Lachen om prijzen in het >10X gebied

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-03 19:45

TNJ

Frugalite

Topicstarter
Hoe fijn zou het zijn als er een "SRP" in de PW opgenomen was, en prijzen die 5x of 10x dat bedrag waren verborgen bleken, tot er een admin naar gekeken heeft. :)

Deze wasmachine was 100.000 Euro _O- :
pricewatch: Zanussi ZWFROMA

Een toner voor 13.322 Euro :P :
pricewatch: Oki 46507316

Kan Monster Cable over deze heen? : RCA tulpstekker-kabel van 1931 Euro
pricewatch: Schwaiger AIAU6025 413 Grijs

450Watt Voeding van 2184 Euro :
pricewatch: Lenovo 67Y2625

Behuizing Aerocool Mini Trinity, vergelijkbare zijn voor ca. 50 Euro te krijgen, deze voor 12.614,-
pricewatch: Aerocool Trinity Mini V1

Eh, MaxICT heeft 10 verschillende behuizingen van Aerocool in de PW gezet, met een prijs van 12.614 Euro |:( :
https://tweakers.net/behu...wMDQx0QOqSU30z84BcMwODWgA

Netwerkmodule, normale prijs rond 1000Euro, nu voor maar 126.145 Euro :
pricewatch: HPE R0R41A

1600W voeding, normaal rond de 1700-2200 Euro, nu voor 11.530 Euro (bij Max ICT) Okee, okee, is maar 5x de "normale" prijs.
pricewatch: HPE JL670A

Netwerk voice module, te krijgen voor 230$, of eerder te krijgen voor ca 360 Euro, nu: 126.145 Euro
pricewatch: Cisco NIM-2FXSP=

Het begint met lachen, maar eigenlijk is het om te huilen. ;( En is maar het topje van de ijsberg.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:37
Ik zie wel een common denominator waarvan velen hebben aangegeven deze shop graag geweerd te zien worden. Zou toch zonde zijn om deze pareltjes mis te lopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Topicstarter
Nog een pareltje, van 120.998,- naar 21,78 :)
pricewatch: InLine 89904 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:50

g0tanks

Moderator CSA
TNJ schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:54:
Hoe fijn zou het zijn als er een "SRP" in de PW opgenomen was, en prijzen die 5x of 10x dat bedrag waren verborgen bleken, tot er een admin naar gekeken heeft. :)
Uiteindelijk is het laagste bedrag het belangrijkste toch?

Torenhoge bedragen ontstaan door een fout in het systeem van een webwinkel of leverancier. Mijn beeld daarvan is dat het doorgaans vanzelf wordt opgelost waardoor het in de Pricewatch uiteindelijk ook goed komt. Zonde dus denk ik, om er een admin heel veel tijd aan te laten besteden.

edit: Ik zie trouwens nu dat het ook om producten gaat waarbij het hoge bedrag als enige aanwezig is. Dat vervuilt de Pricewatch wel een beetje ja. Mijn advies zou zijn om eerst in beeld te brengen hoe groot het probleem is. Door bijvoorbeeld te kijken naar hoeveel producten >10x in prijs zijn gestegen of >€10k kosten. Als het in elke productcategorie slechts 0,1% ofzo van de gevallen is zou ik er niet een apart systeem voor opzetten.

[ Voor 26% gewijzigd door g0tanks op 26-05-2021 23:11 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-05 19:38
g0tanks schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 23:06:
[...]
Niet mee eens.
pricewatch: Datacolor SpyderX Pro

Daar zit 'leuke' speling in de prijs. Als er éénmaal een prijs van €100.000 tussen zit, dan valt alle speling die ervoor én erna komt in het niet. Het gevolg is dat er een 'doodgeslagen' prijzengrafiek is zoals deze - pricewatch: InLine 89904 Zwart

Door het prijsverloop niet te kunnen visualiseren is het nagenoeg onmogelijk om een realistisch pricealert in te stellen.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Topicstarter
g0tanks schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 23:06:
[...]

Het produceert valse resultaten in de prijsdalers, terwijl er ook wel eens echte 80% dalingen tussen kunnen zitten. Het zou fijn zijn om de echte snel te kunnen vinden. :) En leuk zou zijn, als de stagair die de prijzen invoert een berichtje zou zien van "Ben je zeker, dat dat de juiste prijs is, prutser?" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
pricewatch: AMD Ryzen Threadripper 3960X Tray

Top processor waar nog wel een paar jaar interesse in zal zijn. Prijsgrafiek blijvend vertekend door een uitschieter. Zonde dit - de toegevoegde waarde van de PW loopt hiermee een deukje op.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Topicstarter
1000x |:(
8GB RAM van € 117,43 € 128.502,-
pricewatch: Dell A6994446

23,6" Full HD monitor, van € 124,90 voor € 21.799,-
pricewatch: Hikvision DS-D5024FC Zwart

Moederbordje (vanaf 3 feb) van € 8854,10 voor € 101,48
pricewatch: Gigabyte GA-AB350M-DASH
Was dat een foutje van Amazon?

Geheugen van € 3742.97 voor € 105,90
pricewatch: Dell A6994446
Vanaf 21 Mei ging de prijs stapsgewijs omhoog, omdat er geen winkels concurreerden? 2 Juni waren er weer meerdere (lage) prijzen.

Tulufauntje Kaupe? Moar € 5691.37 en kraig je um auk tois.
pricewatch: Honor 20 Pro Phantom Black

Watergekoelde videokaart? Een 3070 van € 1599,- voor € 18.938,- :P
pricewatch: ASUS EKWB GeForce RTX 3070

Stofzuiger voor net geen 18 ruggen :
pricewatch: Grundig VCH 9932

Een magnetron voor 17 ruggen :
pricewatch: Bomann MWG 3001 H EB

Ja, er is wel een winkel die er tussenuit springt.

[ Voor 3% gewijzigd door TNJ op 05-06-2021 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Ik verplaats dit topic naar mooie features. Het gaat over de pricewatch maar het is een feature request :).

PW -> MF

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Topicstarter
Nieuw record!!! 8470x *O*

Wat krijg je als je een toetsenbordje van 16 Euro voor 8470x meer verkoopt? :
pricewatch: HP 434820-032 (Qwerty UK)

_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:23
TNJ schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:54:

Kan Monster Cable over deze heen? : RCA tulpstekker-kabel van 1931 Euro
pricewatch: Schwaiger AIAU6025 413 Grijs
Wat is er vreemd overigens aan een een dergelijk bedrag voor een kabeltje? :+

Iets met elven en maanlicht haha.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:45

InFamous

excommunicado

Zeehond schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 20:53:
Ik verplaats dit topic naar mooie features. Het gaat over de pricewatch maar het is een feature request :).

[mbr]PW -> MF[/mbr]
Que?

Dit zijn zeker toch gewoon prijsfouten en aangezien het stelselmatig gebeurt is dit toch zeker PW werk?

Zie ook: Terugkerende foutieve prijzen
@Euphanasia

[ Voor 8% gewijzigd door InFamous op 07-06-2021 22:01 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
@InFamous
DaFeliX schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:13:
[...]
klopt, op 18 mei is er een prijs bekend, en voor vandaag ook. Maar de dagen ertussen waren er geen prijzen. Als ik het mij goed herinner toont ie 'pas' met 3 of meer datapunten de grafiek, en gaten in de grafiek neemt ie in deze 'lower bound' niet mee.

Dus nog even wachten tot er morgen ook een prijs bekend is :)
DaFeliX in "[Bug][Pricewatch] Geen prijsverloop grafiek"

De oplossing lijkt mij dat de belacheloze datapunten eruit moeten, als in uit de database. Ik denk dat daar nog geen systeem voor is - de grafiek wordt opgebouwd n.a.v. wat er in de database staat en niemand kan daar verder inhoudelijk aan veranderen (los van devvers die de DB zelf te lijf gaan).

Ik heb hier een PW filter gemaakt die producten laat zien die 95% of meer in prijs zijn gezakt. Dan kan je zien dat het bijna altijd wel raak is ergens.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:45

InFamous

excommunicado

5pë©ïàál_Tèkén' schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:16:
@InFamous

[...]

DaFeliX in "[Bug][Pricewatch] Geen prijsverloop grafiek"

De oplossing lijkt mij dat de belacheloze datapunten eruit moeten, als in uit de database. Ik denk dat daar nog geen systeem voor is - de grafiek wordt opgebouwd n.a.v. wat er in de database staat en niemand kan daar verder inhoudelijk aan veranderen (los van devvers die de DB zelf te lijf gaan).

Ik heb hier een PW filter gemaakt die producten laat zien die 95% of meer in prijs zijn gezakt. Dan kan je zien dat het bijna altijd wel raak is ergens.
Ik zie bijna bij elk gemeld product hier één verkoper naar voren komen die zijn zaakjes dus duidelijk niet op orde heeft. Uiteraard kan je dat technisch oplossen, maar het is toch zeker de bedoeling dat de verkoper dit oplost.

Sporadisch een foutje kan, en dat zal een grafiek niet teveel beïnvloeden, maar stelselmatig dezelfde fouten door eenzelfde partij is gewoon iets om bij die partij zelf aan te pakken.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

InFamous schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:00:
[...]

Que?

Dit zijn zeker toch gewoon prijsfouten en aangezien het stelselmatig gebeurt is dit toch zeker PW werk?

Zie ook: Terugkerende foutieve prijzen
@Euphanasia
De vraag om outliers in prijsdalingen uit te sluiten is opzicht een feature request. Daarbuiten is het natuurlijk wel zo dat het helpt als de prijzen die in de pricewatch staan correct zijn maar fouten kunnen altijd voorkomen. Vandaar dat ik dit topic met de feature request prijsdalingen te negeren met producten welke outliers hebben in de prijsgrafiek in Mooie features heb geplaatst. Het doorgeven van problemen met de prijzen zelf is echter uiteraard voor het pricewatch forum en de rapporteer optie in de pricewatch

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zeehond schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:34:
Het doorgeven van problemen met de prijzen zelf is echter uiteraard voor het pricewatch forum en de rapporteer optie in de pricewatch
Dan moet daar wel wat mee gedaan worden ;) Ik heb wel eens zodanig hoge pieken gereport dat de prijshistoriegrafiek onbruikbaar is geworden, daar is niets mee gedaan, de overduidelijk foute pieken zijn niet uit de database verwijdert.

@Glaanie Weet jij toevallig iets over het beleid hiervan? Is volgens mij ooit wel eens langsgekomen op het forum, maar weet het zo niet meer.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@Raven Ik heb daar niks over te zeggen ;) (wil ik ook niet :P ) Ik denk dat @Euphanasia of @henry_boy daar beter antwoord op kunnen geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:25

crisp

Devver

Pixelated

Het corrigeren van data van de prijsgrafieken kan ook alleen maar handmatig in de database op dit moment. Ik denk dat het wel handig zou zijn als daar betere mogelijkheden voor waren.

Wel is het zo dat achteraf corrigeren bij gebrek aan niet-geaggregeerde data vaak een kwestie is van extrapoleren of weglaten met een 'gat' in de grafiek tot gevolg. Voorkomen van dergelijke onlogische prijsjumps is dan natuurlijk nog beter, maar ook een stuk complexer.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Topicstarter
crisp schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:44:
Voorkomen van dergelijke onlogische prijsjumps is dan natuurlijk nog beter, maar ook een stuk complexer.
Als het ooit zover komt, dat men dit weet te voorkomen (zoals het opnemen van een SRP), dan ben ik benieuwd op welke faktor een commisie van knappe koppen uit zal komen.

Is een faktor 2 verhoging absurd, of mag men aannemen dat, na deze periode van tekorten en bloedzuigen, dit "het nieuwe normaal" geworden is? Moet men misschien met een faktor 3 rekening houden? Wat is bij een dump-prijs de faktor? Wordt het 0,2, omdat 0,1 een komma-verschuiving-fout kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Topicstarter
Ik schoot weer in de lach, dus deel ik deze :
pricewatch: Cat B35 Zwart

_O-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:53
Ik blijf het toch knap vinden dat Tweakers vrolijk MaxICT blijft beschermen ondanks dit alles. Topic na topic dat ze schijt hebben aan de regels van tweakers, elke keer "Nee we gaan in gesprek! Ze gaan echt hun leven beteren!" en elke keer weer dit soort acties.
Ik blijft het knap vinden dat je als bedrijf dus gewoon kan blijven kloten.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Topicstarter
38 DUIZEND EURO voor een 2TB harde schijf?

Dus 420x de prijs voordat men het de prijs gaf van het laatste glas water in de woestijn.

uitvoering: HGST Ultrastar 7K4000 (SAS 6Gbps, 512N), 2TB

Misschien is het in de pricewatch een optie een logaritmische schaal in te voeren voor deze van de pot gerukte prijzen? Of een zoom functie? Of de oude grafiek in de onderste helft weer te geven en de piek in de bovenste helft, met twee knip-lijntjes om aan te geven dat de schaal abnormaal is?

[ Voor 15% gewijzigd door TNJ op 20-10-2022 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Topicstarter
Voor de prijzen door beperkt aanbod stegen, was de prijs 59 Euro... Nu bij Amazon voor minder dan 17 DUIZEND!!! :P

uitvoering: Samsung WMN1000B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Topicstarter
Moederbordje, echt high end met een Atom CPU!!! :+ Was maar een kleine 10 MILJOEN!!!! Nu slechts € 617,38. _O-

Was voor de idiote prijs nog € 537,81, dus geen aanbieding.

N.B.! Ik weet niet hoe de pricewatch een prijsverlaging hoger dan 100% kan halen, maar de optie heeft de slider wel. Misschien delen door nul? |:(

uitvoering: Supermicro A2SDV-4C-LN8F (retail)
Pagina: 1