PVC Visgraat kieren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-03-2024
Beste tweakers,

Wij hebben in februari 2021 in ons gehele appartement PVC visgraat laten leggen (130m2). Wij maken gebruik van CV om het appartement op te warmen (staat standaard op 20 graden overdag en 15 graden tussen 11pm en 7am).
Omdat wij tussen twee woningen in zitten en de woning goed geisoleerd is, hoeven wij relatief weinig te stoken.

Het viel ons vorige week op dat er steeds meer kieren/naden ontstaan tussen de verschillende plankjes. Bij het leggen van de vloer waren er ook al een aantal kieren, maar deze zijn destijds gedicht met voegpasta (geen mooie oplossing, maar prima).

De naden ontstaan op de meeste rare plekken; plekken waar geen e.g. cv leiding loopt of waar niemand in het huishouden komt waardoor het bijna onmogelijk is om het probleem te achterhalen.

Natuurlijk contact opgenomen met onze leverancier; die gaven aan dat de legger langskomt als hij in de buurt is. Prima dacht ik. Waar ik wel een nare nasmaak aan heb overgehouden is de directe verwijzing naar de algemene voorwaarde mbt. het acclimatiseren van de vloer bij levering. Ik vind dat een probleem eerst onderzocht hoort te worden voordat men de algemene voorwaarden aanhaalt.

Bij de levering van de vloer hebben wij gebruik gemaakt van bouwkachels om de vloer op temperatuur te houden. Dit zou dus niet de oorzaak moeten zijn.

Ik wil graag jullie advies; voor de volledigheid voeg ik ook nog wat foto's toe. Is dit iets wat jullie ook zijn tegengekomen? Ik maak me zorgen (kostte mij ~10k)over de vloer en of deze wel ~15jaar mee kan gaan...

***edit*** we zijn ook steeds meer lijmresten tussen de vloerdelen naar bovenkomen.

***edit***Legger heeft ook de hele woning geëgaliseerd. Alleen weet ik niet zeker of de vloer geschuurd +gewalsd is. De legger zei van wel maar was niet mogelijk voor mij om te controleren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2W0Rwdofv_AMKq6kcEk2HENvBX4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wwnfw9cYEdYyZnbDuW7hNnYB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4isBpqxReghaFlI35tvxqwbbz70=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0I1S6OHOW5z6WGUQ4yKebGWD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UOuNBIZVVmuH9h-xuHy_Kl7xipc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Vg9futMos0u75sBxH2DTtHM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door ismael op 17-05-2021 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:12
Niet helemaal ontopic maar welke vloer is dit? Ben nl opzoek naar een visgraat PVC vloer en dit ziet er erg mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:39
PVC vloer, ervaringen mee? Hier al eens gekeken?

15 graden voor nachtverlaging is veel te ver, ga eerder uit van 18 graden.

Hoe lang moesten de pakken acclimatiseren? Meestal wordt >48uur opgegeven. Is dat ook gebeurd?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael
Señor Sjon schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:04:
PVC vloer, ervaringen mee? Hier al eens gekeken?

Hoe lang moesten de pakken acclimatiseren? Meestal wordt >48uur opgegeven. Is dat ook gebeurd?
Yes, zeker even rond gekeken voor vergelijkbare issues. 18 graden is kwa temp niet echt nodig maar ik zal het proberen. Omdat de vloer eerst geëgaliseerd moest worden. Duurde het acclimatiseren wel een aantal dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:56
Ik kan je niet helpen helaas maar kan je wel vertellen dat het niet hoort. Wij hebben ook PVC (geen visgraat motief dan) maar hebben nergens naden (ruim 2 jaar na leggen inmiddels..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael
GoEV6 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:00:
Niet helemaal ontopic maar welke vloer is dit? Ben nl opzoek naar een visgraat PVC vloer en dit ziet er erg mooi uit.
Dank je! Het geeft de woning een hele mooie en sjieke uitstraling :).

https://www.voordeliginwo...-klein-honing-eiken-4107/

Wij hebben de grote plankjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:09
In het voorbeeld plaatje op de website zitten de naden ook, dus wellicht hoort het wel?

Maar zonder gekheid. Denk dat het kliksysteem niet van erg goede kwaliteit is, of de ondergrond niet stabiel, maar gezien je zegt dat die geagaliseerd is...

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael
Cyriel85 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:18:
In het voorbeeld plaatje op de website zitten de naden ook, dus wellicht hoort het wel?

Maar zonder gekheid. Denk dat het kliksysteem niet van erg goede kwaliteit is, of de ondergrond niet stabiel, maar gezien je zegt dat die geagaliseerd is...
De vloer is verlijmd heeft en bij de oplevering wel strak gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:38

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

Cyriel85 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:18:

tweede foto is iets niet echt haaks, niet waarschijnlijk dat dat ooit goed heeft gezeten.

@ismael Hoe langer en vaker je kijkt hoe meer foutjes je gaat zien.....

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:00

bert pit

asdasd

Onder invloed van temperatuur/vochtigheid zetten de meeste materialen uit. Stel je hebt een kamer van 10 meter en het zet 0,2% uit, dat is al 2cm. Als het te krap gelegd wordt kan daardoor het parket gaan bol staan. Dat wil je natuurlijk niet.

Doorgaans wordt dat aan de plint opgevangen door daar wat ruimte te nemen. Het nadeel is dat met name in de loop er wat verschuiving kan optreden met de op de foto zichtbare spleetjes.

Bij in langsrichting gelegd parket is dat op te vangen voor veren te plaatsen tussen de kopse kant van het parket en de plint/muur. Dat is bij visgraat lastig, omdat die dan de veerkracht scheef verdeelt. Dat is ook de reden waarom houten visgraat altijd gespijkerd wordt op de houten ondervloer. Maar wellicht zijn er juist wel veren geplaatst en zijn die de oorzaak. Even navragen.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-03 12:57
Wij hebben ook pvc visgraat en op genoeg plekjes kiertjes.. volgens de vloerenman werkt het huis toch nog een beetje bla bla.. heb het maar opgegeven :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WKD
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 14:11

WKD

bert pit schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:31:
Onder invloed van temperatuur/vochtigheid zetten de meeste materialen uit. Stel je hebt een kamer van 10 meter en het zet 0,2% uit, dat is al 2cm. Als het te krap gelegd wordt kan daardoor het parket gaan bol staan. Dat wil je natuurlijk niet.

Doorgaans wordt dat aan de plint opgevangen door daar wat ruimte te nemen. Het nadeel is dat met name in de loop er wat verschuiving kan optreden met de op de foto zichtbare spleetjes.

Bij in langsrichting gelegd parket is dat op te vangen voor veren te plaatsen tussen de kopse kant van het parket en de plint/muur. Dat is bij visgraat lastig, omdat die dan de veerkracht scheef verdeelt. Dat is ook de reden waarom houten visgraat altijd gespijkerd wordt op de houten ondervloer. Maar wellicht zijn er juist wel veren geplaatst en zijn die de oorzaak. Even navragen.
Ze hebben PCV vloer, geen hout of parket dus. Dus je hele verhaal is niet van toepassing op TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-04 12:04
Scr33x0r schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:50:
Wij hebben ook pvc visgraat en op genoeg plekjes kiertjes.. volgens de vloerenman werkt het huis toch nog een beetje bla bla.. heb het maar opgegeven :-)
Hier ook, maar dat is op enkele plekjes. Ik zou het gewoon gaan 'kitten' in dezelfde kleur zodat het minder opvalt.

We hebben ook een paar stroken laten vervangen en daar zie je die kiertjes beter... Heb gewoon gekit zodat het minder opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael
Lelletje schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:56:
[...]

Hier ook, maar dat is op enkele plekjes. Ik zou het gewoon gaan 'kitten' in dezelfde kleur zodat het minder opvalt.

We hebben ook een paar stroken laten vervangen en daar zie je die kiertjes beter... Heb gewoon gekit zodat het minder opvalt.
Heb je foto van hoe het eruit ziet met kit? Als het hierbij blijft dan zou ik er wellicht mee kunnen leven. Maar zoals aangegeven, het worden er steeds meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-04 12:04
Als het er steeds meer worden, dan moet je dat wel even laten checken.

We hebben het nu 2 jaar, het is op enkele plekken voorgekomen. Denk 3-4 plekken waarbij de naad dikker is geworden, maar dat is max 1-2 mm. Denk dat het hier dus meer meevalt dan bij jou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael
Lelletje schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:21:
Als het er steeds meer worden, dan moet je dat wel even laten checken.

We hebben het nu 2 jaar, het is op enkele plekken voorgekomen. Denk 3-4 plekken waarbij de naad dikker is geworden, maar dat is max 1-2 mm. Denk dat het hier dus meer meevalt dan bij jou...
Thanks. Hier gaat het om zeker meer dan 20 (and counting) verschillende plekken inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:00

bert pit

asdasd

WKD schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:54:
[...]

Ze hebben PCV vloer, geen hout of parket dus. Dus je hele verhaal is niet van toepassing op TS.
Wees even wat specifieker. Wat ik stel geldt voor alle vloerdelen, parket van alle materialen het gaat om uitzetten en krimp. Mijn broer is parketlegger. Ik help hem wel eens bij een klus en heb dus een redelijke kijk op wat hier en daar fout kan gaan. Het is een misverstand om te denken dat kunststof niet uitzet of krimpt.

[ Voor 7% gewijzigd door bert pit op 17-05-2021 16:55 ]

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael
bert pit schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:52:
[...]

Wees even wat specifieker. Wat ik stel geldt voor alle vloerdelen, parket van alle materialen het gaat om uitzetten en krimp. Mijn broer is parketlegger. Ik help hem wel eens bij een klus en heb dus eer redelijke kijk op wat hier en daar fout kan gaan. Het is een misverstand om te denken dat kunststof niet uitzet of krimpt.
PVC krimpt inderdaad ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:27
Señor Sjon schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:04:
18 graden voor de nacht, is dat niet extreem :? Het is hier overdag al 18 graden max, en dan vooral omdat mevrouw het anders te koud heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:39
Het kost bijkans meer om het huis van 15 naar 20 te verwarmen dan van 18 naar 20 stabiel te houden met LTV. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1