard voor 'mobiele' installaties, maar zijn matig compatible met kozijnen die hier normaal zijn. Mocht jou raam geschikt zijn kun je die wel onder de 200 piek op marktplaats vinden en maak je een enorme efficientieslag (en dus lagere temperatuur).

[ Voor 3% gewijzigd door ejdvandenberg op 21-05-2021 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 15:06
extcalm schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 18:11:
[...]

Makkelijk te zeggen als je een auto hebt, met een aanhangwagen. (Heb ik niet)
Vaak willen ze er zelf ook graag vanaf, dan kun je vaak wel ff vragen ze te droppen . Of kennis met auto of karretje ? T is maar een idee toch ?

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:06

Yucon

*broem*

waarom maak je geen muurbeugel naast het raam waar je hem op zet? Gewoon met een zwaar model plankendrager?

Zoiets dus: https://www.wovar.nl/plankdrager-zwart-zwaar-250x400mm/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extcalm
https://www.ikea.com/nl/n...au-zit-sta-wit-s59324818/

Dit lijkt voor mij een goede oplossing te zijn, Ik wil iedereen bedanken voor het mee denken, de oplossing voor mij zat hier jammer genoeg niet bij, maar het gaat om het gebaar en voor het zelfde geld had iemand me deze sta bureau gelinkt en had het me wel kunnen helpen, dus Ik waardeer dat jullie mee hebben gedacht met mijn probleem en denk dat ik het zo opgelost heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
extcalm schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 19:05:

Dit lijkt voor mij een goede oplossing te zijn, Ik wil iedereen bedanken voor het mee denken, de oplossing voor mij zat hier jammer genoeg niet bij, maar het gaat om het gebaar en voor het zelfde geld had iemand me deze sta bureau gelinkt en had het me wel kunnen helpen, dus Ik waardeer dat jullie mee hebben gedacht met mijn probleem en denk dat ik het zo opgelost heb.
Goed om te horen.
Houd er rekening mee dat een mobiele airco daar van af kan vallen op een hoge stand van een zit-sta bureau er hoeft maar weinig te gebeuren, deze bureau,s zijn niet ontworpen met een grote airco bovenop te trillen, je praat wel even over 35kg wat erop staat met een hoog kantelpunt.

[ Voor 15% gewijzigd door mr_evil08 op 22-05-2021 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:07
extcalm schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 19:05:

De oplossing zat er wel bij, in de eerste reactie en voor een fractie van de prijs van dat gammele IKEA ding :*) .*

* en net zo onveilig dus op eigen risico.

[ Voor 3% gewijzigd door Erwin op 22-05-2021 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extcalm
Erwin schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 19:37:
[...]

De oplossing zat er wel bij, in de eerste reactie en voor een fractie van de prijs van dat gammele IKEA ding :*) .*

* en net zo onveilig dus op eigen risico.
Dat kleine tafeltje van plastic lijkt me heel zo sterk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extcalm
mr_evil08 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 19:27:
[...]

Goed om te horen.
Houd er rekening mee dat een mobiele airco daar van af kan vallen op een hoge stand van een zit-sta bureau er hoeft maar weinig te gebeuren, deze bureau,s zijn niet ontworpen met een grote airco bovenop te trillen, je praat wel even over 35kg wat erop staat met een hoog kantelpunt.
Het lijkt mij zo aardig goed te gaan, Ik heb schuursponsjes onder de wieltjes gezet met de schuur kant naar benede en de airco staat zo vrij stevig en die sta bureau/tafel kan hem zo aardig goed houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
extcalm schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 16:58:
[...]

Het lijkt mij zo aardig goed te gaan, Ik heb schuursponsjes onder de wieltjes gezet met de schuur kant naar benede en de airco staat zo vrij stevig en die sta bureau/tafel kan hem zo aardig goed houden.
Voor een stevigere oplossing zou ik 1 of 2 lijmklemmen aanraden dan rijdt die er zeker niet van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extcalm
mr_evil08 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 17:08:
[...]

Voor een stevigere oplossing zou ik 1 of 2 lijmklemmen aanraden dan rijdt die er zeker niet van af.
Ik ben er heel niet bezorgd over, heb hem nu al ruim een uur aan staan en is niks verplaatst, de sta tafel is ook recht dus denk echt niet dat die er zo af zal rijden, heb zelfs de koelste stand aan dus werkt hij nu op zijn hardst en voor dat uur is me niks geen verplaatsing gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:23

Grvy

Bot

Sommige mensen willen helemaal niet geholpen worden. :z

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
extcalm schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 17:12:
[...]

Ik ben er heel niet bezorgd over, heb hem nu al ruim een uur aan staan en is niks verplaatst, de sta tafel is ook recht dus denk echt niet dat die er zo af zal rijden, heb zelfs de koelste stand aan dus werkt hij nu op zijn hardst en voor dat uur is me niks geen verplaatsing gebeurd.
Ok, opzich maakt het niet uit een mobiele airco kan niet "op het hardst" werken, het is aan of uit.
Een mobiele is geen inverter die zijn toerental kan regelen.
De kamer fan stand erop heeft niet zoveel invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extcalm
Als je de laagste temperatuur wilt en dat instelt werkt hij toch een stuk harder dan als je het niet op het koelst wilt hebben?
Pagina: 1