Ik heb vandaag een offerte (na schouwing) mogen ontvangen en wil graag weten of dat redelijk is:
Gegevens
• verbruik afgelopen jaar 5000Kwh (jaren voor de Corona 4500Kwh)
• In de toekomst komt er een elektrische auto
• Installatie nu is 1 fase 35a
Schuin dak 38 graden volledig op het zuiden en nagenoeg geen schaduwval.
Ik heb de volgende offerte gekregen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/EF1WX1FRtqty7qOL6nlMf9uJ.png?f=user_large)
Prijs: €6.909,66 (€5.710,46 ex btw)
Totaal vermogen 5400Wp*0.85 = 4590 / 6909 = €1,50wp of moet ik rekenen zonder btw (€1,24) of ga je uit van het piekvermogen obv totale kosten ex btw (want krijg je terug). Dan is het €5710/Wp5400= €1,05
Gekozen voor de zonnepanelen met eigen micro omvormer per paneel. Mochten we in de toekomst willen uitbreiden heeft dat zo zijn voordelen. Mij werd verteld dat deze opstelling efficiënter werkt en dat panelen bij een lagere opbrengt eerder "opstarten" en dus meer opleveren.
Daarnaast gaat een centrale omvormer gemiddeld 12 jaar mee en zal dus ook weer extra kosten (al gauw €1000) terwijl de micro omvormers 25 jaar meegaan (garantie) en als ze toch vervangen moeten worden tussentijds zijn de kosten per omvormer lager. Ik vond dat goede redenen om voor dit systeem te kiezen. Hoe kijken jullie daar tegenaan?
Legplan:
:fill(white):strip_exif()/f/image/G1Bf8tN47pqsAwrDdQfDObJp.png?f=user_large)
Ik heb uiteraard wel veel gelezen in het centrale topic maar er is zoveel aanbod en verschil in panelen en omvormers ed dat het mij af toe begint te duizelen. Ik verwacht overigens dat er nog wel iets van de offerte af kan.
Offerte is inclusief alle materialen en montage (en btw terugvragen). Is dit naar jullie inschatting een goede prijs kwaliteit verhouding? Ik hoef echt niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten maar wil ook geen dief van mijn eigen portemonnee zijn.
Gegevens
• verbruik afgelopen jaar 5000Kwh (jaren voor de Corona 4500Kwh)
• In de toekomst komt er een elektrische auto
• Installatie nu is 1 fase 35a
Schuin dak 38 graden volledig op het zuiden en nagenoeg geen schaduwval.
Ik heb de volgende offerte gekregen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/EF1WX1FRtqty7qOL6nlMf9uJ.png?f=user_large)
Prijs: €6.909,66 (€5.710,46 ex btw)
Totaal vermogen 5400Wp*0.85 = 4590 / 6909 = €1,50wp of moet ik rekenen zonder btw (€1,24) of ga je uit van het piekvermogen obv totale kosten ex btw (want krijg je terug). Dan is het €5710/Wp5400= €1,05
Gekozen voor de zonnepanelen met eigen micro omvormer per paneel. Mochten we in de toekomst willen uitbreiden heeft dat zo zijn voordelen. Mij werd verteld dat deze opstelling efficiënter werkt en dat panelen bij een lagere opbrengt eerder "opstarten" en dus meer opleveren.
Daarnaast gaat een centrale omvormer gemiddeld 12 jaar mee en zal dus ook weer extra kosten (al gauw €1000) terwijl de micro omvormers 25 jaar meegaan (garantie) en als ze toch vervangen moeten worden tussentijds zijn de kosten per omvormer lager. Ik vond dat goede redenen om voor dit systeem te kiezen. Hoe kijken jullie daar tegenaan?
Legplan:
:fill(white):strip_exif()/f/image/G1Bf8tN47pqsAwrDdQfDObJp.png?f=user_large)
Ik heb uiteraard wel veel gelezen in het centrale topic maar er is zoveel aanbod en verschil in panelen en omvormers ed dat het mij af toe begint te duizelen. Ik verwacht overigens dat er nog wel iets van de offerte af kan.
Offerte is inclusief alle materialen en montage (en btw terugvragen). Is dit naar jullie inschatting een goede prijs kwaliteit verhouding? Ik hoef echt niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten maar wil ook geen dief van mijn eigen portemonnee zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door renzo4000 op 19-05-2021 16:52 ]
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
/f/image/eKmAVXbYD1UVFkLASff70rlI.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UwG1bqCRkFx2iOoLNsXMWAss.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/87NW3gnKC7mCRMIo4gRL5zFp.jpg?f=fotoalbum_tile)
/f/image/XEkNwkKvzCYOt8cyNkeHBT7X.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/oGwS7KvGpbBqCSo3C5jFtreU.png?f=fotoalbum_large)