Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Mobiele Airco, raam te hoog. afvoerslang mag maar 1.5M zijn?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• extcalm
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 12-06 00:55
Mijn vraag
Ik heb al een mobiele Airco maar Ik ben verhuist naar een appartement waar het raam vrij hoog is dus is de Afvoerslang niet lang genoeg om door het raam naar buiten te kunnen. en Ik weet zo niet een oplossing hier voor, Ik heb de afgelopen week best wat tijd besteed om te denken/googelen voor oplossingen maar er geen kunnen vinden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Delonghi pac cn93eco.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gekeken of ze tafels verkopen die hoger zijn dan 1.5 meter meerdere keren maar geen kunnen vinden.
Ik heb gekeken of pallets een optie zijn maar die verkopen ze niet aan particulieren.
Ik heb gekeken voor een langere afvoerslang maar geen betrouwbare verkoper kunnen vinden/de diameter van de slang die ze verkopen is niet dezelfde maat dus zal die er niet zo goed op passen.

Dus mijn vraag is of iemand hier een mogelijke oplossing voor heeft of een idee dat zou kunnen werken.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• extcalm
Dat lijkt me wel een goed idee met een 2de fan maar Ik weet niet zo goed hoe ik die 2de fan moet aansluiten, want er zal wel stroom heen moeten kunnen, maar als ik voor een 12cm pc fan zoek hebben ze allemaal die gele/rode/zwarte aansluiting met het witte stuk op het einde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• extcalm
jack zomer schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:53:
pallets zijn te vinden. (google)
langere slang is te vinden. (google/amazon)

en je oplossing is een spit airco unit.
zowel voor je elektriciteitsrekening als de effici├źntie van de unit.
Niet in de zelfde diameter die ik moet hebben, en pallets kan je vinden maar je kunt ze niet als particulier kopen een split airco unit lijkt me juist weer een heel gedoe om een nieuwe te kopen de rekening maakt me niet zoveel uit, die ik nu heb werkte bij mijn oude appartement ook heel goed dus denk niet dat een split beter gaat werken in eens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• extcalm
Cybersijp schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:50:
Berichtje op je lokale wat je maar kwijt wil afdeling op facebook zetten ? Pallets zijn er in overvloed te krijgen , even ophalen en je bent er denk ik dan ? :?
Makkelijk te zeggen als je een auto hebt, met een aanhangwagen. (Heb ik niet)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• extcalm
Diameter is niet de zelfde als die van de slang die ik nu heb dus zal hem niet aan kunnen sluiten, is 13mm die van 12.5mm zou mischien wel werken maar als die slang 3m is blijft de warme lucht er te lang in zitten waar door de slang de ruimte op warmt

• extcalm
https://www.ikea.com/nl/n...au-zit-sta-wit-s59324818/

Dit lijkt voor mij een goede oplossing te zijn, Ik wil iedereen bedanken voor het mee denken, de oplossing voor mij zat hier jammer genoeg niet bij, maar het gaat om het gebaar en voor het zelfde geld had iemand me deze sta bureau gelinkt en had het me wel kunnen helpen, dus Ik waardeer dat jullie mee hebben gedacht met mijn probleem en denk dat ik het zo opgelost heb.

• extcalm
Erwin schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 19:37:
[...]

De oplossing zat er wel bij, in de eerste reactie en voor een fractie van de prijs van dat gammele IKEA ding :*) .*

* en net zo onveilig dus op eigen risico.
Dat kleine tafeltje van plastic lijkt me heel zo sterk niet.

• extcalm
mr_evil08 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 19:27:
[...]

Goed om te horen.
Houd er rekening mee dat een mobiele airco daar van af kan vallen op een hoge stand van een zit-sta bureau er hoeft maar weinig te gebeuren, deze bureau,s zijn niet ontworpen met een grote airco bovenop te trillen, je praat wel even over 35kg wat erop staat met een hoog kantelpunt.
Het lijkt mij zo aardig goed te gaan, Ik heb schuursponsjes onder de wieltjes gezet met de schuur kant naar benede en de airco staat zo vrij stevig en die sta bureau/tafel kan hem zo aardig goed houden.

• extcalm
mr_evil08 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 17:08:
[...]

Voor een stevigere oplossing zou ik 1 of 2 lijmklemmen aanraden dan rijdt die er zeker niet van af.
Ik ben er heel niet bezorgd over, heb hem nu al ruim een uur aan staan en is niks verplaatst, de sta tafel is ook recht dus denk echt niet dat die er zo af zal rijden, heb zelfs de koelste stand aan dus werkt hij nu op zijn hardst en voor dat uur is me niks geen verplaatsing gebeurd.

• extcalm
Als je de laagste temperatuur wilt en dat instelt werkt hij toch een stuk harder dan als je het niet op het koelst wilt hebben?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True