Toon posts:

could not convert string to float value

Pagina: 1
Acties:
  • 441 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• champquestion
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-07-2021
Project : *snip*
Betreft meten van geluidsoverlast.
os ubuntu.

Ik krijg in het script detect.py, waarin geluid wordt gedetecteerd, de volgende foutmelding:

henk@henk-K55VD:~/Bureaublad/nlp$ python3 mydetect.py
./csv/ folder created
./audio/20210518/ folder created
Listening for 30 seconds...
Traceback (most recent call last):
File "mydetect.py", line 140, in <module>
peak_amplitude = float(sox_peak_amplitude) # convert string value to float value
ValueError: could not convert string to float: ''
henk@henk-K55VD:~/Bureaublad/nlp$ python3 mydetect.py
Listening for 30 seconds...
^C End mydetect.py

Weet iemand wat hier mis gaat in regel 140 ?

[Voor 4% gewijzigd door RobIII op 18-05-2021 12:43]

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zet dan ook de code van het programma hier neer. Gewoon je vraag plempen zonder zelf iets te doen is niet echt de bedoeling hier :)

Maar de foutleidmg zegt het al: je krijgt een string binnen en die kan niet naar een float geconverteerd worden, wat het programma kenelijk wel nodig heeft. Dus ik zou als ik jou war eerst eens gaan zoeken welke string er dan binnen komt en waarom.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:22
Python:
1
2
3
4
sox_peak = subprocess.getoutput("sox " + wavfilename + " -n stat 2>&1 | grep 'Maximum amplitude' | cut -d ':' -f 2")
...
sox_peak_amplitude = sox_peak.strip()        # strip off spaces
peak_amplitude = float(sox_peak_amplitude)        # convert string value to float value

sox_peak_amplitude heeft blijkbaar een waarde welke niet naar een float-type geconverteerd/gecast kan worden.

Print die variabele eens uit zou ik zeggen, voor de "#convert string value to float value"-regel. (Paar regels verder wordt dat al gedaan, kan je mooi copy-pasten, wellicht wat aanpassen).

Of de eenvoudigste manier: een issue aanmaken en hopen dat het wordt opgepakt ;)

[Voor 29% gewijzigd door eric.1 op 18-05-2021 11:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• champquestion
wil nog niet echt lukken.
ik zag dat ik in calibrate.py hetzelfde tegenkom.
Ik heb een print regel proberen tussen te voegen ( sorry ik ben een absolute beginner, maar heb wel boekje over python gelezen en wat hiermee geoefend), maar het lukte niet om een waarde te krijgen.

[Voor 9% gewijzigd door champquestion op 18-05-2021 12:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
De waarde staat in de OP: lege string

Acties:
  • 0Henk 'm!

• champquestion
wat bedoel je met OP ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-02 12:54
Je OpeningsPost.
ValueError: could not convert string to float: ''
De betreffende string staat tussen de aanhalingstekens in de foutmelding en is dus leeg. Ik zou het betreffende commando eerst eens zelf runnen ipv via het script.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

De vragen die hier staan wanneer je hier een nieuw topic opent staan er niet voor niets ;)
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Zoals je in onze Quickstart zult lezen verwachten we hier wel wat meer dan een link en een "wat gaat er mis op regel 140". Daarbij zien we graag relevante(!) code (m.b.v. code tags) gepost in je topic ipv op een externe locatie - als straks je repo verdwenen is of Github besluit te stoppen of... dan is je topic ook waardeloos voor iemand die in de toekomst middels google o.i.d. op je topic stuit met eenzelfde vraag.

Anyway; met voorgaand in je achterhoofd verzoek ik je vriendelijk een nieuw topic te openen en dus voorgenoemde quickstart dan even bij de hand te houden. Oh, en neem Debuggen: Hoe doe ik dat? ook even door, dat helpt vast ook :)

[Voor 7% gewijzigd door RobIII op 18-05-2021 12:47]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee