Ik heb laatst een veranda laten plaatsen door een aannemer.
In eerste instantie ziet het er goed uit, maar als je beter gaat kijken merk je dat er van alles aan mankeert.
De zijwand is voorzien van zwart zweeds rabat. Na een maand of 2 kwam ik erachter dat bijna alle planken krom getrokken waren. Deze zijde is aan de zon kant. Dit is na de reparatie van de aannemer(zwarte rabat delen vast schroeven met normale schroeven
)
:strip_exif()/f/image/aj2FozVYHaDIjIHBPMDvurw8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vbaG7IKWauFVYz7cXTgboaRN.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook is de schuifrails voor de schuifwand niet goed en degelijk gemonteerd.
:strip_exif()/f/image/kDDBYFkYx4HDnMS4cKLkIX7z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oLkTKIeCmxVDXdVSXtdKxfSR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZxBf6Mw5TPnIOP7wVkxvANHv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oqWnyvXbCKsrtcJk3x8diD5Y.jpg?f=fotoalbum_large)
Diverse panelen van het dak niet netjes gemonteerd.
:strip_exif()/f/image/YqinZsvCZoCpzFvQ7X0gfnAW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/edigYHqrn121Vo6XE9OKqSNs.jpg?f=fotoalbum_large)
Betreffende de zijwand werd mij verteld, nadat ik melde dat alle planken krom getrokken en los zaten:
"Het zwarte hout is onderhevig aan werking. Soms heb de ene plank er meer last van als de andere en is product eigen. Eventueel een extra spijker erin, maar werking zal je toch altijd houden." Ik snap dat hout kan werken, maar zo erg is niet acceptabel. Raar dat hij er pas mee komt als het kwaad al geschiet is. Als het eerder was gemeld had ik waarschijnlijk een andere keuze gemaakt(kunststof)
Dit was na 2 maanden:
:strip_exif()/f/image/RM0cvqsGHfex4sysfox1adgz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pia5mpCTFQeKp9WbfZLON3aM.jpg?f=fotoalbum_large)
Over de schuifrails van de schuifwand:
"Met betrekking tot de glazen schuifwand deel ik u mede dat deze enkel correct functioneert als de rail
voldoende ondersteund wordt en vlak gemonteerd is. Ik heb van de monteur begrepen dat de bestrating nog niet gedaan is.
De rail zou op de bestrating zijn steun moeten vinden. Wanneer wordt de bestrating gedaan ?"
Sinds wanneer ligt een schuifwand OP je bestrating?
Je schuifrails kan alleen horizontale steun vinden op je bestrating, niet verticaal.
Lijkt mij dat deze hoeklijntjes veel te zwak zijn om het gewicht van de schuifwand te houden, en er dient een fatsoenlijke fundering gemaakt te worden. Pas dan zal de schuifrails vlak blijven en niet meer "vervormen"
Als ik nu mijn bestrating laat maken, dan zal je zien dat de schuifrails er als een golfbaan bij ligt, en ik dus de bestrating er weer moet uithalen zodat de aannemer de schuifrails fatsoenlijk kan maken. En daarna weer een stratenmaker moet laten komen om het netjes te maken(uit eigen portemonnee?)
Er zijn geen eisen gesteld in de offerte over de zijwand, of de manier waarop de schuifwand geplaatst wordt. Maar dat betekend niet dat het niet op deze "buurman en buurman" manier gebeurt, zoals hier het geval is.
De antwoorden van de aannemer vind ik persoonlijk echt slecht,
maar in hoeverre is hij nu aansprakelijk voor het geheel?
Kan ik eisen voor een nieuwe zijwand met dikkere planken?
Kan ik eisen dat de schuifrails op een fatsoenlijke fundering wordt geplaatst?
Voor mijn gevoel probeert de aannemer het in mijn eigen schoenen te schuiven...
Alvast bedankt voor de reacties!
In eerste instantie ziet het er goed uit, maar als je beter gaat kijken merk je dat er van alles aan mankeert.
De zijwand is voorzien van zwart zweeds rabat. Na een maand of 2 kwam ik erachter dat bijna alle planken krom getrokken waren. Deze zijde is aan de zon kant. Dit is na de reparatie van de aannemer(zwarte rabat delen vast schroeven met normale schroeven

:strip_exif()/f/image/aj2FozVYHaDIjIHBPMDvurw8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vbaG7IKWauFVYz7cXTgboaRN.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook is de schuifrails voor de schuifwand niet goed en degelijk gemonteerd.
:strip_exif()/f/image/kDDBYFkYx4HDnMS4cKLkIX7z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oLkTKIeCmxVDXdVSXtdKxfSR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZxBf6Mw5TPnIOP7wVkxvANHv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oqWnyvXbCKsrtcJk3x8diD5Y.jpg?f=fotoalbum_large)
Diverse panelen van het dak niet netjes gemonteerd.
:strip_exif()/f/image/YqinZsvCZoCpzFvQ7X0gfnAW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/edigYHqrn121Vo6XE9OKqSNs.jpg?f=fotoalbum_large)
Betreffende de zijwand werd mij verteld, nadat ik melde dat alle planken krom getrokken en los zaten:
"Het zwarte hout is onderhevig aan werking. Soms heb de ene plank er meer last van als de andere en is product eigen. Eventueel een extra spijker erin, maar werking zal je toch altijd houden." Ik snap dat hout kan werken, maar zo erg is niet acceptabel. Raar dat hij er pas mee komt als het kwaad al geschiet is. Als het eerder was gemeld had ik waarschijnlijk een andere keuze gemaakt(kunststof)
Dit was na 2 maanden:
:strip_exif()/f/image/RM0cvqsGHfex4sysfox1adgz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pia5mpCTFQeKp9WbfZLON3aM.jpg?f=fotoalbum_large)
Over de schuifrails van de schuifwand:
"Met betrekking tot de glazen schuifwand deel ik u mede dat deze enkel correct functioneert als de rail
voldoende ondersteund wordt en vlak gemonteerd is. Ik heb van de monteur begrepen dat de bestrating nog niet gedaan is.
De rail zou op de bestrating zijn steun moeten vinden. Wanneer wordt de bestrating gedaan ?"
Sinds wanneer ligt een schuifwand OP je bestrating?
Je schuifrails kan alleen horizontale steun vinden op je bestrating, niet verticaal.
Lijkt mij dat deze hoeklijntjes veel te zwak zijn om het gewicht van de schuifwand te houden, en er dient een fatsoenlijke fundering gemaakt te worden. Pas dan zal de schuifrails vlak blijven en niet meer "vervormen"
Als ik nu mijn bestrating laat maken, dan zal je zien dat de schuifrails er als een golfbaan bij ligt, en ik dus de bestrating er weer moet uithalen zodat de aannemer de schuifrails fatsoenlijk kan maken. En daarna weer een stratenmaker moet laten komen om het netjes te maken(uit eigen portemonnee?)
Er zijn geen eisen gesteld in de offerte over de zijwand, of de manier waarop de schuifwand geplaatst wordt. Maar dat betekend niet dat het niet op deze "buurman en buurman" manier gebeurt, zoals hier het geval is.
De antwoorden van de aannemer vind ik persoonlijk echt slecht,
maar in hoeverre is hij nu aansprakelijk voor het geheel?
Kan ik eisen voor een nieuwe zijwand met dikkere planken?
Kan ik eisen dat de schuifrails op een fatsoenlijke fundering wordt geplaatst?
Voor mijn gevoel probeert de aannemer het in mijn eigen schoenen te schuiven...
Alvast bedankt voor de reacties!